MojAndroid

V novej rubrike Smart Auto vám prinášame novú kategóriu zariadení s Androidom. V redakcii väčšinou testujeme telefóny, tablety, príslušenstvo a ďalšie zariadenia, ktoré sa väčšinou zmestia do vrecka či nanajvýš do tašky. Teraz nám však do redakcie zavítalo nové auto. Aj tie sa totiž čoraz častejšie stávajú súčasťou našej technologickej výbavy a použitý infotainment systém je neraz jedným z najdôležitejších faktorov pri výbere nového auta. O Hyundai i30 Fastback to platí v každom smere, keďže toto auto modernými technológiami priam srší.

Hyundai i30 Fastback: Dostane vás svojím štýlom

Hyundai i30 zrejme netreba nikomu predstavovať. Ide o dlhoročný štandard, ktorý ponúka skvelé vlastnosti pre široké spektrum šoférov. Či už vám bude slúžiť na každodenné dochádzanie do práce, alebo rodinné výlety či dokonca na jednoduchšie sťahovanie. Skrátka, ide o klasický hatchback, ktorý zaujme najmä svojou všestrannosťou. Hyundai však v poslednej dobe prináša naozaj zaujímavé novinky, ktoré sú zacielené na užšie skupiny zákazníkov. Takým je aj Hyundai i30 Fastback. Ten má mnohé pozitívne prvky svojich predchodcov, ktoré dopĺňa o vlastnú dávku šarmu.

Hyundai však chce ukázať, že dokáže robiť aj autá, ktoré na vás zapôsobia svojím dizajnom. A automobilke sa to aj darí. Hyundai i30 Fastback je skutočne štýlové auto, ktoré sa v dave určite nestratí. A pritom si ho môže dovoliť aj mierne nadpriemerný Slovák.

Auto zaujme po dizajnovej stránke najmä zo zadnej strany. Tá ponúka predĺžené piate dvere, ktoré pod sebou ukrývajú 450-litrový kufor. Vďaka tomu doň zmestíte pomerne dosť batožiny a keď chcete prenášať skutočne veľké veci, môžete batožinový priestor zväčšiť sklopením zadných sedadiel, ktoré sú delené v pomere 2:1.

V aute sa pritom sedí skutočne pohodlne. Cítite, že je auto nižšie a sedíte bližšie k vozovke, no to vôbec nevadí. Aj vďaka tomu Fastback skvelo sedí na ceste a výborne prechádza zákruty. Priestoru pre šoféra a spolujazdca je viac než dosť, a to aj na šírku. Horšie je to už vzadu. Ak vpredu sedia priemerne stavaní 180 cm chlapi, dvaja dospelí sa dozadu zmestia len tak-tak. Pri zmiešanej posádke a menších kompromisoch sa však v aute presunú pohodlne aj štyria dospelí na strednú vzdialenosť.

Hyundai i30 Fastback si však najviac užije šofér. Ten má za volantom skutočný komfort a okolo seba obrovské množstvo zaujímavých technológií a možností. Hyundai je známy tým, že interiér vozidla nie je zrovna minimalistický. To nám ale vôbec neprekáža, práve naopak. Len tak zo zábavy sme začali rátať rôzne tlačidlá v interiéri, ktoré sú na dosah šoféra. Prestali sme pri tridsiatke a ďalej sme nepokračovali.

Toto môže na niekoho pôsobiť odstrašujúcim dojmom, no v nás to prebudilo nadšenie technologického fanúšika. Veľmi pozitívne je, že aj vďaka množstvu týchto tlačidiel je ovládanie funkcií auta a infotainment systému veľmi pohodlné. Do menu nemusíte ani chodiť, všetko vykonáte prostredníctvom hardvérových tlačidiel. K tomu ale viac neskôr.

Čo sa týka samotnej jazdy, Fastback sa tu ukazuje v skvelom svetle. My sme testovali model s 1,4-litrovým benzínovým motorom s výkonom 140 koní a 7-stupňovou automatickou prevodovkou. Táto kombinácia je ideálnym kompromisom medzi zážitkom z jazdy a komfortom za volantom. Automat oceníte v meste, výkon zasa na diaľnici či okresných cestách. Auto ho má tak akurát – nevyrazí vám dych, no najmä pri nižších rýchlostiach je zrýchlenie viac než dostatočné a pomôže vám pohodlne obiehať pomalšie autá či lepšie kľučkovať v mestskej premávke. A to všetko pri celkom rozumnej spotrebe – v našom testovaní bola na úrovni niečo vyše 7 litrov, no väčšiu časť testu najazdilo auto v meste, zvyšok na diaľnici. Stále však ide o akceptovateľnú hodnotu, ktorú opatrnejšou jazdou viete ešte znížiť.

