MojAndroid

Flash by už mal skutočne zmiznúť z našich prehliadačov. Uvedomuje si to Adobe a uvedomujú si to aj používatelia. Významný krok správnym smerom spravila aj spoločnosť Google, ktorá sa teraz rázne postavila proti reklamám vo Flashi. Internetový gigant totiž od 30. júna tohto roka prestane umožňovať uploadovanie Flash reklám vo svojich nástrojoch AdWords a DoubleClick a prinúti tak marketérov programovať svoje reklamy v HTML5.

Náš tip
NÁVOD | Ako nainštalovať Flash pre Android 4.4 KitKat a 5.0 Lollipop

Práve HTML5 sa stáva štandardnom na internetových stránkach, čomu znovu pomáha aj Google, ktorý si tento jazyk zvolil za primárny na sieti YouTube a tiež pomáha vývojárom reklám preniesť svoje výtvory z Flash na HTML5. Je ale potrebné poznamenať, že aj Google berie do úvahy súčasné trendy a vzhľadom na to, že v roku 2015 tvorili reklamy vo Flash iba 6 % všetkých zobrazovaných reklám, zrejme nepôjde o veľký problém pre väčšinu používateľov a vývojárov.

Aj tieto kroky naznačujú, ktorým smerom sa uberá Flash a je veľmi pravdepodobné, že už v priebehu najbližších rokov naň úplne zabudneme. Jedno z jeho posledných dedičstiev ale zostáva v reklamách vo videách, kde Google aj naďalej ponechá tento formát, teda aspoň zatiaľ.

Zdroj: Google AdWords (Google+) via The Verge

10.2.2016

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

4 odpovede na “Google končí s Adobe Flash reklamami”

  1. “…Internetový gigant ich totiž od 30. júna tohto roka prestane zobrazovať vo svojich nástrojoch AdWords a DoubleClick…”

    “…Starting June 30th, 2016, display ads built in Flash can no longer be uploaded into AdWords and DoubleClick Digital Marketing…”

    Kto este okrem redakcie si mysli, ze ten preklad je spravny? Dufam ze nikto. A pre druhy krad, radsej to dajte prelozit do “google translate”. Sice to z neho vyjde “kostrbate”, ale v tomto pripade predsa len spravnejsie:

    “…Spustenie 30.júna, 2016, grafické reklamy vytvorené v programe Flash už nemôže byť nahrané do služby AdWords a DoubleClick digitálneho marketingu…”

    NAHRAT, nie zobrazovat! Zobrazovanie flash-reklamy Google ukonci az 2.1.2017. Dovtedy sa este flash-reklama ktoru inzerenti nahrali do AdWords/DoubleClick zobrazovat bude. Akurat tam uz nebudu moct pridat novu flash-reklamu…

Pridaj komentár

+