V období poklesu predaja smartfónov na celom svete sa spoločnosti Xiaomi opäť darilo, a to najmä v Číne. Podľa BCI si Xiaomi a jeho pod-značky(ako aj Redmi) udržali postavenie najpredávanejších v novembri 2023. Spoločnosť registrovala predaj približne 5,2 milióna smartfónov len za minulý mesiac. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roku zaznamenala 44 % rast, čo elektronickému výrobcovi umožnilo získať ďalší trhový podiel v Číne, informuje gizmochina.
Xiaomi sa umiestnilo na druhom mieste z hľadiska predaja v novembri 2023 v Číne. V prémiovom segmente trhu však Xiaomi zaznamenalo rast o 11,8 % na medziročnej báze. Celkovo má spoločnosť 18,3 % podiel na trhu so smartfónmi, vrátane predaja jeho dcérskych spoločností. Medzitým Apple zostalo na vrchole, zatiaľ čo Honor zaznamenal predaj približne 4 miliónov smartfónov, čo je nárast o 12,6 % na medziročnej báze.
Xiaomi v 48. týždni roka, teda v posledných dňoch novembra, dokonca takmer prekonalo Apple s 78,2 tisíc zásielkami v porovnaní s 78,9 tisícami od Apple. Napriek tomu, ak porovnáme celý mesiac, stále je výrazný rozdiel medzi predajom Apple a Xiaomi, ale zdá sa, že Xiaomi rýchlo dobieha svojho konkurenta.
Veľké výpredaje dňa 11.11. pomohli spoločnostiam
Huawei a Vivo sa umiestnili na štvrtom a piatom mieste. Huawei tiež zaznamenal výnimočný 74 % rast v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Predaj spoločnosti Vivo však klesol, rovnako ako aj predaj značiek OnePlus a Realme. Väčšina spoločností mala minulý mesiac rušný, a to kvôli predajom z 11.11. v Číne. Dúfa sa, že tento trend bude pokračovať aj tento mesiac, keďže sezóna sviatkov je stále v plnom prúde.
According to BCI in November 2023, we were a top performer in the Chinese market with 5.2+ million activations, and huge growth in the high-end segment. pic.twitter.com/vJjvHnGlOW
— Lei Jun (@leijun) December 11, 2023
Napriek globálnemu poklesu predaja smartfónov nám Xiaomi a jeho pod-značky, ukázali impozantnú silu na svojom domácom trhu. Práve na čínskom trhu je konkurencia veľmi vysoká a značky tam naozaj bojujú o každého jedného zákazníka.