Celkovo je Hyundai i30 Fastback veľmi zaujímavé auto. Možno nie je najflexibilnejšie, no ak si potrpíte na dizajn a dobrú výbavu za rozumnú cenu, v tomto prípade máte vyhraté. Cena auta začína na úrovni už 16 090 EUR (s aktuálne ponúkanou zľavou), v našej výbave a s automatickou prevodovkou sa cena prehupne cez 20 000. Síce nie je pre každého, no pomer ceny, dizajnu a výbavy je skvelý. Vo vyšších výbavách sú k dispozícii full LED svetlá vpredu aj vzadu, vyhrievané obe predné sedadlá, vyhrievaný volant, asistent pre kontrolu jazdných pruhov, nechýba cúvacia kamera s parkovacími senzormi, tempomat a množstvo ďalších funkcií, ktoré robia jazdu komfortnejšou.

Fotogaléria:

Infotainment plný možností

Súčasťou takéhoto štýlového a moderného auta musí byť aj výborný infotainment. Hyundai i30 Fastback presne takýto infotainment ponúka a poteší ako bežných používateľov, tak aj technologických nadšencov. Stredobodom systému je veľký 8″ dotykový displej, ktorý je doplnený o množstvo tlačidiel. Vďaka tomu sa viete medzi jednotlivými položkami v menu presúvať bez hardvérovými tlačidlami, čo je veľmi praktické.

Praktická domovská obrazovka s rýchlym prístupom k najdôležitejším funkciám.

Systém je pritom intuitívny, ale aj veľmi pekne graficky spracovaný. Ponúka všetky potrebné funkcie, ktoré by ste v ňom mohli očakávať. Základ tvorí prehrávanie multimédií – či už z rádia, alebo z pripojených zariadení. Pripojiť si tak môžete telefón či USB a pohodlne počúvať svoju hudbu aj takto. Ovládanie je veľmi jednoduché, či už priamo hardvérovými tlačidlami, alebo pomocou multimediálnych tlačidiel na volante.

Hyundai rozumne umiestnil po stranách displeja tlačidlá, ktoré budete používať najčastejšie. Máte tu rýchly prístup k mapám aj navigácii. Rozdiel je ten, že pri kliknutí na tlačidlo NAV sa rovno presuniete k zadávaniu adresy. Či už podľa poštovej adresy, bodov záujmu alebo súradníc, všetky tieto funkcie nájdete priamo pod týmto tlačidlom.

No a, samozrejme, nechýbajú tlačidlá pre nastavenia, ako aj pre obľúbené kontakty. Veľmi jednoduché a prehľadné je aj ovládanie pripojeného telefónu. Výrobca neexperimentuje a vsádza na istotu. Vďaka tomu máte prehľad o posledných, odchádzajúcich/prichádzajúcich hovoroch a môžete aj vyhľadávať kontakty či zadávať konkrétne číslo – klasika. Priamo na volante sú umiestnené aj tlačidlá pre ovládanie hovorov, čo je veľmi praktické. Ide totiž o dedikované tlačidlá, dokonca farebne odlíšené. Často sa nám v nových autách stáva, že je táto funkcia ukrytá za dlhým stlačením niektorého z multimediálnych tlačidiel. Ako sme už však skôr spomínali, Hyundai má tlačidlo naozaj na všetko. V tomto prípade ide o vítaný bonus.

Samozrejme, aké by to bolo Smart Auto bez možností pripojenia/zrkadlenia vášho smartfónu. Nechýba Apple CarPlay ani Android Auto. Veľmi nás potešila výborná integrácia Android Auto. Systém funguje presne tak, ako by ste si predstavovali. Aj napriek širšiemu displeju vypĺňa celý obraz, pričom nič na ňom nie je nejako extrémne skreslené. Zároveň môžeme skonštatovať, že je celý systém extrémne responzívny a na dotyk reaguje ešte lepšie ako v mnohých iných, aj drahších, autách.

Skvelým doplnkom je prepojenie Android Auto s HUD displejom medzi budíkmi. Tu uvidíte upozornenia, ktoré by sa inak zobrazili iba na veľkom displeji. Je to praktické z množstva dôvodov – uvidíte tu zmeny smeru pri používaní navigácie, ale aj názvy skladieb, ktoré sa práve začnú prehrávať. Je to veľmi praktické, nemusíte vôbec uhýbať pohľadom na veľký displej, ale stačí sa pozrieť na oveľa praktickejší HUD.

Hyundai i30 Fastback: Očarujúci a predsa normálny

Na Hyundai i30 Fastback sa nám páči, že hoci ide o trošku extravagantné auto, ktoré si na ceste všimnete, nemáte z neho pocit, že si ho majiteľ kúpil iba kvôli jeho dizajnu. Iste, ten zohráva veľkú rolu a je naozaj podarený, no zároveň ide o vynikajúce auto, navyše s dobrou cenou. Jazdí sa s ním výborne, výbava je v danej cenovej kategórii excelentná a horšie na tom nie je ani spotreba. No a svojím infotainment systémom a použitými technológiami môže konkurovať oveľa drahším autám. My mu teda dávame určite palec hore a aj po skončení testu sa na ceste vždy obzeráme, keď ho niekde zbadáme.

7.11.2018

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+