[vc_row][vc_column][vc_column_text]
V hračkárstvách alebo iných maloobchodných reťazcoch si môžeme zakúpiť niektorý z nekvalitných mikroskopov, ktoré síce ponúkajú možnosť nazrieť do mikrosveta, no sú spravidla celkom drahé. Zrejme preto sa jeden z používateľov stránky Instructables rozhodol pripraviť a zverejniť návod, ako si za pár eur vyrobiť vlastný mikroskop a to s pomocou smartfónu. Výroba vlastného mikroskopu je skutočne jednoduchá. je k tomu potrebných len pár stavebných prvkov pre konštrukciu, smartfón a šošovka z laserového ukazovátka, ktoré kúpite na každom rohu.
Autor používa 20cm dosku z dreva ako základ konštrukcie, no použiť môžete prakticky čokoľvek. Okrem toho potrebujete dve tabule plexiskla, skrutkovač, spomínané laserové ukazovátko, vrtáky, pravítko, zdroj svetla a niekoľko ďalších drobností. Potom už stačí postupovať len podľa videonávodu, ktorý nájdete nižšie a môžete začať objavovať mikrosvet. Autor uvádza, že takýmto mikroskopom je možné docieliť zväčšenie až 175x, čo je už pomerne slušná hodnota. Pozrite si ilustračné snímky nižšie, ktoré boli zachytené na iPhone 4S. Autor je zrejme fanúšik Applu, no rovnako dobre ak nie lepšie budú plniť túto úlohu aj naše Androidy.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_gallery type=”image_grid” interval=”3″ images=”280786,280785,280769″ onclick=”link_image” custom_links_target=”_self” img_size=”230×230″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_video title=”Videonávod” link=”http://youtu.be/KpMTkr_aiYU”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
Zdroj: Instructables
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
Milá redakcia, keď tu už pridávate takéto články, možno by ste mohli uverejniť návod ako používať vašu stránku. Tiež by som rád vedel aký bol dôvod zmeny. A nabudúce dajte, prosím, aspoň nejaký prieskum či chcú používatelia meniť dizajn. Vďaka.
Super navod urcite vyskusam cez weekend. BTW s cim mas problem ? mne sa ich nova stranka paci, hlavne ze dali aplikacie a hry na domovsku sekciu
Luke, dizajn stranky sme menili po dvoch rokoch, pripravujeme aj suhrnny clanok s info o novinkach, momentalne este doladujeme posledne upravy a budeme samozrejme vsetkych citatelov informovat.
PS: robili sme aj prieskum, pretoze nas zaujima nazor citatelov. Z neho nam vyslo, ze ludia chcu moderny dizajn a zmeny na stranke, pretoze web nevyzeral podla mnohych dostatocne profesionalne.
Suhlasim, dizajnovo bol web zastaraly.
Bohuzial nie kazda zmena je zmena k lepsiemu.
Co mne osobne na novom webe vadi, je :
1. Prehladnost => klesla zo 100% na 10%
2. Diskusia oddelena od clankov. Stacilo ju dat na rozklik, ked sa vam zdali “stranky” prilis dlhe. Teraz ked mi bezi video, ktore staci pocuvat (napr. ARA), a chcem si pritom pozriet diskusiu, mam smolu, alebo 2 taby.
Co sa mi paci:
– snaha posuvat sa dopredu. Ale nieje kazdy den nedela. nevyslo, no…
Inač tiež som neni spokojný s design-om ten starý bol okay (prehladný,jednoduchý)toto to podla mna len pokazilo. Ale to je moj nazor
Ja súhlasím. Doteraz som nemal nijaké výhrady.Ako som kúpil prvý android prvé co ráno urobím idem pozrieť sem na nové články ale po tejto zmene ma fakt prechádza chuť. Je to neprehľadné a žiadne video nereaguje tak ako ma. Ani na HTC ONE ani na Asus transformer 300. Všade inde je to ok. A tiež ma štve že priblíženie stránky rovnako nefunguje. Veľké mínus chlapci. Ešte chvíľu sa budem snažiť ale asi budem nútený obľúbit si inú stránku. :-(
pripajam sa k nazoru,ze zmena dizajnu stranky je dost nestastna.
este na pc ako tak,ale v mobile katastrofa :-(
Súhlas, mobilná verzia je katastrofa, a žiaľ i PC verzia dosť utrpela prehľadnosťou :(
Naviac pri tom reklamnom balaste, čo pribudol, ju odteraz púšťam zásadne s Adblockom…
Edit: Mimochodom, pri Adblocku mi svieti číslo 15!
