Ak patríte medzi nadšencov hier na dnešných moderných zariadeniach s veľkým displejom, tak by vašej pozornosti určite nemala ujsť hracia kocka Dice+. Nejednému z vás v hrách na Androide chýba interaktivita a fyzický dotyk s hrou. Časy, kedy sa hrávalo Človeče nehnevaj sa jednoduchým hádzaním kocky však ešte nie sú úplne preč. Novú éru by klasické ale aj iné kockové hry mohli zaznamenať vďaka digitálnej kocke Dice+, ktorá funguje s tabletmi aj smartfónmi s OS Android a iOS.

Balenie obsahuje to najnutnejšie, poteší púzdro

Kocka vzhľadom na svoje rozmery prichádza zabalená v pomerne veľkom púzdre, na ktorého obale nájdete základné informácie ako aj to, ako kocku používať. Po rozbalení sa vám naskytne pohľad na samotnú kocku, manuál a nabíjací microUSB káblik. Poteší pekne spracované púzdro v modrej farbe, ktoré bude vhodné na bezpečné prenášanie kocky.

Recenzia_Dice+_2

Dice+ je cool

Tvar tejto hračky je presne taký ako by väčšina z vás od nej očakávala. Plochy kocky majú bielu farbu a sú potiahnuté protišmykovým povrchom. Ten okrem toho, že je príjemný na dotyk, tak zabraňuje aj šmýkaniu kocky po hladkých povrchoch. Kocku aktivujete prevrátením o 180 stupňov. Vtedy sa nej zobrazujú číslice a to buď v modrej alebo zelenej farbe. Hrany Dice+ sú mierne skosené a to isté platí aj o jej rohoch, na ktoré sa dá dokonca pri troche šikovnosti kocka postaviť.

Recenzia_Dice+_1

Vnútro kocky je samozrejme plné elektroniky a obsahuje aj vstavanú batériu či vlastný akcelerometer. Dobíjanie je realizované prostredníctvom microUSB portu, ktorý sa ukrýva pod číslicou 1, pristupuje sa k nemu jednoduchým vysunutím krytu. Tento úkon je úplne bezproblémový a tak nehrozí, že by k jeho náhodnému otvoreniu došlo napríklad v priebehu hrania. Výdrž batérie je výrobcom deklarovaných 20 hodín pri aktívnom používaní, čo je maximálne postačujúca hodnota.

Recenzia_Dice+_4

Hier je málo

Nie je prekvapujúce, že Dice+ sa k zariadeniam pripája prostredníctvom Bluetooth. Ide o rozšírenú technológiu, ktorú dnes obsahuje už každý smartfón a tak by ste s párovaním zariadení nemali mať žiadne problémy. A skutočne. Akonáhle aktivujete kocku a dáte vyhľadať bluetooth zariadenia na vašom smartfóne alebo tablete, kocka sa ohlási. Spárovanie je potom otázkou jediného kliknutia.

Na to aby ste mohli využívať kocku pri hraní budete potrebovať aj hry s ňou kompatibilné. A tu sa dostávame k asi najväčšiemu mínusu tohto herného zariadenia. Počet hier, ktoré si môžete s Dice+ zahrať je skutočne obmedzený. Zadarmo si stiahnete oficiálnu aplikáciu Powered Board Games, ktorá obsahuje niekoľko predinštalovaných titulov s možnosťou stiahnuť ďalšie z obchodu Play. Celkovo je tak dostupných 8 hier, čo je vzhľadom na cenu kocky pomerne málo. Aj tieto však dokážu dobre pobaviť.

Recenzia_Dice+_3

Na výber tu nájdete klasickú hru Backgamon a tituly ako This way up, Chuchumba, Rainbow Jack a Rumble Stumble. Z obchodu Play si potom aj prostredníctvom tejto aplikácie stiahnete hry Dice+ Heroes, Bella a Max a Wings of Fire.

V hre This way up hádžete kockou a snažíte sa po ceste pozbierať čo najviac zvieratiek. Za každé  z nich získavate body, ktoré sa na konci hry sčítajú a víťazom sa stane ten, kto nahral najviac. Chuchumba je potom hra precvičujúca pamäť a koncetráciu. Rainbow Jack princípom pripomína kartovú hru Oko známu tiež pod názvom dvadsaťjeden, v ktorej musíte pomocou kariet nahrať 21 bodov. V tomto prípade ale používate namiesto kariet kocku.  Rumble Stumble aspoň mne osobne pripomína trochu twister. Každý hráč si hodom kocky zvoli číslo a farbu políčok, ktoré musí podržať stlačené aj počas hodu svojho oponenta. Hru vyhráva ten, kto to nestihne do časového limitu alebo sa pustí hracej plochy.

Recenzia_Dice+_screen_1 Recenzia_Dice+_screen_2

Screenshot: Rainbow Jack a This Way Up

Hra Bella a Max je určená predovšetkým pre tých najmenších. Tých ale aj starších poteší však aj Dice+ Heroes, čo je moderné spracovanie hry Človeče nehnevaj sa!, ktorá skutočne pri hraní s tabletom stojí za vyskúšanie. Poslednou hrou je Wings of fire, čo je pre kocku trochu netradičný titul. Tento totiž využíva akcelerometer nachádzajúci sa v kocke na ovládanie lietadla, pričom strieľanie sa realizuje dotykom na jej stenu. Na ovládanie hry je potrebné si chvíľu zvykať, no po podrobnej inštruktáži v hre to nepredstavuje žiadny problém.

Recenzia_Dice+_screen_4 Recenzia_Dice+_screen_3

Screenshot:Dice+ Heroes a Chuchumba

Hier je teda pomerne málo, no z tých čo sú dostupné určite pobavia. Samozrejme nové sa pripravujú a niekoľko z nich v aplikácii Board Games uvádza aj Dice+ ako Čoskoro dostupné.

Záverečné hodnotenie

Čo vás od kúpy Dice+ pravdepodobne odradí je jej cena. Za kocku zaplatíte sumu, ktorá sa pohybuje na úrovni 40€. To nie je práve najnižšia čiastka a ak zoberieme do úvahy, že pre ňu nie je dostupných až tak veľa hier, tak je to jej najväčšie mínus. Samotnej kocke nemám až tak čo vytknúť. Konštrukčné spracovanie je na výbornej úrovni a to isté platí aj o jej funkčnosti. Dice+ sa javí ako ideálny darček alebo doplnok pre hráčov, ktorí chcú s hru doslova precítiť vo vlastných rukách. Hra typu Wings of fire je výborným príkladom toho, čo kocka dokáže. Keby bolo dostupných viac podobných titulov a cena kocky by padla aspoň na polovicu, určite by bol o ňu väčší záujem.

31.10.2013