MojAndroid

Majitelia Android smartfónov značky HTC ale aj ostatní fanúšikovia technológii sú určite oboznámení s menom Peter Chou, ktorý je už desiaty rok na pozícii CEO, teda generálneho riaditeľa spoločnosti HTC. Chou je známy ako charizmatický vodca s výborným okom pre materiály a dizajn, ktorý presadil produkty tejto značky na celosvetovom trhu. V posledných mesiacoch sa však spoločnosti nedarí najlepšie a tým klesli aj akcie. Ich cena je momentálne na úrovni 8-ročného minima a v tomto kvartáli môžu zaznamenať aj prvé prevádzkové straty. To vyvoláva otázku, či môže HTC prežiť aj naďalej pod vedením Petra Choua ?

peter-chou-htc-ceo

Renomovaný magazín Reuters preto vyspovedal tucet bývalých, ale aj súčasných vedúcich pracovníkov HTC, ktorí uviedli, že Chouova drsná forma riadenia a slabé strategické vízie hrajú rolu v poklese spoločnosti a naopak, vzraste ostatných výrobcov ako Apple alebo Samsung. Chouove rýchle jednanie bolo výborné v minulosti, kedy spoločnosť vypustila pol tucta úspešných Android smartfónov ešte pred tým, než sa ostatní výrobcovia spamätali a zistili čo sa na trhu deje. Veci sa však zmenili a po mnohých problémoch si výrobcovia si pomaly ukrajovali z významného podielu HTC.

Chou verejne vyhlásil, že nemá v úmysle odstúpiť zo svojho postu a vedúci pracovníci potvrdili, že HTC vo svojej podstate nemá jasného vnútorného nástupcu. Hoci spoločnosť dokáže vypustiť na trh úspešné zariadenie, čoho dôkazom je HTC One, nemá dlhodobé stratégie, ktorými by sa mohla postaviť proti konkurencii a získať väčší podiel na trhu. Prvým krokom k zlepšeniu je určite reklamná kampaň s Robertom Downeyom Jr., ktorá spoločnosť stála nemalý finančný obnos.

Náš tip
HTC štartuje reklamnú kampaň “Change” za 1 miliardu dolárov. V hlavnej úlohe je Robert Downey Jr.

Ak si myslíte, že HTC robí niekde chybu, kde to podľa vás je, príp. akú zmenu by ste od spoločnosti privítali ? 

Zdroj: reuters

22.8.2013

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+