Už to znie ako obohraná platňa, keď spomíname na Vianoce spred troch či štyroch rokov, kedy bol tablet darčekom číslo 1. Prienik dostupnejších, no stále veľmi využiteľných tabletov bol vtedy na svojej špičke a každý chcel aspoň jeden tablet do domácnosti. Od tých čias sa ale situácia zmenila. Tablety ostali skôr ako hračky pre deti, pomocníci do kuchyne či na občasné čítanie. Samozrejme, veľa ľudí si tablety stále kupuje, no toto číslo neustále klesá.
Potvrdili to aj najnovšie prieskumy spoločností IDC a Strategy Analytics. Podľa odhadov prvej menovanej agentúry klesol počet predaných tabletov už deviaty štvrťrok po sebe. Medziročný pokles v poslednom kvartáli bol na úrovni 20,1 %. Dokopy sa vlani predalo 174 miliónov tabletov, čo je až o 15,6 % menej ako v roku 2015. Podľa odhadov druhej agentúry bol medziročný pokles v predajoch tabletov v Q4/2016 na úrovni 9 %.
Okrem väčších a užitočnejších smartfónov hrá rolu aj niekoľko ďalších faktorov. Stále platí, že tablety nestriedame ani zďaleka tak často ako telefóny. Aj preto ešte stále nájdeme rodiny, ktoré používajú tablety práve z čias ich najväčšieho boomu. Na popularite postupne naberajú aj konvertibilné, resp. 2v1 zariadenia. Ak sa niekto rozhoduje o kúpe tabletu, často zvažuje aj kúpu takéhoto zariadenia, ktoré potom dokáže využiť na zábavu a aj na prácu.
Zdroj: IDC, Strategy Analytics