V roku 2010, publikovala spoločnosť Nokia zaujímavú štúdiu v ktorej sa hovorí, že priemerný používateľ mobilného telefónu ( máme na mysli všetky, nielen smartfóny), sa denne pozrie na telefón 150 krát. Nokia uviedla, že výsledky štúdie platili celosvetovo, čo sa mnohým analytikom nepáčilo. Časom však aj iné spoločnosti, ako T-Mobile USA toto číslo potvrdili. V minulom roku sa v Anglicku dokonca hovorilo o čísle 200 za deň, čo je už veľmi znepokojivé. Výsledky berú v úvahu len základné operácie ako telefonovanie, písanie správ a podobne. V tabuľke nižšie nájdete aj pole hranie hier, no v každom telefóne dnes nájdete aspoň jednu jednoduchú hru.
Ak by sme si mali vypočítať, ako často sa podľa týchto výsledkov pozrie používateľ na svoj telefón, vyšlo by nám priemerne každých 7 minút. Samozrejme spánok neberieme do úvahy. Ale čo ľudia naozaj robia pri takom veľkom počte pohľadov ? Tomi Ahonen, bývalý výkonný riaditeľ Nokie, poskytuje scenár, ktorý vytvoril na základe spotrebiteľskej štatistiky spávania sa na telefónoch a niektorých osobných skúsenostiach.
Písanie správ | 23 krát |
Telefonovanie | 22 krát |
Pozeranie na hodiny | 18 krát |
Nastavenie budíka | 8 krát |
Fotografovanie | 8 krát |
Hudobný prehrávač | 13 krát |
Hranie hier | 12 krát |
Kalendár | 5 krát |
Sociálne siete | 9 krát |
Čítanie správ | 6 krát |
Vyhľadávanie | 3 krát |
Prezeranie webu | 3 krát |
Prehrávanie videa | 6 krát |
Nabíjanie | 3 krát |
Odkazovač | 1 krát |
Ostatné | 10 krát |
Posledné pole “Ostatné” zahŕňa aktivity, ako sťahovanie nových aplikácií, používanie navigácie, zapnutie svetla na zadnej kamere a podobne. Upozorňujeme, že sa jedná o priemerné hodnoty a nie každý sa stotožní s týmito tvrdeniami. Napríklad v redakcii často využívame Gtalk pre vzájomnú komunikáciu, takže sa zníži telefonovanie a zvýši pole sociálne siete. Ako to je vo vašom prípade ?
Zdroj: PhoneArena