MojAndroid

Len nedávno som dotestoval kolobežku Kugoo Kirin B1, ktorá sa podobá na menší bicykel a už tu mám ďalší model od rovnakého výrobcu. Kugoo Kirin S1 cieli na nenáročných “kolobežkárov”, ktorí sa potrebujú rýchlejšie dostať z bodu A do bodu B v rámci mesta. Avšak nie na dlhé trate, skôr ide o cestu do a z práce. Prípadne si túto kolobežku viem predstaviť aj v rukách dospievajúcej mládeže. Tí, ktorí to myslia naozaj vážne, by sa mali popozerať po nejakom drahšom a kvalitnejšom modeli.

Kugoo Kirin S1 skladanie

Dizajnovo sa tento model podľa mňa podaril. Čierna farba v spojení s oranžovými prvkami vyzerá atraktívne. Konštrukcia pôsobí na prvý pohľad pevne niektoré časti mi pripomínajú obľúbenú kolobežku od Xiaomi. K dispozícii je za rovnakú cenu (približne 250 eur) aj biele farebné vyhotovenie, pričom oranžové prvky zostávajú nezmenené.

Základné parametre

Hmotnosť 11,9 kg
Výkon motora 350 W
Dojazd 25 kilometrov
Priemer kolies 8″
Brzdy Rekuperačná + zadná nášľapná brzda
Rýchlostné režimy 3 (10 km/h, 15 km/h a 25 km/h
Nosnosť 100 kg
Maximálna rýchlosť 25 km/h

Kugoo Kirin S1: Kompaktná a ľahká elektrická kolobežka

Vďaka príjemnej hmotnosti – len 11,9 kg v spolupráci s jednoduchým skladaním je ľahko prenosná. Či už v paneláku po schodoch alebo v MHD nebude nikomu prekážať. Z bezpečnostných prvkov samozrejme nechýbajú predné a zadné svetlo. Na bokoch kolobežky Kugoo Kirin S1 sa nachádzajú odrazové prvky.

Kugoo Kirin S1 riadidla

Riadidlá sú z príjemného materiálu a v oblasti, v ktorej kolobežku držím, sú hrubšie. To prispieva príjemnejšiemu držaniu aj počas dlhšej jazdy. Palec pravej ruky má výborný dosah na potenciometer, ktorým sa reguluje výkon. Rovnaký potenciometer sa nachádza aj na ľavej strane a slúži ako rekuperačná brzda. Tá je na môj vkus príliš agresívna a vždy pred brzdením som sa radšej nahol viac dozadu, aby som trochu posunul ťažisko. Nechcel som totiž prepadnúť cez riadidlá.

Kugoo Kirin S1 koleso

Brzdný účinok môžete ešte zosilniť klasickou nášľapnou zadnou brzdou. O brzdení kolobežka informuje svietiacim červeným svetlom vzadu. Výkon je prenášaný na zadné koleso. Medzi riadidlami sa nachádza jednoduchý displej, ktorý informuje o aktuálnej rýchlosti a stave batérie. tiež je tu informácia o tom, aký jazdný režim máte zvolený.

Na slnku neuvidíte nič

Mať displej je oproti kolobežke Kugoo Kirin B1 nespornou výhodou. Horšie je to ale na priamom slnku, kedy na displeji nevidím vôbec nič. Pod displejom je tlačidlo, ktoré ovláda všetky funkcie. Jeho stlačením mením jazdné režimy, dlhším podržaním celú kolobežku zapnem alebo vypnem. Dvojitým stlačení zase zapnem svetlá.

Kugoo Kirin S1 displej
Displej je na slnku absolútne neviditeľný

Oceňujem veľmi slušný ťah do kopca. Vyšiel som aj kopce, s ktorými som absolútne nepočítal. Moja hmotnosť je 83 kg, takže veľmi slušné. Maximálna rýchlosť závisí od zvoleného jazdného režimu. Môže byť 10, 15 alebo 25 km/h. Od jazdného režimu závisí aj celkový ťah kolobežky.

Kugoo Kirin S1 stojan

Samotná jazda ale tak príjemná nie je. Aj najmenšiu nerovnosť je cítiť. Môžu za to najmä plastové kolesá. Defekt síce nedostanem, no je to na úkor pohodlia. Náročnejší terén dokáže jazdca pekne rozvibrovať. Čo mi ale prekážalo najviac, je neustále klepanie. Už od prvej jazdy pri prechode cez nejakú nerovnosť sa zo spodku ozýva nepríjemné klepanie. Keď bolo v okolí viac ľudí, doslova som sa hanbil za hrkálku, na ktorej práve stojím.

Kugoo Kirin S1 predne koleso tlmic

Nad predným kolesom to opticky vyzerá, že tam je nejaký tlmič. Počas jazdy by som to ale rozhodne nepovedal. Je to najnepohodlnejšia kolobežka, akú som kedy vyskúšal.

