MojAndroid

Portál MôjAndroid.sk realizuje už deviaty ročník ankety Smart Banka. Ide o jedinečnú anketu, v ktorej v spolupráci s čitateľmi hľadáme banky s najlepším mobilným bankovníctvom a smart funkcionalitami na Slovensku. Ktorá banka pôsobiaca na Slovensku má podľa vás najlepšiu mobilnú aplikáciu? Aj váš hlas môže rozhodnúť o víťazovi.

Váš hlas má však váhu aj v inom prípade. Smart Banka 2024 totiž pomáha tam, kde je to potrebné. Opäť podporíme OZ IPčko sumou 2 centy za každého hlasujúceho v ankete. Na podporenie tejto dobrej veci stačí len pár kliknutí.

Tento rok sme pripravili niekoľko noviniek – aktualizovali sme zoznam funkcionalít a pripravili aj dve nové kategórie – Bezpečnosť a Investície.

Hlasovanie prebieha od 26. januára do 31. marca 2024. Na základe odovzdaných hlasov budú vyhodnotené najlepšie bankové aplikácie podľa ich funkcií a vlastností, ktoré svojim klientom ponúkajú jednotlivé banky.

Opýtali sme sa bánk

Samotný proces sa naprieč jednotlivými bankami líši, preto sme sa ich na túto tému opýtali. Položili sme im 4 otázky, na ktoré nám v priebehu uplynulých dní posielali odpovede. Stále platí, že možnosť otvoriť si účet kompletne online neponúkajú všetky banky, no v tých, ktoré sa naozaj snažia byť smart, ju určite nájdeme:

  • Je možné otvorenie účtu vo vašej banke online a cez aplikáciu v mobile?
  • Je tento proces kompletne digitalizovaný alebo je potrebné podpisovať papiere a niekam ich posielať?
  • Môže si takýmto spôsobom založiť účet nový aj existujúci klient?
  • Je služba dostupná len pre fyzické osoby alebo aj právnické osoby?

Pokiaľ sa vaša banka vo vyjadreniach nenachádza, znamená to, že nám odpovede na otázky neposlala.

Vyjadrenia bánk

365.bank

  1. Áno, v 365.bank je možné založiť si účet cez mobil. Všetko prebieha digitálne, vrátane podpisu zmlúv. Na záver banka overí klientovu totožnosť prostredníctvom biometrie.
  2. Nie, celý proces je plne digitálny a prebieha v mobilnej aplikácii. Zmluvnú dokumentáciu klient obdrží elektronicky a podpíše ju priamo v aplikácii. Nie je potrebná ani fyzická návšteva pobočky resp. stretnutie s kuriérom.
  3. Týmto spôsobom si môžu založiť účet noví klienti banky. Celý proces trvá pár minút a možno ho vybaviť odkiaľkoľvek, kedykoľvek.
  4. Digitálny účet je určený pre fyzické osoby.

Prima Banka

  1. Áno. Takýmto spôsobom je možné otvoriť Osobný účet, ale aj Detský účet a Študentský účet.
  2. Tento proces je kompletne digitalizovaný.
  3. Tento spôsob založenia účtu je určený pre nových klientov.
  4. Služba je dostupná pre klientov fyzické osoby od 0 rokov (teda aj pre deti a študentov)

ČSOB

  1. Áno, napr. ČSOB Smart účet
  2. Áno a NIE
  3. Áno
  4. Len pre fyzické osoby. Právnické osoby/fyzické osoby-podnikatelia si môžu založiť Podnikateľské konto, o ktoré môžu prejaviť online záujem a my sa im ozveme.

