Peugeot 3008: Európske auto roka 2017 | TEST

11. augusta 2017 6

Ak pozorne sledujete náš Instagram, prípadne fotky v našich článkoch, tak ste si pravdepodobne všimli, na akom aute tento rok jazdíme. Ide o nový Peugeot 3008, ktorý sa stal Európskym autom roka 2017. Okrem toho, že na ňom brázdime slovenské cesty, ho už niekoľko mesiacov aj testujeme. A tu sú naše skúsenosti.

Karoséria do mesta i na poľnú cestu

To, čo robí Peugeot 3008 naozaj univerzálnym automobilom, je jeho karoséria. Robustnosť exteriéru a jeho moderné dizajnové prvky pôsobia jednak elegantne, ale aj dynamicky a športovo. Ide o mestské SUV, ktoré si hravo poradí aj s poľnou cestou. Zaručuje to najmä svetlá výška podvozku 219 mm. Vyššiu úroveň kombinácie komfortu a ovládateľnosti auta zas ponúka platforma EMP2. Stabilitu a svojský štýl dodávajú tomuto automobilu aj 19″ kolesá so špeciálne navrhnutými pneumatikami Michelin Primacy 3.

Peugeot 3008 je dostupný v 4 rôznych verziách. Ide o výbavy Acces, Active, Allure a GT. My máme k dispozícii výbavu Allure, ktorá ponúka pochrómované prvky exteriéru a jej súčasťou je aj Peugeot i-Cockpit Amplify, čo je interiér, ktorý mnohí prirovnávajú ku vesmírnej lodi.

Výraznými prvkami exteriéru tohto automobilu sú aj hlavné Full LED svetlá (dostupná je aj verzia s halogénovými svetlami), či výrazná mriežka chladiča. Peugeot 3008 si s konkurenciou nezmýlite aj vďaka opticky deleným zadným svetlám, ale aj vďaka streche s čiernou povrchovou úpravou Black Diamond. Celkovo tento automobil ponúka naozaj moderný dizajn exteriéru, ktorý predčil všetky modely, ktoré doteraz Peugeot predstavil.

Objemovo menší benzín, ale aj plnohodnotný diesel

Automobilka Peugeot predáva model Peugeot 3008 s rôznou motorizáciou – od menšieho benzínu, až po plnohodnotný diesel. Ponuka začína na 1,2-litrovom benzínovom motore s výkonom 130 koní. Fanúšikovia dynamickej jazdy ale radšej siahnu po 1,6-litrovom benziňáku s výkonom 165 koní. Ak ale radšej jazdíte na spotrebu, tak by vás mali zaujať dieselové motory s objemom 1,6 litra (120 koní) a 2,0 litra s výkonom 150 koní. Práve nami testovaný model disponuje 2-litrovým dieselom so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. V ponuke sú však aj 6-stupňové automatické prevodovky (pri motoroch 1,2 litra PureTech, 1,6 THP a 1,6 BlueHDI).

Objemovo najväčší diesel s výkonom 110 kW má točivý moment 370 Nm a ponúka zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,6 sekundy. Papierovo tento motor sľubuje kombinovanú spotrebu 4,8 litra. My sme po niekoľkých tisícoch kilometrov dosiahli dlhodobú spotrebu tesne nad 6 litrov, no treba povedať, že väčšinu času s autom jazdíme po meste. Takisto si myslíme, že by sme dosiahli nižšiu spotrebu, keby bola prevodovka v automobile automatická. Predsa len, bratislavské semafóry a neustále radenie z dvojky do trojky si pri automobile s celkovou hmotnosťou 1596 kilogramov vybralo svoju daň. Na auto s výškou 162,4 centimetra s pomerne plochou maskou ale ide stále o prijateľnú spotrebu.

Dieselový motor ponúka vďaka vysokému výkonu a svojmu krútiacemu momentu dostatok výkonu na efektné zrýchlenie, ale aj predbiehanie na diaľnici. Jazda je pohodlná aj pri vyšších rýchlostiach. Za menší nedostatok považujeme riešenie prednej masky a kapoty. Maska má totižto mriežku, ktorá tlačí vzduch priamo zospodu do kapoty, čo spôsobuje menšie vlnenie kapoty, najmä pri jazde na diaľnici. Musíme vás však ubezpečiť – ide len o drobnosť, ktorá absolútne nenarúša funkčnosť automobilu. Niekto len môže byť nervózny z toho, že sa kapota počas jazdy mierne „trasie“.

Interiér budúcnosti

To, čo nás na tomto automobile zaujalo už pri prvom stretnutí najviac, je jeho interiér. Nebojíme sa povedať, že ide o veľmi futuristickú palubnú dosku s minimalistickým množstvom ovládacích prvkov. Svojimi tvarmi a dizajnom mnohým pripomína akúsi „vesmírnu loď“, no namiesto chaosu z veľkého množstva tlačidiel ponúka Peugeot 3008 veľmi prakticky usporiadané ovládacie prvky. Peugeot dal novému interiéru aj príznačný názov – Peugeot i-Cockpit.

