MojAndroid

Týždeň plný prekvapení a predstavení nových zariadení začína pomerne netradične. Topánkami. A nie len tak hocijakými, ale priamo topánkami od spoločnosti Google. Tie o sebe dali vedieť na práve prebiehajúcej akcii SXSW, kde Google prišiel s myšlienkou pretransformovania modernej reklamy. A skupiny YesYesNo, zastúpená Zacharim Liebermanon, a Studio 5050, zastúpené Despinou Papadopoulos, predstavili nový druh reklamy práve v Google topánkach.

Ukážka baneru, ktorý vznikne na základe dát z botasiek
Ukážka baneru, ktorý vznikne na základe dát z botasiek

Google pomocou dvoch spomínaných skupín vytvoril vlastné hovoriace topánky, založené na páre high-dunk Addidas botasiek. Tie sa okrem vlastného dizajnu vyznačujú aj sériou senzorov ako akcelerometer, gyroskop a nechýba dokonca ani senzor na tlak a Bluetooth pre spárovanie s vašim smartfónom vo vrecku či batohu. Princíp fungovania týchto botasiek je veľmi jednoduchý. Čip v botaske na základe podkladov zo senzorov odošle dáta do aplikácie vo vašom smartfóne, ktorá spätne pošle vtipnú hlášku do vašich botasiek. Tie vám hlášku, vďaka prítomnosti veľkého reproduktora na pravej botaske, ihneď vyprodukujú a následne sa táto hláška objaví aj na banneroch a sociálnych sieťach, čo spoločnosti Google umožní vytvoriť subjektívnejšie zameranú digitálnu reklamu. Tá samozrejme vznikne v spolupráci s dátami z vášho smartfónu, ktorý určí vašu polohu, vek, záujmy, atď.

Hoci sú Google botasky len projektom v alfa verzii, ich reálny predaj nik neočakáva. Ide len o akýsi pokus poukázať na to, kam až siahajú možnosti moderných technológií a čo nás možno v budúcnosti čaká. Podľa oficiálneho vyjadrenia spoločnosti Google:

“Spojením inteligentných botasiek s webovou aplikáciou vytvárame unikátny priestor medzi reálnymi objektami a digitálnou reklamou. Každý pohyb vyprodukovaný používateľom je zaznamenaný niektorým zo senzorov, ktorý následne dáta odošle aplikácii vo vašom smartfóne. Ten na oplátku vytvorí vtipný a motivačný komentár, ktorý pomocou botasiek prednesie používateľovi. Komentár sa následne prenesie aj na banery a sociálne siete, vytvárajúc nový a zaujímavý obsah v digitálnom svete na základe toho, čo používateľ naozaj prežíva.” 

V reálnom ponímaní si to môžeme predstaviť tak, že ak počas dňa nosíte Google botasky a idete si v nich zabehať, zobrazí sa vám v mobile reklama na bežecké topánky. Ak ste napríklad nervózny a s nohou neustále hýbete aj keď sedíte, zobrazí sa vám reklama na ukľudňujúcu hudbu a tak ďalej. Projekt Google botasiek vznikol ako súčasť projektu Art Copy & Code.

Zdroj: Google

11.3.2013

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+