Tragických dopravných nehôd stále pribúda. Za rok 2017 zomrelo pri dopravných nehodách až 250 ľudí, čo je o osem viac ako v predošlom roku 2016. Napriek tomu polícia vraví o úspechu, pretože údaj ostáva aj pri náraste počtu automobilov približne rovnaký. Najčastejšie môže za spôsobenú nehodu práve nepozornosť vodičov, keď sa venujú napríklad telefonovaniu či písaniu správ.
Pribudne kamerový systém?
“V šiestich dopravných nehodách zomrelo až 25 ľudí. Môžeme teda hodnotiť z tohto pohľadu ako rok, ktorý mal vysoký počet veľmi tragických dopravných nehôd, – hodnotí rok 2017 minister vnútra SR, Róbert Kaliňák.
Dopravný analytik Jozef Drahovský hovorí, že pokiaľ sa tento stav darí udržiavať na približne rovnakej hodnote už niekoľko rokov po sebe, môžeme to hodnotiť ako úspech. Predpoklad totiž hovoril aj o tom, že sa tak stalo náhodou. Podľa slov ministra vnútra SR to nie je tým, žeby polícia vyberala viac pokút. Naopak, za minulý rok vybrala polícia na pokutách približne o milión eur menej.
Pokračovať v zaužívanom trende budú aj v nasledujúcom roku, zameranie sa presunie najmä na používanie smartfónov za volantom. Pôjde najmä o zameranie na cesty I. a II. triedy, kde je v súčasnosti smrteľných nehôd najviac.
“Policajti, keďže ich je okolo 23 000, nemôžu stáť na každom kilometri. Ale tie kamery môžu byť rozhodne častejšie a môžu vplývať na vodičov a na ich psychológiu z pohľadu toho ako budú jazdiť,” – hovorí Tibor Gašpar, prezident Policajného zboru SR.
Dopravný analytik vníma pozitívne najmä fakt, že sa v tomto prípade ministerstvo vnútra SR nevydalo cestou zvyšovania pokút. Nemenej dôležité je aj časové obdobie. Najviac rizikovým obdobím je podľa štatistík prvý týždeň školského roka. Práve v tomto období sa stane až trikrát viac dopravných nehôd ako v bežný týždeň počas roka.
“Vytipujeme úseky, v ktorých budeme chcieť urobiť kombináciu našej prítomnosti (polície, pozn. redaktora), ale aj technického zariadenia. Samozrejme, zariadenie bude označené, dopredu bude naň upozornené, celá mapa našich zariadení bude na internete,” – pokračuje minister vnútra SR, Róbert Kaliňák.
Zdroj: rtvs
pribuda aj aut na cestach a novych vodicov to uz nezverejnia ? a kolko vybrali na pokutach ? vodic na cestach je pre policiu zdrojom prijmu a legalne nas mozu vypalovat toto je fakt a nie nehody na cestach
za volantom sedí 90% vlastníkov vodičských preukazov a zvyšok sú ozajstní šoféri, ktorí používajú pri riadení vozidla i vlastný rozum. česť ich pamiatke.
Takže nie že by investovali do opravy cies.. ehm neviem či sa to dá nazvať cesty .. ale oni dajú prachy na kamery aby mohli cucať od ľudí ďalšie peniaze ktoré si pekne rozkradnú.
Čo by ste urobili zo svojimi zamestnancami keby Vám míňali firemné peniaze halabala a ešte Vám z nich ak kradli? To sme dopadli….
S tymto uplne suhlasim. Ludia stale telefonuju pocas jazdy. V Kanade su velke tresty aj ked iba stojite na krizovatke na cervenu a pouzivate telefon
Spravne, do basy s nimi! Pretoze telefonovat za jazdy je strasne nebezpecne! Ovela nebezpecnejsie, ako fajcenie cigarety a kecanie so spolujazdcom. Jedine zeby nebolo…
Je to velmi nebezpecne… Uplne rovnako ako jedlo a fajčenie, kedze sa nesistredujes na 100% na cestu. Hlavne v dnesnej dobe, ked vsetky auta aj tie najlacnejsie z najlacnejsich maju BT handsfree, je divne vidiet ludi ako tukaju do mobilu alebo telefonuju s nim pri uchu. Paradox je, že väčšinou su to majitelia nemenovanych nemeckych znaciek, ktore maju handsfree uz 15 rokov v zaklade
a ty si co za dementa? s mobilom pri uchu je bezpecne soferovat?
Nieco k veci? Nie? Tak nic…
Nieco k veci? Chlapce pokial napises taky komentar tak iba v pripade ze telefonujes za volantom a samozrejme ako imbecil s telefonom pri uchu lebo ten tvoj stary hnoj na ktorom sa vyvazas nema bluetooth aby si mal dve ruky na soferovanie.
Cize ano da sa vseobecne povazovat za jasne ze budes dement.
Och, zas ten názov článku :D Že vám trápne nie je. Už len čakám kedy sa tu zjaví článok typu, “neuveríte, čo sa stalo keď … to musíte vidieť ”
Inak, ja som za. V dnešnej dobe keď je trh prešpikovaný Bluetooth zariadeniami je až smutné, že niekto za jazdy chytí mobil do ruky. To je až taký problém si kúpiť Bluetooth slúchadlo, repráčik alebo autorádio?
je, na slovensku je. Sluchadlo mam, pouzil som ho raz. musis ho mat nabite, mat ho po ruke, zapnute BT, sparovane, pocas zvonenia rychlo strkat do ucha a stelovat aby som nieco pocul, mikrofon na nich nezachyti moj hlas ale hluk kabiny…. Radio? dalsi omyl. Pocuvam z mobilu navigaciu, ak zapnem BT, zvuky idu do radia, ale tam mam prepnute na fm, takze ich nepocujem. Ano dalo by sa to nastavit v apke, ale kto by by sa s tym babral kazdu jazdu? BT reprak, skusal som tiez. Kvalita mikrofonu priserna, nepocujeme sa, hluk kabiny…, rychlo ho vypinam a mobil do ruky.
Ty si nám za mudrlanta :D
Pointa BT slúchadla je tá, že ho máš v uchu počas celej jazdy. Mikrofón prirodzene zachytí tvoj hlas, len si nesmieš kupovať tie najlacnejšie vredy z Aliexpressu.
Blbosť je aj tá tvoja “rozprava” o autorádiu. Hlas navigácie je možné smerovať do reproduktoru smartfónu, stačí sem tam skontrolovať nastavenia danej aplikácie.
A k tomu BT repráku len toľko, že opäť je nutné sa obzrieť po kvalitnejších produktoch, prípadne ich vyskúšať viac než len jeden.
To mi pripomina tu reklamu co chodi v telke. Kde namiesto cisla kolko km dialnic sa postavilo radsej povedia ze je to jedno dolezite je za sa cesta skratila.
Podla http://www.dialnica.info nam za rok pribudlo 27,54 km dialnic co je smiesne hlavne ked sa niekto pozrie cenu.
Takze tieto kamery su zas hlavne Kalinakovom biznise a tunelovani statneho rozpoctu.