Školy so zákazom mobilov dosiahli lepšie akademické výsledky

Môžu mobilné telefóny na školách ovplyvniť akademické výsledky študentov? To je otázka, ktorú si pokladá nejeden rodič, či učiteľ. Odpoveď nám na ňu ale dáva najnovšia štúdia Louis-Philippe Belanda a Richarda Murphyho z London School of Economics. Podľa ich zistení, sa zákaz mobilov na školách podpísal na lepších výsledkov študentov, a to v takej miere, ktorá by v školskom roku odpovedala piatim dňom vyučovania navyše. V percentuálnom vyjadrení testov, to predstavuje zlepšenie o 6,4%, ktoré dosiahli študenti vo veku 16 rokov.

Vo Veľkej Británii vlastní mobilný telefón viac ako 90% tínedžerov, v USA je to o niečo menej, približne 75%. Prieskumy ukázali, že ešte v roku 2001 mobilné telefóny nezakazovali na žiadnych školách, o 6 rokov neskôr sa ich počet zvýšil približne na polovicu, a v 2012-stom ich používanie zakazovalo už 98% všetkých škôl. Zákaz používania mobilov v školských priestoroch zlepšil výsledky najmä menej nadaných žiakov a študentov so špeciálnymi vzdelávacími potrebami, u ktorých bolo zlepšenie až dvojnásobné .

“Zistili sme, že výsledky sa zlepšili nielen u bežných študentov, ale aj u tých menej nadaných a tých, ktorí pochádzajú z rodín s malým príjmom. Zistili sme, že dosah na vzdelávací proces je u týchto študentov za týždeň ekvivalentný jednej vyučovacej hodine navyše alebo 5 dňom za celý školský rok.”

Štúdia prebiehala na školách v Birminghame, Londýne, Leicasteri a Menchestri pred a po tom, ako na nich zakázali mobilné telefóny. Do úvahy brali aj také faktory, ako pohlavie, stravovanie, či špeciálne potreby žiakov pri vyučovaní.

Zdroj: theguardian

Disqus Comments Loading...