Kugoo Kirin S1 a reálny dojazd a nabíjanie

Výrobca uvádza dojazd 25 kilometrov na jedno nabitie. S tým môžem súhlasiť, no len v prípade, ak vážite menej ako ja. S mojou hmotnosťou 83 kg som sa dostal na úroveň okolo 20 kilometrov. To však nie je vôbec zlé.

Kugoo Kirin S1

Kolobežku som využíval väčšinou na presun po meste, na čo je priam ideálna. V prípade, že máte do práce viac ako 10 kilometrov, stačí si so sebou zobrať nabíjačku a kolobežku dobiť v práci na cestu späť. Celkové nabitie batérie z 0 na 100% trvá 4-5 hodín.

Aplikácia ponúka funkcie, ktoré nikdy nevyužijete

Kolobežka Kugoo Kirin S1 využíva rovnakú aplikáciu ako nedávno testovaný model Kirin B1. S rovnakými výhodami aj nevýhodami. Začnem pre zmenu tými horšími vlastnosťami. V prvom rade ide o navigáciu, ktorá by tam vôbec nemusela byť. Na Slovensku je totiž absolútne nepoužiteľná. Nie je možné vyhľadávať, nie to ešte navigovať. Pri vyhľadávaní sa zobrazia len akési čínske znaky, ktorým nerozumiem.

Kugoo Kirin S1

  • Aktualizácia: Aplikácia po aktualizácii nájde aj slovenské adresy, no navigovanie stále nefunguje.
KUGOO
KUGOO
Developer: Imoogoo Inc.
Price: Free
  • KUGOO Screenshot
  • KUGOO Screenshot
  • KUGOO Screenshot
  • KUGOO Screenshot

Opäť mi tu chýba informácia o celkovom počte najazdených kilometrov a rovnako je problémom to, že počítadlo prejdených kilometrov počas aktuálnej jazdy sa po vypnutí kolobežky vynuluje. Privítal by som možnosť manuálneho mazania. Ale aspoň úroveň nabitia batérie ukazuje podstatne spoľahlivejšie ako model Kirin B1.

Kugoo Kirin S1

Inak sa mi aplikácia celkom páči. Ukazuje aktuálnu rýchlosť – čo je trochu zbytočné. Telefón si totiž na riadidlá upevniť nemôžem. Nie je tam na to miesto. To až taký problém nie je, pretože displej na kolobežke mi aktuálnu rýchlosť ukáže. Len škoda, že je veľmi zle viditeľný na slnku.

Okrem aktuálnej rýchlosti sa v appke dozviem aj stav batérie. Áno, stav batérie mi ukáže aj displej na kolobežke, no ukazovateľom je 5 čiarok. Tu to mám s presnosťou na jedno percento. Viem tu tiež zapnúť alebo vypnúť svetlá, ovládať nastavenie tempomatu a prepínať medzi jazdnými režimami. Toto všetko ale zvládnem aj bez aplikácie.

Oceňujem možnosť aktivácie motora aj pri stojacej kolobežke. Nie je tak potrebné najskôr sa odraziť a až potom pridať plyn. Ak vám to vyhovuje tak, jednoducho si to nastavíte v aplikácii.

Kugoo Kirin S1: Záverečné hodnotenie

Od jednej z najlacnejších kolobežiek som neočakával veľa. Aj preto som bol z niektorých vlastností veľmi príjemne prekvapený. Teší ma veľmi slušný výkon, čo sa prejavuje v svižnejšej akcelerácii a dobrom ťahu do kopca. Dojazd na úrovni 20 kilometrov je v najnižšej triede akýmsi štandardom, v tomto smere kolobežka nijako nevybočuje z priemeru.

Kugoo Kirin S1

Spokojný som aj s dizajnom, ktorý sa určite vydaril. Teší ma použitie pohodlných riadidiel, čo je skvelé najmä pri dlhších jazdách. Ruky z nich vôbec nebolia. Výhodu, ale aj nevýhodou sú plastové kolesá. Síce nedostanete defekt, no cítite každú jednu nerovnosť terénu.

Kugoo Kirin S1

Za najväčší nedostatok kolobežky Kugoo Kirin S1 považujem neustále hrkotanie pri jazde. Ak narazíte na nejakú nerovnosť, kolobežka vám o tom dá ihneď vedieť hlasnými nepríjemnými zvukmi. Inak ide o celkom podarenú kolobežku, ktorej cena je veľmi príjemná – okolo 250 eur.

Kolobežku Kugoo Kirin S1 si môžete objednať prostrecníctvom e-shopu Geekbuying len za 242,66 eur.

plusy

  • slušný výkon
  • pohodlné riadidlá
  • výborne zvláda kopce
  • defekt určite nedostanete
  • hmotnosť len 11,9 kg
  • nízka cena

mínusy

  • zlá čitateľnosť displeja na slnku
  • hrkanie
  • nepohodlná jazda
  • príliš agresívne rekuperačné brzdenie

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+