Slovenská sporiteľňa

  1. Otvoriť si účet online je veľmi jednoduché, stačí vám na to občiansky preukaz a mobil, priemerný čas otvárania účtu je 9 minút. V prvom kroku si treba stiahnuť Georgea zo storu a zadať kontaktné údaje. Následne na identifikáciu odfotiť občiansky preukaz a urobiť si selfie. Na záver prebehne registrácia a odsúhlasenie zmluvy.
  2. Otváranie účtov v Georgeovi je plne digitálny proces, bez akýchkoľvek papierov, dokumentov, podpisovania zmluvy s kuriérom alebo odosielania centu z inej banky. Zmluvu si klient nájde priamo v aplikácii, v úložisku dokumentov.
  3. Áno, platí to pre všetkých.
  4. Účet cez Georgea si môžu online založiť už aj právnické osoby. Podnikateľský účet si takto môžu založiť podnikatelia – fyzické osoby a obchodné spoločnosti s ručením obmedzeným, ak štatutárny zástupca koná samostatne a je jediným vlastníkom.

Tatra Banka

  1. Otvorenie účtu je možné cez našu web stránku a aj cez mobilnú aplikáciu.
  2. Otvorenie je možné bez návštevy pobočky pre fyzické osoby od 15 rokov, samostatne zárobkovo činné osoby a aj tzv. „jednoosobovky“ (s.r.o. s jedným a zároveň rovnakým konateľom a majiteľom).
  3. V Tatra banke si môže online otvoriť účet klient, ktorý zatiaľ účet nemá a aj neklient.
  4. V prípade živnostníkov je potrebné zaslať doklad preukazujúci podnikanie s elektronickým podpisom.

ČSOB

Pre nových aj existujúcich klientov máme v ponuke digitálny Smart účet, ktorý si vedia vybaviť plne online bez návštevy pobočky. Jeho vedenie je bez poplatkov a samozrejmosťou je aj automatické zriadenie sporiaceho účtu na vytváranie rezervy do budúcnosti. V prípade podnikateľov podobné riešenie plánujeme. Mladým ľudom nad 18 rokov vieme ponúknuť aj študentský účet, ktorý si rovnako môžu založiť online.

UniCredit Bank

  1. Áno – založenie účtu online, v prípade existujúcich klientov je možné cez smart banking požiadať o založenie účtu.
  2. Je to záležitosť pár minút, dokumenty prídu online, klient scanuje OP, katra príde poštou. Svoju identitu potvrdzuje pomocou selfie cez tzv. biometrickú identifikáciu. Nič sa teda netlačí a nikam neposiela.
  3. Áno
  4. Fyzické osoby

VÚB banka

Vo VÚB banke je pre klientov k dispozícii digitálny onboarding, týka sa to všetkých klientov už od 15 rokov. V pohodlí domova si kedykoľvek vedia založiť účet a online bankovníctvo.

Fio banka

  1. Áno, noví klienti si otvoria účet jednoducho cez aplikáciu Fio Smartbanking. Stačia im k tomu 2 doklady totožnosti. Ak klient nedisponuje dvoma dokladmi totožnosti a má len občiansky preukaz, môže využiť možnosť založenia účtu online na webových stránkach banky, kde na dokončenie žiadosti o nový účet využije službu kuriéra. Online si klient požiada aj o novú platobnú kartu, kontokorent, založí si sporiaci účet či ďalší bežný účet.
  2. Proces založenia účtu prostredníctvom aplikácie Fio Smartbanking je kompletne digitalizovaný. Klienti tak nemusia chodiť na pobočky pre podpis zmluvy atď.
  3. Stávajúci klient si môže v aplikácii Fio Smartbanking či v Internetbankingu založiť ďalšie bežné účty, na výber má bežné účty v 14 menách. Založenie a vedenie aj týchto ďalších bežných účtov je bez poplatkov a bez podmienok. Ku každému novému účtu si klient môže požiadať o novú platobnú kartu, ktorej vystavenie aj vedenie je zadarmo.
  4. Služba je dostupná len pre fyzické osoby.