Hlavným ovládacím prvkom sa stal dotykový displej s 8″ uhlopriečkou. Ovládate na ňom nielen audio sústavu, ale aj klímu, či funkcie samotného automobilu. Za všetky spomenieme napríklad možnosť vypnúť systémy Štart & Stop, asistenta radenia v jazdných pruhoch, či asistenta brzdenia. Displej ponúka výbornú čitateľnosť a takmer okamžité reakcie na dotyky, takže je jeho obsluha naozaj jednoduchá.

Peugeot vo svojich automobiloch ponúka aj pokročilé funkcie infotainment systému. Ide napríklad o funkciu Mirror Link, ktorá umožňuje zobraziť na displeji podporované aplikácie, ako napríklad navigáciu Sygic. Používateľ zároveň môže svoje mobilné zariadenie ovládať priamo z displeja automobilu.

Ďalšou možnosťou pripojenia sú funkcie Apple CarPlay Android Auto. Tie umožňujú využiť naplno všetky funkcie a možnosti vášho mobilného zariadenia priamo počas jazdy autom. Okrem navigácie je dostupné aj ovládanie hlasových hovorov, vyhľadávanie hlasom pomocou inteligentných hlasových asistentov, či prepojenie vybraných aplikácií z vášho smartfónu. Napríklad titulu Spotify pre prehrávanie hudby cez audio systém automobilu.

Samozrejmosťou je aj možnosť pripojiť svoj smartfón pomocou pripojenia Bluetooth. Vďaka nemu si môžete vychutnať počas jazdy vašu obľúbenú hudbu spustenú z akejkoľvek aplikácie vo vašom smartfóne, prípadne môžete obsluhovať hlasové hovory. Nemusíte sa pritom svojho zariadenia ani dotknúť. Ovládať ho totižto dokážete pomocou dotykového displeja alebo funkčných tlačidiel na volante.

Súčasťou i-Cockpitu je okrem dotykového displeja aj multifunkčný volant a interaktívne budíky. Tie tvorí takisto samostatný displej, ktorého obsah môže meniť samotný používateľ. K dispozícii je niekoľko profilov, ktoré sú zamerané na rôzne typy jazdy a informácií. Najčastejšie sme používali Osobný profil, ktorý zobrazuje praktické informácie o automobile a jazde – napríklad prejdená vzdialenosť, priemerná spotreba, dojazd a podobne. K dispozícii sú však aj „štýlovejšie“ budíky, ktoré ukazujú najmä rýchlosť, či otáčky motora. Každý si tak môže vybrať ten profil, ktorý mu aktuálne najviac vyhovuje. Navyše, prepínanie profilov je naozaj jednoduché – dokážete ho uskutočniť pomocou tlačidla priamo na volante.

Zabudnúť samozrejme nesmieme ani na hardvérové tlačidlá nachádzajúce sa v kokpite. Pod plochou dotykového displeja sa nachádzajú tlačidlá v dvoch radoch – v spodnom nájdete tlačidlá pre zapnutie 3-stupňového vyhrievania predných sedadiel, tlačidlo vykurovania predného a zadného okna, ako aj tlačidlo pre odomknutie a zamknutie dverí automobilu z vnútra. V hornom rade sa potom nachádzajú tlačidlá priamo späté s funkciami automobilu – je to prepnutie na hudbu, ovládanie ventilácie a klímy, navigácia, informácie o automobile, telefón, menu s aplikáciami a výstražný trojuholník (všetky 4 smerovky). Až na výnimku posledného menovaného tlačidla spôsobujú všetky ostatné tlačidlá zmenu obsahu (zobrazenie) na dotykovom displeji. Samozrejme nechýba ani tlačidlo na reguláciu hlasitosti a vypnutie rádia.

Čím je Peugeot 3008 naozaj výnimočný, je jeho všestrannosť. Ide naozaj o mestské SUV, ktoré si však hravo poradí aj s terénom. Nasvedčuje tomu aj prítomnosť kruhového voliča jazdných režimov, na ktorom sú k dispozícii režimy pre jazdu v rôznych prostrediach. Pokiaľ na aute často zdolávate aj strmé kopce, tak vás poteší aj dedikované tlačidlo pre asistenta jazdy automobilu z kopca. Niektoré verzie 3008-čky ponúkajú aj športový režim, ktorý sa dá rovnako zapnúť a vypnúť samostatným tlačidlom, ktoré je umiestnené v blízkosti radiacej páky. Fanúšikov mobilných technológií poteší aj možnosť dokúpenia bezdrôtovej nabíjačky pre zariadenia s podporou štandardu Qi.

Auto s vlastnou hlavou

Peugeot 3008 ponúka niekoľko zaujímavých funkcií, ktoré sa týkajú priamo jazdenia. Je to už spomínaný asistent pre jazdu v jazdných pruhoch, ale aj adaptívny tempomat, ktorý za vodiča v prípade núdze dokáže aj zabrzdiť. Okrem toho však tento automobil ponúka aj detaily, ktoré si možno nevšimnete, no časom prídete na ich praktickosť.

