MojAndroid

V dnešnom svete sa ráta len kontinuálny rast a akékoľvek drobné zaváhanie je považované za neúspech. Príkladom môže byť Twitter, ktorého nárast počtu používateľov v treťom kvartáli dosiahol 4,8%, čo je však pokles oproti predchádzajúcemu kvartálu, kedy bol na úrovni 6,3%. Po zverejnení týchto výsledkov klesla cena jeho akcií o 9,8% a niečo podobné teraz zažíva i Facebook.

Ten zaznamenal v druhom štvrťroku rast počtu používateľov o 3,125%, ten však v treťom kvartáli spomalil na 2,27% a akcie zareagovali poklesom o 9,76%. Výsledkom nenapomáha ani akvizícia služby WhatsApp, za ktorú Facebook zaplatil horibilnú sumu 22 miliárd dolárov. Napriek tomu, že aplikáciu tejto služby využíva viac ako 600 miliónov používateľov, jej príjmy za prvý polrok predstavovali len 15 miliónov dolárov.

Problémom pre Facebook môže byť aj výraznejší odchod mladých používateľov. Pre tínedžrov totiž prestáva byť zaujímavý a vo veľkom uprednostňujú iné aplikácie, napríklad Snapchat. Pri zverejňovaní výsledkov navyše spoločnosť neuviedla nijaké podrobnosti o používaní Facebooku mladými a podľa finančného riaditeľa Davida Wehnera takéto údaje ani nemajú k dispozícii. Ich zverejňovanie však zrejme ani nie je v záujme Facebooku, keď sa totiž pred rokom bývalý finančný riaditeľ David Ebersman vyjadril o „poklese denných používateľov, hlavne u mladších tíneždrov“, cena akcií reagovala poklesom.

Pomalšie pribúdanie používateľov a menšia obľúbenosť medzi mladými ľuďmi zatienili posledné úspechy tejto sociálnej siete. Hoci jej zisk na úrovni 3,2 miliardy dolárov prekonal očakávania a 66% reklamných príjmov pochádzajúcich z mobilných zariadení je tiež úspechom, cena akcií to neodzrkadľuje. Trh zrejme hodnotí sociálne siete skôr z hľadiska dlhodobého rastu a v tejto súvislosti sa zdá, že Facebook má svoje najlepšie roky rozvoja už za sebou.

Zdroj: techcrunch.com

29.10.2014

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+