KONEKTIVITA: Overená klasika

Čo sa konektivity týka, väčšina smartfónov je dnes s ňou na tom už skutočne dobre. Napriek tomu sa však stále nájdu nejaké výnimky, ktoré používateľov sklamú mizerným príjmom mobilného signálu, Wi-Fi siete či nepresným zameriavaním GPS súradníc. Xperia XZ2 Compact však medzi tieto výnimky nepatrí. Príjem signálu je skvelý, pričom kvalita hovoru je priam ukážková.

Tento smartfón tiež poporuje ohromné množstvo LTE frekvencií, takže vás zaručene nesklame ani pri častom cestovaní. Jeden z najnovších prírastkov do rodiny produktov spoločnosti Sony obsahuje aj NFC čip, vďaka ktorému budete môcť len pomocou smartfónu zaplatiť napríklad v potravinách.

Nezabudlo sa ani na tradičné senzory, akými sú akcelerometer, gyroskop či proximity senzor. Bluetooth je v najnovšom Compacte integrovaný vo verzii 5.0, pričom podporuje aj A2DP, aptX HD a LE. Funkcie skryté za týmito označeniami sa starajú o zníženie spotreby batérie pri využívaní tohto bezdrôtového pripojenia, ako aj o vylepšenie prenášaného zvuku.

Nakoniec tu nechýba ani podpora pre GPS spolu s A-GPS, GLONASS, BDS a GALILEO. Zameranie GPS súradníc je rýchle a presné, pričom stabilita a presnosť navigácie neklesá ani v premávke.

FOTOAPARÁT: Najlepší najmenší fotomobil

V časoch, keď telefóny bežne ponúkajú dvojité či dokonca trojité fotoaparáty, zostalo japonské Sony naďalej verné tradícii. Na zadnú stranu svojich nových vlajkových modelov tak osadilo jediný snímač s označením MotionEye, ktorý ponúka 19 MPx rozlíšenie a clonu f/2.0. Takto vybavený hlavný fotoaparát zvláda vytvárať nadpriemerne kvalitné fotografie za každých podmienok, pričom mu v tom výrazne napomáha softvér od Sony.

Ten totiž v automatickom režime dokáže vyhodnotiť najvhodnejšie podmienky pre danú snímku a jediné, čo musí spraviť používateľ, je stlačiť spúšť. Niekedy dokonca nemusí urobiť ani len to, keďže funkcia s názvom prediktívne snímanie sa pri zaznamenaní úsmevu alebo pohybu postará o zhotovenie 3 snímkov ešte pred jej samotným zatlačením. Fotoaparát však, samozrejme, ponúka aj plne manuálny režim, takže ak sa radi hráte s nastaveniami, prídete si na svoje.

Nie je prekvapením, že v dobrých svetelných podmienkach fotí Xperia XZ2 Compact viac ako dobre. Záberom nechýba ostrosť, veľké množstvo detailov a ani skutočne dobrý dynamický rozsah. Farby pôsobia realisticky, no stále dostatočne živo. Za slabších svetelných podmienok si zábery stále udržiavajú vysokú kvalitu, avšak úroveň zobrazenia detailov je na tom už o málinko horšie. Nočné snímky aj napriek vyššej clone f/2.0 nedisponujú veľkým množstvom šumu.

Aplikácia fotoaparátu ponúka aj bokeh režim, ktorý zhotovením dvoch snímok a ich následným spojením do jednej zvládne vytvoriť celkom slušný portrét alebo vydarenú makro fotku. Tento režim ale nie je dokonalý, keďže sa mu nie vždy podarí identifikovať okraje. Napriek tomu však hlavný fotoaparát najnovšieho Compactu za žiadnych okolností nesklame. Áno, možno nejde o najlepší fotomobil celkovo, no celkom určite ide o najlepší najmenší fotomobil, aký je momentálne k dispozícii.

Aby toho nebolo málo, nijak obzvlášť nezaostáva ani kvalita zaznamenávania videa. To možno natáčať najviac v 4K rozlíšení pri 30 snímkach za sekundu. Je však mierna škoda, že sa japonskému gigantovi nepodarilo snímkovú frekvenciu 4K videa vytiahnuť na 60 fps, keďže konkurencia to už dokáže. Na druhú stranu sa ale výrobcovi podarilo zdokonaliť superspomalený záber, ktorý teraz 960 snímkov za sekundu nahráva vo FullHD rozlíšení.

Stále však dochádza k miernemu digitálnemu priblíženiu a tu doslova platí, že čím viac svetla, tým lepšie spomalené video. To klasické je vďaka EIS pomerne stabilné a k tomu všetkému ho možno zaznamenávať aj v HDR režime. Pripravte sa však na to, že takéto video na nekompatibilných obrazovkách veľmi dobre nevyzerá. Nakoniec si nemalú pochvalu zaslúžia aj vstavané mikrofóny, ktoré nahrávajú audio vysokej kvality.

Predný selfie snímač ponúka 5 MPx rozlíšenie, clonu f/2.2 a video zaznamená najviac vo FullHD rozlíšení. Fotografie vytvára v obstojnej kvalite, no občas dochádza k ich miernemu presvetleniu. To však mierne kompenzuje široký uhol záberu, ktorý ocenia najmä milovníci skupinových fotografií.

17.4.2018