V redakcii sme testovali bezdrôtové slúchadlá Creative Sound Blaster Tactic 3D Rage Wireless vo verzii 2.0. Ide o slúchadlá, ktoré si zamilujú nielen hráči, ale aj nároční poslucháči hudby. Navyše, pre ich priestorový zvuk sa skvele hodia aj na sledovanie filmov, takže si ich užije skutočne každý.

KONŠTRUKCIA

Creative si dal na konštrukcii slúchadiel záležať, a hoci nie sú vyrobené z prémiových materiálov, ponúkajú dostatočnú pevnosť a pružnosť pri nasadzovaní a nosení. Vďačíme za to plastovému hlavovému mostu, ktorý spevňuje kovová výstuha. Tá zaručuje dobrú pevnosť a odolnosť aj pri náročnejšom používaní. Hlavový most je samozrejme nastaviteľný a obsahuje polstrovanie vyrobené z pamäťovej peny, ktorá spríjemňuje nosenie slúchadiel. Táto je však tvrdšia a pri dlhšom nosení budete slúchadlá na hlave už cítiť, a to aj napriek ich pomerne malej hmotnosti.

Creative Sound Blaster Tactic 3D Rage Wireless-3

Náušniky sú pokryté tým istým materiálom, tu nám však ani tvrdšie polstrovanie neprekážalo. Navyše, sú dostatočne veľké na to, aby bezproblémovo zakryli uši. Odhlučnenie od okolia síce nie je tak dokonalé ako napríklad pri slúchadlách Creative Aurvana Platinum, no pre bežné počúvanie v nie príliš hlučných prostrediach je dostačujúce. Ak si pustíte hudbu, tak vás pri počúvaní nevyruší ani kancelársky hluk, či iný zvukový smog.

Creative Sound Blaster Tactic 3D Rage Wireless-6

Väčšina ovládacích prvkov je sústredená na ľavom náušniku, ktorý disponuje tlačidlami zapnutia, aktivácie a vypnutia mikrofónu, ovládaním hlasitosti, či konektormi microUSB pre nabíjanie a 3,5 mm audio jackom pre pripojenie odnímateľného mikrofónu. Náušníky sú navyše osvetlené diódami LED RGB SB Prism generujúcimi viac ako 16 miliónov farieb. Tie si môžete nastaviť podľa vlastného uváženia, a to prostredníctvom softvéru Sound Blaster Tactic Control Panel.

Creative Sound Blaster Tactic 3D Rage Wireless-2

POUŽÍVANIE A ZVUKOVÝ PREJAV

Slúchadlá sú osadené dvomi 50 mm FullSpectrum meničmi, ktoré ponúkajú skutočne vysoký výkon a čistý prednes. Zvuk je vyladený technológiami SBX Pro Studio, vďaka ktorým si po nainštalovaní odpovedajúceho softvéru na počítači alebo Macu užijete aj priestorový zvuk 7.1, ktorý na týchto slúchadlách znie skutočne výborne a realisticky tak, akoby ste stáli v miestnosti a okolo vás boli umiestnené reproduktory v zostave 7+1. Silu efektu si pritom môžete nastavovať a testovali sme ho aj my na ukážke Virtual Barber Shop, ktorá demonštruje skvelé podanie priestoru.

Creative Sound Blaster Tactic 3D Rage Wireless-5

Slúchadlá sa vám po nasadení na hlavu navyše odvďačia výborným zvukovým prejavom, ktorému nechýbajú poriadne silné a čisté basy, či dobre vyskreslené výšky a stredy. So Sound Blaster Tactic si na svoje prídu milovníci hudby všetkých žánrov, či je to Rock, POP, Trance a iných. My sme si ich po niekoľkotýždňovom používaní pre ich kvalitu zvuku skutočne zamilovali. Navyše, prostredníctvom PC si môžete celkom presne nastaviť, ako budú znieť. K dispozícii sú nastavenia pre zvýraznenie hlasu, priestorového zvuku, basov alebo klasický 10-pásmový ekvalizér. Nechýba ani inteligentná zmena hlasitosti, či Scout Mode, ktorý pomôže najmä hráčom tým, že zvýrazní vzdialené zvuky. Svojho oponenta tak môžete počuť prichádzať už z zdiaľky. Už samozrejmosťou sú aj efekty pre zmenu hlasu, ako napríklad robot, emo, demon a iné.

Window

Creative Tactic 3D sa môžu navyše pochváliť výbornou výdržou vstavanej batérie, ktorá zariadenie udrží v chode výrobcom udávaných 16 hodín. K týmto hodnotám sme sa pri používaní aj reálne približovali. Konektivitu v prípade modelu Wireless zabezpečuje prenos vo frekvenčnom pásme 2,4 GHz a môžete ich pripojiť len k počítaču. K dispozícii je ale aj USB model s klasickým 3,5 mm audio jackom. My sme testovali bezdrôtovú verziu, pri ktorej bol zvuk streamovaný bez akýchkoľvek problémov a bez oneskorenia. Dosah sa pohyboval na úrovni do desiatich metrov, čiže so slúchadlami sa budete môcť bežne pohybovať po byte, či väčších miestnostiach.

Creative Sound Blaster Tactic 3D Rage Wireless-7

ZÁVEREČNÉ HODNOTENIE

Slúchadlá Creative Tactic 3D Wireless vo verzii 2.0 patria nepochybne k tým lepším slúchadlám, ktoré sme mali možnosť testovať. Ponúkajú výbornú kvalitu reprodukcie, navyše aj s dodatočnými funkciami a priestorovým zvukom, ktorý vás uchváti napríklad pri sledovaní filmov. Výborné je aj konštrukčné spracovanie, aj keď menšiu výhradu máme k tvrdšiemu polstrovaniu, kvôli ktorému môžu slúchadlá pri dlhšom používaní pôsobiť menej komfortne. Tactic 3D Wireless v2.0 sa predávajú za cenu na úrovni 70 eur, čo predstavuje skutočne výhodnú kúpu. Za túto sumu získate výborne hrajúce slúchadlá, ktoré ocenia nielen hráči, ale aj náročnejší poslucháči.

22.4.2015