Spotify: Politickej reklame je od budúceho roka koniec

Spotify | Zdroj: Miroslav Schwamberg

Streamovacie služby, ktoré v dnešnej dobe pomaly nahrádzajú televíziu a rádio, sú skvelým miestom na reklamu. Čím viac používateľov má daná služba, tým väčší dosah môže mať vaša reklama. Aj pre reklamu ale existujú pravidlá. Spotify si ako jedna zo služieb určila, že od roku 2020 dočasne nebude sprostredkovávať politicky zameranú reklamu.

Služba nemá prostriedky na preverovanie politických reklám

Spotify sa rozhodnutím neposkytovať politickú reklamu pridalo na zoznam viacerých stránok, ktoré sa v minulosti rozhodli podobne. Napríklad Twitter, ktorý v novembri uviedol do praxe nový ban. Ten zakazuje platený obsah odkazujúci na kandidátov, politické strany, právne predpisy, nariadenia alebo hlasovacie opatrenia.

„Momentálne nemáme potrebnú úroveň spoľahlivosti našich procesov, systémov a nástrojov na zodpovedné overenie a kontrolu tohto obsahu,“ uviedla spoločnosť vo vyhlásení pre The Verge. „Toto rozhodnutie prehodnotíme, keď budeme pokračovať v rozvoji našich schopností.“ Spotify tým v skratke odkazuje na to, že v momentálnej situácii nemá dostatok finančných a iných prostriedkov na preverovanie politicky zameraných reklám.

 

Spotify neuvádza, koľko v minulosti zarobila na politickej reklame. Vie sa však, že tieto služby využíval napríklad Bernie Sanders, americký senátor za štát Vermont. Celý ban na politickú reklamu pravdepodobne súvisí s prichádzajúcimi voľbami prezidenta USA, hoci tie sa budú konať až 3. novembra 2020.

Náš tip
Spotify v mobilnej aplikácii testuje zobrazovanie textu piesní
Disqus Comments Loading...