Akákoľvek poistná udalosť je veľmi nepríjemná, výnimkou nie sú ani dopravné nehody či kolízie. Napriek tomu, že nás kryje PZP či havarijné poistenie, ide o veľmi stresové situácie, ktoré si vyžadujú okamžité riešenie. Často sú spojené s vyplňovaním rozsiahlych tlačív, kde záleží na každom jednom detaile. Bez ohľadu na to, či ide o malý ťukanec alebo vážnejšiu nehodu, pri riešení vzniknutej situácie je vítaná každá pomoc, ktorá celý proces zjednoduší.
Všetko dôležité cez mobil
Ešte nedávno by ste sa potrebnej pomoci dočkali pri telefonickom kontaktovaní svojej poisťovne. Dnes, v 21. storočí, keď si každá moderne zmýšľajúca inštitúcia uvedomuje silu smartfónov, sa objavujú nové riešenia v podobe mobilných aplikácií. V prípade potreby sú nápomocné okamžite, keďže mobilný telefón nosí drvivá časť dospelej populácie takmer stále so sebou.
Aj preto sa anketa Smart Poisťovňa dôkladne venuje otázke pripravenosti slovenských poisťovní z pohľadu smart a online funkcionalít. Pri dnešných technologických možnostiach je in to, čo je rýchle a jednoduché. Bez zbytočnej byrokracie a behania po úradoch či pobočkách. Presne tak, ako prebieha nahlasovanie poistných udalostí spojených s autom v prípade mobilnej aplikácie od poisťovne KOOPERATIVA.
Práve tu sa ukazuje, že veci, ktoré sú skutočne nápomocné, nie sú vytvorené prvoplánovo a opierajú sa o neustálu snahu zlepšovať sa. V prípade mobilnej aplikácie pre hlásenie poistných udalostí ide o jednoduché a intuitívne rozhranie, kde je pokryté všetko potrebné bez toho, aby to bolo prepchaté funkciami alebo produktmi, ktoré celý proces nahlasovania iba komplikujú a predlžujú.
Mobilná aplikácia KOOPERATIVA spĺňa tieto kritériá. Je zameraná na tie najdôležitejšie veci, pri ktorých klientovi podáva pomocnú ruku. Vedie ho krok za krokom. Celé nahlásenie poistnej udalosti pozostáva z 12-tich zrozumiteľných a prehľadných krokov, bez zbytočných omáčok. Pätnásť minút a je hotovo. Ak sa do procesu zapoja aj jedinečné funkcie, ktoré vo svojej aplikácii KOOPERATIVA ponúka ako jediná slovenská poisťovňa, tak sa tento čas ešte skráti.
O čo vlastne ide? Napríklad o intuitívne hlásenie poistných udalostí, keď sa používateľovi predvyplnia jeho údaje, do hlásenia vloží aktuálnu polohu a priamo zo smartfónu pripojí aj fotografie udalosti. Prirodzene, stať sa môže aj to, že okamžité hlásenie z nejakého dôvodu nie je možné, prípadne bude niečím prerušené. Aj na to sa myslelo. Ukladá sa každý jeden krok a v hlásení je kedykoľvek možné pokračovať. Po presune do bezpečia alebo rozdýchaní aktuálneho diania.
Textom aj hlasom
Veľkou zaujímavosťou a silným pomocníkom je zapojenie prvkov umelej inteligencie. Napríklad automatické rozpoznávanie dokladov na nahraných fotografiách alebo možnosť urýchleného spojenia s asistenčnou službou. Aplikácia v tomto prípade na základe polohy rozpozná, či sa používateľ nachádza na Slovensku alebo v zahraničí a podľa toho mu automaticky ponúkne to správne telefónne číslo. Na prvý pohľad drobnosť, v krízových situáciách na nezaplatenie.
Aplikácia ponúka aj takú vychytávku ako je nahranie zvukového záznamu, v ktorom popíšete priebeh poistnej udalosti, ak by vám z nejakého dôvodu nevyhovoval klasický textový opis. To, že cez aplikáciu môžete sledovať prehľad rozpracovaných a dokončených hlásení, je samozrejmosť. Skvelým krokom vpred je možnosť nahlásiť škodu, ktorú vám spôsobil iný klient poisťovne. To je ale dostupné len v prípade, že v KOOPERATIVE máte evidovaný nejaký typ poistenia. V opačnom prípade sa do aplikácie neprihlásite. Protistrana by sa tam ale, celkom prirodzene, mala dostať, nakoľko je klientom KOOPERATIVY.
V aplikácii KOOPERATIVA nechýba ani stará dobrá klasika vo forme biometrického prihlasovania. Uchováva citlivé osobné údaje, takže ich je potrebné patrične chrániť. Áno, stále je tu aj heslo, ale taký odtlačok prsta to posúva trošku ďalej. Aj z praktických dôvodov.