Systém: Takmer čistý Android

V telefóne sa nachádza takmer čistý Android s nenápadnou nadstavbou od výrobcu s názvom Oxygen OS. Zamknutá obrazovka ponúka náhľad upozornení a môžete sa do nej dostať priamo ku  konkrétnej aplikácii a všetko potrebné vybaviť. Samozrejme, telefón je potrebné najskôr odblokovať. Domovská obrazovka je štandardná, môžete si ju upraviť podľa svojich predstáv, pridávať widgety, aplikácie atď. Keďže sa jedná o Android, nie je problém nainštalovať alternatívny launcher a upraviť ju presne podľa seba. Poďme sa ale pozrieť na špeciality nadstavby Oxygen OS. Veľmi sa mi páči, že je možné nastaviť umiestnenie tlačidiel ovládania, takže je na vás, či chcete mať tlačidlo späť vpravo alebo tam chcete skôr tlačidlo multitaskingu. To ale nie je všetko, systém ponúka možnosť nastaviť akciu na dlhé stlačenie konkrétneho tlačidla, dokonca aj na jeho dvojité stlačenie. Nechýba tu možnosť vypnúť obrazovku, otvoriť režim rozdelenej obrazovky, asistent vyhľadávania atď.

Páči sa mi možnosť rýchlo zapnúť fotoaparát dvojitým stlačením vypínacieho  tlačidla. Funguje to za každých okolností, či je telefón zablokovaný, z domovskej obrazovky, prípadne  aj ak sa nachádzate v nejakej aplikácii. Proste dvakrát stlačíte a fotografujete.

Veľmi zaujímavé sú gestá, ktoré telefón podporuje. Gestá fungujú vtedy, keď je displej vypnutý. Jednoducho nastavíte, že pri napísaní napríklad písmena M na vypnutý displej, spustíte konkrétnu aplikáciu, aplikácia sa spustí okamžite. bez váhania. Samozrejme, je potrebné ešte odblokovať, lenže tu prichádza na scénu odblokovanie pomocou tváre. Čiže chytím telefón do ruky, napíšem na vypnutý displej požadované písmeno a okamžite som v aplikácii, pretože telefón je ihneď odomknutý, keďže zaznamenal moju tvár. To je úplne dokonalé.

Multimédiá: Tu je čo zlepšovať

Veľký a kvalitný displej, vysoký výkon a obrovská pamäť RAM predurčujú telefón k bezproblémovej konzumácii multimédií. Tu ale narazíme na jeden problém. Telefón obsahuje len jeden reproduktor, ktorý je síce veľmi slušný, ale rovno môžeme zabudnúť na stereo efekt v prípade držania naležato. Reproduktor je umiestnený na  spodnej hrane, takže ho veľmi ľahko zakryjete pravou rukou a hlasitosť prejavu sa prudko zníži. deálne by bolo, keby sa nachádzal vpredu. Miesto by sa určite našlo.

To ale nič nemení na fakte, že zážitok z pozerania filmov či prezerania obrázkov bude veľmi dobrý, rovnako hranie hier je na takto výkonnom zariadení s pekným a veľkým displejom radosťou. Slúchadlá by ste v balení hľadali márne, ale bez problémov pripojíte hocijaké iné, pretože výrobca ponechal prítomnosť 3,5 mm jacku, čo považujem za veľmi pozitívne. Nepotrebujete žiadne redukcie, pripojíte a počúvate.

23.3.2018