MojAndroid

Telekomu sa už podarilo obnoviť niektoré interné systémy po kybernetickom útoku. Najvyššou prioritou operátora bolo zabezpečenie, aby jeho zákazníci mohli neustále využívať ich služby. Tie, ktoré sú potrebné na komunikáciu sa už podarilo dať do poriadku.

Vďaka obnove vybraných interných systémov majú zákazníci k dispozícii viac možností pre vybavovanie svojich požiadaviek:

  1. Na predplatených kartách si môžu zákazníci tiež aktivovať dátové balíčky cez SMS a dobiť kredit osobne na predajniach, cez platobné terminály či bankomaty vybraných bánk
  2. Na mesačných paušáloch sa už dajú aktivovať dátové balíčky cez SMS
  3. Call centrá fungujú a predajne sú otvorené, aj keď s limitovanými možnosťami
  4. Čiastočne je obnovený aj oficiálny web. Zákazníci si môžu prezerať ponuky služieb, informácie, cenníky, majú prístup do Wiki či FAQ. Zatiaľ nie je k dispozícii e-shop pre nákup nového smartfónu či paušálu
  5. Telekom aplikácia nie je funkčná pre manažovanie služieb

Tímy operátora aj naďalej ostávajú nepretržite pracovať na odstránení bariér, ktoré bránia klientom plne manažovať svoje služby. O ďalšom postupe a úspešnej obnove vás budeme informovať.

Telekom čelil rozsiahlemu kybernetickému útoku. Nefunguje aplikácia ani web

27.6.2022

Len nedávno sme informovali o tom, že SK-CERT varoval pred zvýšenými hrozbami kybernetických útokov na dôležitú infraštruktúru Slovenska. Je pravdepodobné, že práve teraz sa udial prvý. Slovenský Telekom a český T-Mobile Czech Republic sa počas včerajšieho dňa stali terčom rozsiahleho kyber útoku. Telekom nás o tejto skutočnosti informoval prostredníctvom e-mailu.

V súčasnosti sú zasiahnuté IT systémy operátora, bez ktorých nefunguje web ani aplikácia. Limitovaná je aj dovolateľnosť na telefonické linky, služby zákazníkom či technický helpdesk. V obmedzenom režime fungujú aj predajne, zostali však otvorené. Operátor o útoku informoval aj na svojom Facebooku.

Nefunkčná aplikácia | Zdroj: Miroslav Schwamberg

“Našou najvyššou prioritou je, aby naši zákazníci mohli neustále využívať svoje služby na našich sieťach. Aj v tejto situácii vkladáme extra úsilie, aby prevádzka služieb našim zákazníkom prebiehala v plnom režime, či ide o mobilné paušály, predplatené služby, pevný internet alebo TV služby. Mrzí nás, že v súčasnosti nemôžu zákazníci vybaviť svoje požiadavky, ale naše tímy sú vo dne i v noci v plnom nasadení. Očakávame, že obnova interných systémov bude prebiehať postupne a priebežne vás o nej budeme informovať.”

28.6.2022

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+