MojAndroid

Už minulý rok pristúpila Slovenská pošta k reštrukturalizácii spoločnosti a prijala niekoľko úsporných opatrení, ktoré by mali viesť k jej lepšiemu hospodáreniu. Teraz prichádza s niekoľkými zmenami vnútri spoločnosti aj novými produktami a možnosťami pre zákazníkov. Ide o ďalšie z bodov v septembri predstavenej stratégie Pošta 2020, zameranej na zefektívnenie procesov, konkurencieschopnosť postavenia spoločnosti na trhu práce a modernizáciu služieb pre zákazníkov.

K opatreniam, s účinnosťou od 1. januára 2019, ktoré zefektívnia prevádzku pošty a prispejú k zlepšeniu jej hospodárenia, patrí zoštíhlenie manažmentu a počtu administratívnych zamestnancov, ako aj úprava taríf za spracovanie úhrady dokladov SIPO. Týmito krokmi a už zavedenými novými službami a produktami, získa Slovenská pošta v budúcom roku strategické milióny EUR, ktoré plánuje investovať do ďalšej modernizácie služieb a produktov pre ľudí. V budúcom roku tak budú môcť zákazníci napríklad platiť kartou ktoroukoľvek banky na pobočkách, pribudne aj nová mobilná aplikácia Slovenskej pošty.

Podoba aplikácie, dátum vydania a jej funkcie zatiaľ neboli špecifikované. Ďalšie zmeny v poskytovaní služieb sú už ale známe. Slovenská pošta v dobe digitalizovania dát a elektronizácie služieb dlhodobo eviduje znížený záujem o využívanie univerzálnych poštových služieb, pritom trend zvyšovania nákladov na ich zabezpečenie pokračuje. Vedenie Slovenskej pošty analýzou faktorov, ktoré ovplyvňujú hospodársky výsledok, odhalilo slabé miesta, ktoré znižujú ziskový potenciál spoločnosti. Na jednej strane pošta prehodnotila vybrané ceny služieb a produktov, ktoré nezodpovedajú objemu nákladov.

Na druhej strane pošta investuje do moderných riešení, efektívnych procesov a ľudského kapitálu. Poplatok za spracovanie úhrady dokladu SIPO bude navýšený v priemere o 0,46 €, čo predstavuje pre bežného zákazníka mesačný nárast o 0,7%. Napriek tejto úprave budú ceny za spracovanie úhrady dokladov SIPO stále nižšie v porovnaní s výškou poplatkov najväčších bánk a na priemernej úrovni poplatkov Českej pošty. Úprava cien sa nedotkne 33% platiteľov, ktorí uhrádzajú doklady SIPO inkasom, teda bezhotovostným stykom. Slovenská pošta v zmysle stratégie Pošta 2020 už spustila pre svojich zákazníkov niekoľko zlepšení. Úradné zásielky zasiela zákazníkom Slovenská pošta prostredníctvom centrálneho doručovania od októbra.

Od novembra môžu zákazníci jednoducho a rýchlo zaplatiť faktúry na pobočkách pomocou Pay by Square, ktorý umožňuje bezchybné zaplatenie faktúr prostredníctvom QR kódu. V úvodnej testovacej prevádzke na prvých 100 pobočkách si zákazníci mohli od začiatku decembra vyskúšať prioritné vydávanie balíkov cez Balíkovne. Od decembra tiež na vybraných IOM poštách vybavia zákazníci osvedčenie listinných dokumentov zaručenou konverziou. Zákazník tak na pošte získava úradne overenú kópiu dokumentu použiteľnú na právne účely. Pre posilnenie konkurencieschopnosti začala Slovenská pošta interný projekt zlepšovania spokojnosti jej zamestnancov. Po uskutočnení interného prieskumu spokojnosti zamestnancov, ktorý mapoval požiadavky zamestnancov v pracovnom prostredí, Slovenská pošta zvýši po rokovaniach s odborovými zväzmi zamestnancom mzdy od 1. januára 2019 v priemere o 7%.

3.1.2019
Zdroj: Posta.sk
  • Peter Pepo Čapkovič

    No nie je možne, Sl. pošta konečne vstupuje do 21 storočia …???

    • Dávid

      Áno, ale zatiaľ iba do roku 2015.

  • Kasi

    Neviem o akom malom navýšení v priemere za sipo pošta deklaruje. Zo 17 centov zdvihla cenu za sipo na 90 centov. A potom bla bla bla o drahších bankových prevodoch.

+