mBank

  1. mKonto je možné založiť si veľmi jednoducho a rýchlo priamo cez mobilnú aplikáciu mBank. Naši budúci klienti tak nemusia pri otvorení účtu podpisovať zmluvu len osobne v pobočke či prostredníctvom kuriéra. Všetko vyriešia pomocou aplikácie, ktorú si nainštalujú do svojho smartfónu. Pri zakladaní účtu by sa mal klient nachádzať na mieste s dostatočným súkromím a je potrebné, aby mal po ruke svoj občiansky preukaz. Aplikácia klientov prevedie jednotlivými krokmi a o všetkom ich bude informovať. Celý proces je úplne digitálny – klient počas neho odfotí a natočí svoj občiansky preukaz, odfotí sa a natočí krátke video. Na záver procesu klientovi pošleme SMS kód, ktorým zmluvu podpíše. Ďalšou alternatívou je možnosť požiadať o založenie účtu mKonto online prostredníctvom formulára, ktorý treba vyplniť. V tomto prípade klient podpíše zmluvu na pobočke alebo u kuriéra.

    mBank ako jedna z mála slovenských bánk už od začiatku svojho pôsobenia na slovenskom trhu ponúka svojim klientom vedenie účtu mKonto úplne zdarma, bez akýchkoľvek podmienok. Výhodou účtu mKonto od mBank je aj to, že výbery z bankomatov na území Slovenska i v zahraničí vo výške minimálne 70 EUR (alebo ekvivalent cudzej meny) sú bez poplatku a zdarma sú aj všetky prichádzajúce a odchádzajúce platby, trvalé platby a inkasá. Vo svojej mobilnej aplikácii majú klienti k dispozícii eKartu – dobíjateľnú kartu, ktorá slúži na platby na internete. Výhodou je, že finančné prostriedky na eKarte sú oddelené od bežného účtu klienta. V mBank, navyše, klienti na platobnú kartu nečakajú. Vedia si ju totiž po založení účtu pridať do niektorej z elektronických peňaženiek. Môžu sa zároveň rozhodnúť, či potrebujú aj plastovú kartu, alebo si vystačia len s virtuálnou. Klienti si vo svojej aplikácii môžu založiť sporenie so zhodnotením svojich usporených finančných prostriedkov vo výške 1% p.a. Viac informácií je k dispozícii na webe mBank.

  2. Proces otvárania účtu mKonto cez mobilnú aplikáciu mBank je kompletne digitalizovaný Klienti všetko vyriešia pohodlne priamo cez mobilnú aplikáciu mBank, ktorá ich jednotlivými krokmi prevedie.
  3. V mBank môže mať každý klient iba jeden bežný účet. Možnosť založiť si účet mKonto prostredníctvom mobilnej aplikácie mBank majú iba noví klienti banky. Po založení účtu mKonto môžu klienti využívať všetky najnovšie formy spravovania svojich financií prostredníctvom prepracovanej mobilnej aplikácie alebo kvalitného internet bankingu a majú tak svoje financie neustále pod kontrolou. Banka tak dlhodobo napĺňa svoju filozofiu zjednodušovať život svojich klientov, aby mohli venovať viac času svojmu súkromiu a menej ho strávili pri bankových operáciách.
  4. Aktuálni klienti mBank si však môžu priamo vo svojej aplikácii otvoriť napríklad sporiaci účet, požiadať o pôžičku alebo o novú debetnú či kreditnú kartu. Aplikácia mBank totiž klientom umožňuje kompletnú správu ich financií kedykoľvek a kdekoľvek, priamo z mobilného telefónu.V súčasnosti je otvorenie bežného účtu prostredníctvom  mobilnej aplikácie mBank dostupné len pre klientov z radov fyzických osôb od 18 rokov.

Porovnanie bánk

Na stránke SmartBanka.sk nájdete zoznam všetkých zapojených bankových aplikácií a po kliknutí na ktorúkoľvek z nich vidíte podrobný zoznam funkcií, ktoré klientom ponúka. Veľmi jednoducho si tak môžete porovnať funkcie aplikácií jednotlivých bánk a vybrať tak tú, ktorá je podľa vás najlepšia.

Partner bezpečnosti

Partner

Organizátor

19.3.2024

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+