Zbieranie informácií o používateľoch za účelom tvorby prispôsobených reklám je spôsob, akým sa živia mnohé veľké spoločnosti. Ide o známu praktiku najmä zo strany Google, no podobne využíva tieto údaje aj Meta. Ako však informuje portál Teraz.sk, regulátor Európskej únie firme Meta zakáže používať údaje používateľov na reklamy.
Vyššia úroveň súkromia na Facebooku aj Instagrame
Rozhodnutie, ktoré včera, 2. novembra, Európsky výbor pre ochranu údajov oznámil, je pre amerického giganta Meta veľmi nepríjemné. To všetko ale na úkor zvýšenej úrovne súkromia používateľov. Najnovšie nariadenie zakazuje spracovávať osobné údaje na zobrazovanie prispôsobených reklám. Platiť to bude pre obidve sociálne siete Facebook aj Instagram.
Írska komisia pre ochranu údajov (DPC), ktorá má kontrolu nad aktivitami spoločnosti Meta v Európe, musí prijať konečné opatrenia v priebehu nasledujúcich dvoch týždňov na základe rozhodnutia Európskej rady pre ochranu údajov (EDPB). Zákaz bude následne platný týždeň po oznámení týchto opatrení.
Spoločnosť Meta bola informovaná o tomto rozhodnutí EDPB v utorok a oznámila, že plánuje požiadať používateľov o súhlas na spracúvanie údajov pre cielenú reklamu a od novembra bude ponúkať službu, ktorá bude rešpektovať požiadavky regulačných orgánov.
Na záver zmienime, že Facebook mal koncom minulého roka približne 300 miliónov denne aktívnych používateľov čisto iba z európskeho kontinentu. Zaujímavým faktom je, že práve Európania prispievajú k asi jednej pätine celkového množstva predaných reklám na platformách spoločnosti Marka Zuckerberga.