Nám sa veľmi páči napríklad asistent parkovania, ktorý okrem upozorňovania pomocou parkovacích senzorov ponúka aj pokročilú parkovaciu kameru, takže je parkovanie naozaj jednoduchšie. Displej a obraz kamery je dostatočne veľký a prehľadný a okrem klasického video obrazu ponúka aj navádzacie línie, aby ste správne „trafili“ na parkovacie miesto.

Nenápadnou funkciou, ktorá je však naozaj praktická, je automatické sklápanie spätných zrkadiel pri parkovaní. Zrkadlá sa sklápajú smerom nadol, aby ste pri cúvaní videli prekážky, ktoré môžete mať v blízkosti auta a obrubníky.

Nové SUV Peugeot 3008 je agilné v meste a nezastaviteľné na nespevnených cestách vďaka vylepšenému systému Grip control, ktorý pomáha automobil udržať pevne na akejkoľvek vozovke. Okrem toho ponúka 3008-ka aj spomínaný asistent jazdy z kopca, ktorý brzdí automobil motorom a šetrí tak brzdy.

Mobilné aplikácie zjednodušia používanie nových Peugeotov

Majitelia automobilu Peugeot 3008 majú k dispozícii aj dve mobilné aplikácie. Scan MyPeugeot je interaktívna príručka, ktorá nahradí hrubú knižku. Okrem toho vám vždy ukáže iba relevantné informácie, pretože prostredníctvom fotoaparátu rozozná časť automobilu, o ktorej sa chcete dozvedieť viac.

MyPeugeot je prepracovaný správca ciest, ktorý vám pomôže lepšie evidovať prejdené trasy. Umožní vám aj náhľad na spotrebu paliva a cenu jednotlivých ciest. Okrem toho ale ponúka oveľa viac informácií, ktoré nájdete v tomto článku.

Peugeot 3008 GT: Nechýba Android Auto

V rámci testovania sme mali možnosť vyskúšať si aj najvyššiu verziu GT. Tá je okrem iného vybavená aj podporou systému Android Auto. Systém u nás síce ešte nie je oficiálne dostupný, no jednoduché stiahnutie APK súboru umožní jeho používanie aj u nás. Android Auto fungoval v Peugeot 3008 GT na výbornú a bez akýchkoľvek problémov. Ukážku z používania si môžete pozrieť na videu nižšie a celú recenziu systému spolu s návodom na inštaláciu nájdete na tomto odkaze.

HODNOTENIE | Peugeot 3008

Peugeot 3008 nie je iba mestským SUV. Vďaka zvýšenému podvozku, mohutnému oplastovaniu a praktickým jazdným vlastnostiam ponúka pohodlnú jazdu v akomkoľvek prostredí. Ide o naozaj všestranný automobil, ktorý si obľúbi rodinne založený vodič, ale aj mladý, aktívne žijúci človek, ktorý so sebou potrebuje nosiť športové vybavenie alebo nástroje. Neexistuje vážnejšia vec, ktorú by sme tomuto automobilu z technologického hľadiska mohli vytknúť a drobnosti dokážeme s jedným prižmúreným okom prehliadnuť.

Cena modelu Peugeot 3008 začína na 19 990 EUR (základná výbava) a vo výbave Allure ho môžete získať za cenu od 23 290 EUR (s 1,2 litrovým benzínovým motorom PureTech). Kompletný cenník nájdete na stránkach Peugeot.

Plusy

+ všestrannosť

+ technologická výbava

+ mohutnosť a kvalita materiálov

Mínusy

– trochu vyššia cena za vyšší model

Zapojte sa do diskusie (6)

Tagy :

Pravidlá diskusie
Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.
Nahlásiť chybu v článku
  1. Loading ...
Prémiová internetová bezpečnosť. Stiahnite si ESET Smart Security Premium a užívajte si viacvrstvovú ochranu ESET.
Diskusia k článku
  • Zapp Brannigan

    „Mínusy
    – trochu vyššia cena za vyšší model“

    …ktory vyssi? co je vyssia cena? ziadne ceny v clanku nie su ani spomenute.

    • jookas

      To by bolo moc narocne pre nich to upresnit 😊

    • Ceny sme doplnili do článku.

  • Jojo

    Radšej Atecu,ktorá je v excellence výbave lacnejšia.Tu nedostanete ani ledkové svetlá.A o podvozku sa ani netreba baviť.Peugeot sa nechytá

  • jookas

    Ešte stále sa nájdu ľudia čo si kupujú tieto šroty so psom na kapote?

  • Michal

    Kamoš má novú 3008 a nefunguje mu Android auto. Len Mirror screen a ten tiež len tak divne, biedne. Je treba nejaký firmware update v Peugeot servise? Lebo mne na Atece Android auto normálne ide, ale na Peugeote sa nám to rozbehať nepodarilo ani s mojím mobilom.

Potrebujete poradiť? Vyskúšajte AndroidForum.sk


Aktuálne témy a príspevky:


banner