Pre amerických internetových gigantov ako Facebook alebo Google je hlavným príjmom internetová reklama. Tomu prispôsobujú aj svoje služby, ktoré im slúžia na zber používateľských dát a následne lepšie cielenú reklamu na konkrétneho človeka. Platí to aj o ich mobilných aplikáciach. V prípade Facebooku to malo čoskoro platiť aj v jeho populárnej aplikácii WhatsApp. V poslednom roku sa totiž objavovali správy o plánoch Facebooku predávať reklamu cez túto aplikáciu. Podľa serveru GizmoChina sa ale tieto plány rozhodla spoločnosť nakoniec zrušiť.
Reklamy vo WhatsAppe plánoval Facebook 2 roky
WhatsApp, ktorý bol v začiatkoch len pre majiteľov iPhonov, kúpil Facebook v roku 2014. Aplikácia má obrovskú databázu používateľov a pred časom prekonala miliardu stiahnutí. Preto sa už dlhšiu dobu hovorí o smerovaní reklamy na obrovskú používateľskú základňu WhatsAppu. V roku 2018 viceprezident spoločnosti Chris Daniels dokonca prezentoval plán zobrazovať reklamu cez funkciu statusy v aplikácii. Podobný systém monetizácie používajú aj materské aplikácie Facebook a Instagram. Proti tomu sa ale postavil napríklad spoluzakladateľ WhatsAppu Brian Acton.
Reklamy nie, priama komunikácia medzi firmami a používateľmi áno
Podľa najnovších správ z interných zdrojov spoločnosti Facebook sa momentálne rušia plány na poskytovanie reklamy cez WhatsApp. Dokonca bol rozpustený tím, ktorý mal na starosti implementáciu reklám do aplikácie. Miesto od používateľov sa chce služba sústrediť na získavanie peňazí z biznis sféry. Urobí to tak, že umožní firmám osloviť potencionálnych zákazníkov priamo v aplikácii WhatsApp. Dokonca im už uvoľnila nástroje, ktoré im dovolia automaticky odpovedať na otázky zákazníkom a poskytnú im s nimi lepšiu interakciu. Ako presne to bude vyzerať, ale zatiaľ nieje známe.