Spoločnosť Lenovo Group včera oznámila výsledky, ktoré predčili odhady konsenzu za tretí fiškálny štvrťrok, ktorý sa uzavrel 31. decembra 2014. Tieto potvrdzujú vynikajúce výsledky počítačových technológií spoločnosti, rýchle napredovanie v integrácii nových investícií – značky Motorola (Motorola Mobility) a niekdajšieho systému IBM System x, x86 server (System x). Štvrťročné tržby dosiahli 4,1 miliardy USD, čo predstavuje medziročný nárast o 31 %.
Za tretí štvrťrok predstavoval príjem pred zdanením, pred odrátaním nepeňažných položiek a položiek súvisiacich s fúziami a akvizíciami 348 miliónov USD, s medziročným nárastom o 8 %. Tieto neprevádzkové, nepeňažné náklady a náklady súvisiace s fúziami a akvizíciami spoločnosti dosiahli výšku 74 miliónov USD a zahŕňali poplatky ako amortizácia nehmotného majetku a úroky zo zmeniek súvisiacich s investíciami značiek Motorola a System x. Vrátane týchto výdavkov bol príjem pred zdanením 274 miliónov USD, s medziročným poklesom o 15 %. Podobne, čistý príjem za tretí štvrťrok predstavoval 253 miliónov USD, s medziročným poklesom o 5 %, kým čistý príjem pred odrátaním nepeňažných položiek a položiek súvisiacich s fúziami a akvizíciami dosahoval 327 miliónov USD, s nárastom o 23 %.
Kľúčové činnosti spoločnosti Lenovo si udržiavajú vynikajúcu úroveň výsledkov, a to aj napriek výraznej transformácii a diverzifikácii vplyvom akvizície značky Motorola a Systému x. Vyváženosť sa stala hlavnou silnou stránkou spoločnosti: počítače majú momentálne podiel na tržbách spoločnosti vo výške 65 %, kým mobilné technológie vo výške 24 % a podnikové technológie vo výške 9 %. Len pred rokom mali počítačové technológie podiel na tržbách spoločnosti vo výške 81 %.
Hrubý zisk spoločnosti sa za tretí fiškálny štvrťrok medziročne zvýšil na 2,1 miliardy USD, s hrubou maržou vo výške 14,9 %. Prevádzkový zisk za tento štvrťrok sa medziročne znížil o 3 % na 325 miliónov USD. Základné EPS za toto obdobie predstavovalo 2,32 USD centa, alebo 17,99 HK centa. Čisté peňažné rezervy k 31.decembru 2014 dosahovali 1,3 miliardy USD.
V obchodnej skupine mobilných technológií (Mobile Business Group), ktorá zahŕňa produkty z investície do značky Motorola, mobilné telefóny značky Lenovo, tablety so systémom Android a televízory, dosiahol predaj 3,4 miliardy USD, ktoré predstavovali príjmy pred zdanením vo výške 89 milióna USD. Motorola vyviezla viac ako 10 miliónov jednotiek, s medziročným nárastom o 118 %, a vyniesla tak tržby vo výške 1,9 miliardy v rámci skupiny mobilných technológií. S víziou čoskoro opätovne preraziť na čínsky trh začne byť Motorola pravdepodobne zisková o 4-6 štvrťrokov.
Vďaka kombinovaným dodávkam zariadení značky Motorola a Lenovo sa z našej spoločnosti stal vskutku globálny hráč na trhu, tretí najväčší predajca smartfónov v závese za spoločnosťami Samsung a Apple a zároveň ich najschopnejší konkurent. Tieto dve značky dosiahli spoločnými silami takmer 6,6 %-ný podiel na trhu, s medziročným nárastom o 78 %. Globálny podiel na trhu s tabletami zaznamenal 4,8 %. Počet dodávok sa vyšplhal na 3,7 milióna, s medziročným nárastom o 9 %, a to najmä vďaka najnovšiemu tabletu série Yoga.
Zdroj: tlačová správa