Xiaomi je jedným z lídrov v odvetví inteligentnej elektroniky. Vo svojom portfóliu má produkty z rozličných kategórií, vrátane smartfónov, zariadení zo sekcie inteligentnej domácnosti, nositeľnú elektroniku a nespočetné množstvo ďalších produktov. Tovar od tejto spoločnosti si samozrejme môžete kúpiť aj na našom trhu. Čínsky gigant sa totiž snaží presadiť prakticky na celom svete. Množstvo produktov, ktoré však Xiaomi predstaví, neopustí domáci čínsky trh a aj napriek tomu ide o jednu z najúspešnejších značiek sveta. Prečo sa táto firma snaží produkty zo svojho ekosystému poväčšine prípadov nechať iba pre zákazníkov z Číny? Téme sa venoval portál Xiaomiui.
Prečo sa čínsky gigant sústredí predovšetkým na miestny trh?
Xiaomi má silný vplyv na domáci trh. Značka je v Číne silne usadená a vyznačuje sa stabilnou a lojálnou základňou fanúšikov. Xiaomi je na domovskom trhu jednoducho značkou, ktorú majú ľudia radi a spoznávajú ju. Tento fakt výrobcovi iba napomáha v efektívnom predaji produktov zo svojho ekosystému v tak veľkej krajine.
Keďže je Xiaomi usadené priamo v Číne, rozumie miestnej kultúre, jazyku a preferenciám svojich zákazníkov. Spoločnosť tak vie ušiť na mieru produkty pre svojich ľudí, ktoré sa im budú páčiť najviac. Rastie tak potenciál úspešného predaja.
Predaj produktu na svetovom trhu rozhodne nie je jednoduchou vecou. Zariadenia musia často spĺňať prísne normy a kritéria, ktoré sú pre značku často časovo náročné a veľmi komplexné záležitosti. Namiesto toho môže svoju snahu sústreďovať na zabezpečenie lepších produktov pre miestny ľud.
Ďalším faktorom, ktorý dokáže odradiť, je zabezpečovanie dovozu produktov do krajín po celom svete a logistika vo všeobecnosti. Xiaomi musí zaobstarať nespočetné množstvo distribučných sietí, manažovať obchod a taktiež aj starať sa o to, aby prepravovaný tovar bol doručený bez poškodení a zachovala sa jeho kvalita. Predaj v jednom štáte je jednoduchší a vedie k rýchlejším dodávkam produktov ku koncovým zákazníkom.
Predaj produktov v Číne firme zabezpečuje rýchlu odozvu od obrovskej miestnej používateľskej základne. Analýzou týchto dát sa môže Xiaomi rozhodnúť, či daný produkt vydá aj do ďalších krajín sveta, alebo je potrebné ešte vychytať niektoré muchy.
Svetový technologický trh je plný konkurencie. Máme tu ďalšie veľké mená či už z rovnakého alebo iného trhu, ako napríklad Samsung, Google, Apple, Huawei či OPPO. Predstavenie nového produktu z určitého ekosystému zároveň vyžaduje vybudovanie dobrého mena nielen v miestnej krajine, ale aj v desiatkach až stovkách ďalších. Sústredením sa iba na jediný trh si výrobca dokáže zarobiť peniaze na to, aby následne mal lepšie finančné prostriedky na vybudovanie silnej reputácie v ostatných častiach sveta.