Google končí s Adobe Flash reklamami

Flash by už mal skutočne zmiznúť z našich prehliadačov. Uvedomuje si to Adobe a uvedomujú si to aj používatelia. Významný krok správnym smerom spravila aj spoločnosť Google, ktorá sa teraz rázne postavila proti reklamám vo Flashi. Internetový gigant totiž od 30. júna tohto roka prestane umožňovať uploadovanie Flash reklám vo svojich nástrojoch AdWords a DoubleClick a prinúti tak marketérov programovať svoje reklamy v HTML5.

Náš tip
NÁVOD | Ako nainštalovať Flash pre Android 4.4 KitKat a 5.0 Lollipop

Práve HTML5 sa stáva štandardnom na internetových stránkach, čomu znovu pomáha aj Google, ktorý si tento jazyk zvolil za primárny na sieti YouTube a tiež pomáha vývojárom reklám preniesť svoje výtvory z Flash na HTML5. Je ale potrebné poznamenať, že aj Google berie do úvahy súčasné trendy a vzhľadom na to, že v roku 2015 tvorili reklamy vo Flash iba 6 % všetkých zobrazovaných reklám, zrejme nepôjde o veľký problém pre väčšinu používateľov a vývojárov.

Aj tieto kroky naznačujú, ktorým smerom sa uberá Flash a je veľmi pravdepodobné, že už v priebehu najbližších rokov naň úplne zabudneme. Jedno z jeho posledných dedičstiev ale zostáva v reklamách vo videách, kde Google aj naďalej ponechá tento formát, teda aspoň zatiaľ.

Zdroj: Google AdWords (Google+) via The Verge

Disqus Comments Loading...