Napríklad na zive. cz (čo je fakt reklamný otras) je tých blokácií 8, tu skoro dvojnásobok!
Petoss, ako som uz spominal vyssie, nasadili sme responzivny dizajn, ktory este doladujeme, tak aby bol co najlepsie citatelny pre navstevnika.
PS: Co sa tyka reklam, v novom dizajne sme ich pocet znizili. Ak pouzivas blokovanie reklamy, skodis tym hlavne celej redakcii, ktora je zavisla na financiach z reklamy. Ako by sa ti pacilo, keby niekto bral z tvojej vyplaty? :-(
Adblock používam iba pri stránkach, ktoré to s reklamou preháňajú, kde odvšadiaľ na mňa blikajú grafické bannery a scrolling na takej stránke mi vyťažuje procesor na 100%.
Žiaľ teraz sa k nim pridala i táto stránka, ak sa to zlepší, tak Adblock opäť vypnem.
Menej je niekedy viac, a pri reklame to platí dvojnásobne.
Nemôžem súhlasiť s názorom redakcie, že blokovanie reklamy škodí redakcii a akoby “kradne” z príjmov. Ako právnik to aj jednoducho zdôvodním. Zadávateľ reklamy si platí za umiestnenie reklamy na stránkach, čo sa aj deje. Rovnako ako rozposielateľ reklamy platí za jej vhodenie do poštovej schránky. Rovnako ako vlastníkovi poštovej schránky nikto nemôže brániť v tom, aby reklamu bez prečítania vyhodil, nemôže nikto ani používateľovi prehliadača brániť, aby reklamu zablokoval (teda bez prečítania vyhodil). Zostáva zachovaná sloboda sa rozhodnúť, či si reklamu pozriem, alebo nie. Ruka vyhadzujúca reklamu zo schránky bez prečítania je rovnakým nástrojom ako Adblock v prehliadači.
SeppWinkler, ďakujem za vysvetlenie, ale musím len konštatovať, že je úplne zlé. Ako čítam niektoré reakcie, len ma to utvrdzuje v tom, že veľa ľudí nerozumie reklame na internete alebo majú mylné predstavy o tom ako funguje. Preto to, ako majiteľ portálu, rád vysvetlím.
Zadávateľ platí za zobrazenia reklamy, čiže ak ju niekto blokuje, nezobrazí sa mu. Preto čím viac ľudí si reklamu zablokuje, tým menej reklamy sa zobrazí a preto redakcia získava menej peňazí. V poslednej dobe sú rozšírené modely platby za klik, čiže aj to keď sa zobrazí ešte nič neznamená, pokiaľ na ňu neklikne. A to už ani nespomínam modely platby za akciu, kde je dôležité keď si človek aj niečo reálne objedná alebo nainštaluje, nie len že sa mu to zobrazí a klikne na banner. Dalo by sa ešte viac o tejto téme písať, avšak na vysvetlenie podstaty to hádam stačí.
Ďakujem za odpoveď, poznám modely reklamy na webových stránkach, aj tie, ktoré popisujete. To však nejakým spôsobom nezakladá povinnosť návštevníka stránky na reklamu reagovať, alebo ju čo i len vnímať. Princíp reklamy spočíva v oslovení neuzatvoreného počtu osôb, ktorí môžu, ale aj nemusia reklamu registrovať. Chápem vaše stanovisko, ono ale nie je dôvodom, prečo by mal návštevník na reklamu reagovať, alebo ju vnímať a nezahadzovať (čo robí adblockom). Pokiaľ je príjem z reklamy malý, je treba zvážiť iné možnosti reklamného financovania, alebo celkovo financovania ako takého.
Reklama musí zostať dobrovoľnou na strane spotrebiteľa, pokiaľ sa toto zmení, nastane veľká nerovnováha medzi predajcami a spotrebiteľmi.
Existuje tiež možnosť zablokovať prístup používateľom s nainštalovaným adblockerom. Tento krok považujem za absolútne legitímny a vyjadruje jasne správanie aj poskytovateľa aj spotrebiteľa, ktorý, pokiaľ chce stránku navštíviť, musí adblocker vypnúť. Potom sa stránka v podstate správa ako aplikácia zobrazujúca reklamy a poskytovaná bezplatne.
Na záver ešte jeden príklad, čo by ste povedali na to, že by ste počas reklamy nesmeli prepnúť televízny kanál, alebo by ste nesmeli odísť od TV prijímača? To je totiž tiež spôsob “zahodenia” reklamy.
Desktop verzia je podla feedbacku ludi v poriadku, co aktualne doladujeme je spravne nacitavanie responzivnej stranky na mobile. Prosime o trpezlivost, web este doladujeme.