Multimédiá – prehrá všetko aj v najvyššej kvalite

Samsung Galaxy Mega je aj vďaka väčšiemu displeju veľmi vhodný na prehrávanie multimédií. Hudbu v ňom dokážete prehrať v dvoch aplikáciách, natívnom titule Hudba a v aplikácii Google Music. Hudba od Samsungu ponúka prehľadné rozdelenie skladieb podľa autorov, albumov, priečinkov alebo žánru, pričom k hudbe môžete pristupovať intuitívne a rýchlo aj priamo z notifikačnej lišty alebo z widgetu, ktorý si môžete umiestniť ľubovoľne na plochu. Samsung do tohto zariadenia vložil aj funkciu Samsung Adapt Sound, ktorá zaisťuje optimálnu úroveň a typ zvuku prispôsobeného každému používateľovi. Túto možnosť si dokážete nastaviť po pripojení slúchadiel v nastaveniach.

Rovnako pohodlným je aj prehrávanie videí. Samsung Galaxy Mega dokáže bezproblémovo prehrať video aj vo Full HD rozlíšení, pričom jeho pohodlné zobrazenie zabezpečuje displej s HD rozlíšením a 6,3-palcovou uhlopriečkou, ktorý je vhodný aj na prehrávanie dlhšieho filmu alebo niekoľkých častí seriálov. Na prehrávanie videí v tomto zariadení slúži vstavaná aplikácia Video, ktorú sme už spomínali v časti o operačnom systéme. Video je možné prehrávať aj na externom monitore, či už pomocou špeciálnej redukcie alebo vďaka podpore funkcie DLNA, ktorá dokáže prenášať obraz aj zvuk bezdrôtovo cez Wi-Fi.

samsung-galaxy-mega-screenshot- (45) samsung-galaxy-mega-screenshot- (46)

Fotoaparát – 8 Mpix so zaujímavými funkciami a Full HD videom

Snímač s rozlíšením 8 Mpix nájdete zabudovaný v zadnom kryte. Spoločnosť mu robí aj LED blesk, ktorý vám so snímkami pomôže v zlých svetelných podmienkach. Fotografie v plnom rozlíšení ponúkajú pomer strán 4:3 a mnoho ľudí radšej siahne po pomere 16:9 v 5 Mpix rozlíšení. Samotný fotoaparát ponúka niekoľko zaujímavých funkcií. Okrem automatického režimu sú dostupné aj profily ako Noc, Krásna tvár, Najlepšia fotografia, Nepretržité snímanie, Najlepšia tvár, Ozvučená snímka, Sýte farby (HDR), Panoráma a Šport. Každý z profilov je určený na určitý typ situácie a ponúka špeciálne nastavenia fotoaparátu.

Manuálne dokážete vo fotoaparáte meniť nastavenia pre detekciu tváre, ISO, stabilizáciu obrazu, vyváženie bielej, hodnotu expozície, vodiace čiary, časovač alebo geoznačkovanie. Fotoaparát tak dokážete plnohodnotne nastaviť pre odfotenie takmer akejkoľvek fotografie. Obdobné nastavenia ponúka aj videokamera, ktorá dokáže nahrať video v maximálnom rozlíšení Full HD 1920 x 1080 pixlov. Ukážku si môžete pozrieť na priloženom videu nižšie.

Pre prehliadanie fotografií je v zariadení umiestnená aplikácia Galéria. Tá zobrazuje fotografie rozdelené do albumov, pričom je k dispozícii aj funkcia náhľadu pri priložení prstu ku displeju, čo vám umožní zobraziť miniatúrne náhľady fotografií v jednotlivých albumoch. Aplikácia je inak veľmi intuitívna a jednoduchá, za čo spoločnosť chválime.

samsung-galaxy-mega-screenshot- (19) samsung-galaxy-mega-screenshot- (55)

17.6.2013