MojAndroid

Spoločnosť Rovio sa zrejme už oficiálne zapíše do histórie mobilného priemyslu ako jeden z najzaujímavejších úkazov. Spoločnosť v roku 2009 predstavila hru Angry Birds, ktorá navždy zmenila mobilný herný priemysel. Kým ale prišla s takouto úspešnou hrou, musela vydať desiatky rôznych titulov, ktoré boli neúspešné a nestretli sa ani zďaleka s takými pozitívnymi ohlasmi, ako dnes už tradičná bitka medzi nahnevanými vtákmi a neposlušnými prasiatkami. Zdá sa ale, že pokiaľ Rovio niečo nezmení, niekoľkoročný fenomén upadne do zabudnutia.

Spoločnosť totiž zaznamenala v minulom roku 73% pokles operatívneho zisku. V absolútnej hodnote zaznamenala spoločnosť zisk 10,8 milióna dolárov v minulom roku, pričom o rok skôr to bolo 39,3 milióna a v roku 2012 dokonca 82,7 milióna. Veľmi rýchlo sa tak rozplynuli plány spoločnosti, ktorá chcela pomocou svojich animovaných hrdinov vytvoriť podobný detský vesmír, aký vytvoril napríklad Walt Disney. Tieto predstavy už dnes ale nie sú prioritou. Tou zostáva zachovanie existencie značky a celého odvetvia priemyslu, ktoré spoločnosť vytvorila.

angry-birds-go

Po mega úspešnom titule Angry Birds nasledovalo niekoľko pokračovaní, vrátane hier Angry Birds Space, Angry Birds Start Wars, Angry Birds Star Wars II a mnohých ďalších. V niektorých hrách hráte za nahnevaných vtákov, v ďalších za prasiatka, v iných vystriedate celý rad postáv v napínavých pretekoch. Zdá sa ale, že spoločnosť stojaca za týmito titulmi už nevie, ako by deti zaujala. Tie sú totiž hlavnou cieľovou skupinou, čo môžeme jasne vidieť vďaka hračkám a iným reklamným predmetom, ktoré sa nesú v duchu postavičiek z populárnej hry. Ostáva nám iba čakať, čo zaujímavé Rovio vymyslí a ako sa z tejto neľahkej situácie dostane. Ktovie, možno nás čaká ešte väčšia revolúcia, akú spôsobila originálna hra Angry Birds.

Zdroj: Reuters via PhoneArena

19.3.2015

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

  • Radka

    uprimne sa z toho tesim…vyvojari su nenazrani a umyselne nastavuju obtiaznost hier tak, aby hrac musel zaplatit za dalsi postup v hre. Co je horsie, nastavuju latku hratelnosti coraz vyssie a aj ceny a tak musel prist zakonite raz pokles, donekonecna sa neda vydierat. Ja som s ROVIOM skoncila uz davno, mna nezdieraju. Kde su tie casy – zaciatky lepsich telefonov ked si hrac kupil hru za urcitu pevnu ciasku a mohol ju hrat bez obmedzenia az do zdarneho konca .

+