Telekom dnes predstavil novú službu Hlasovej biometrie, ktorá má zvýšiť komfort pri overovaní totožnosti zákazníka. To má fungovať len na základe hlasu a má poslúžiť napríklad pri volaniach na zákaznícku linku. Služba bude pre zákazníkov dostupná úplne bezplatne od 20. mája. Vďaka nej vybavia svoje požiadavky na zákazníckych linkách Telekomu rýchlo, pohodlne a bezpečne aj bez toho, aby si museli pamätať a uvádzať overovacie bezpečnostné kódy, ako napríklad PIN, PID alebo ID kód. Postačí im vlastný hlas.
Jednoduchý prístup k svojim službám získa zákazník aj v prípade straty telefónu a potreby zablokovať SIM kartu - zákaznícka linka ho spoľahlivo overí aj pri volaní z akéhokoľvek iného telefónneho čísla. Hlasová biometria tiež umožní delegovať oprávnenia aj na iné osoby a zákazník sa tak (po prvotnom jednorazovom overení potrebnými kódmi) bude môcť overiť hlasom aj pri administrovaní služieb svojich blízkych. O aktiváciu služby, teda o vytvorenie hlasového odtlačku, môže zákazník požiadať na Zákazníckej linke Telekom alebo v ktoromkoľvek Telekom Centre.
Hlasová biometria predstavuje jedinečný spôsob overenia volajúceho na základe porovnania hlasu zákazníka s jeho hlasovým odtlačkom. Ten môže byť vytvorený len na základe súhlasu zákazníka. Telekom je prvým telekomunikačným operátorom na Slovensku, ktorý takú službu svojim zákazníkom prináša.
Zdroj: Telekom
V Tatra banke to funguje vyborne, je skvele vidiet taketo inovacie aj v Telekome!
ešte sa tam dovolať :/…
do tatra banky sa nieje problém dovolať a za par sekúnd byť spojený a pozdravený priamo menom operátorom …
Len je sranda, že to predstavujú ako super novinku, akoby už na trhu táto technológia nebola roky… Tatrabanka ju používa už dosť dlho.