Problémy s mrznutím a sekaním Android smartfónu? Vyskúšajte toto

Samsung Galaxy A53 | Zdroj: Tomáš Kanálik

Každému sa už niekedy stalo, že jeho smartfón nefungoval tak ako by mal. Vypína sa vaše zariadenie samé od seba alebo seká? Portál Xiaomiui prináša zopár typov, ako tento problém vyriešiť. Ak vaše Android zariadenie seká, vypína sa, alebo nereaguje na dotyk, existuje niekoľko spôsobov, ako ho rýchlo a jednoducho doma opraviť.

Reštart zariadenia

Jednou z prvých vecí, ktorú je potrebné vyskúšať, je zariadenie reštartovať. Existuje veľa spôsobov na to, ako to spraviť, záleží to aj od toho, aké Android zariadenie používate. Pri väčšine z nich stačí stlačiť a 10 až 30 sekúnd podržať tlačidlo na vypnutie. Po nejakom čase sa na obrazovke zobrazí možnosť zapnúť/vypnúť.

Ak vlastníte novší typ smartfónu, ktorý nedisponuje vlastnosťou zapnúť/vypnúť, stačí, ak tlačidlo na vypnutie podržíte súčasne s tým, ktoré slúži na stíšenie hlasitosti. Mala by sa zobraziť možnosť reštartovať zariadenie.

V prípade, že obrazovka stále nereaguje, držte tlačidlá dlhšiu dobu. Zariadenie sa úplne vypne a na obrazovke sa nezobrazí žiadna z vyššie uvedených možností. Potom už len stačí zariadenie zapnúť a skontrolovať či funguje.

Reštart | Zdroj: Xiaomiui

Aktualizujte zariadenie

To, že zariadenie nefunguje tak ako by malo, môže spôsobovať aj neaktualizovaný systém. Skontrolovať to môžete jednoduchým spôsobom v nastaveniach, kde nájdete každú novú aktualizáciu systému. Stačí teda stiahnuť a nainštalovať najnovší update.

Treba myslieť aj na to, že ak vlastníte Android smartfón, môžete k nemu pripojiť aj myš a klávesnicu. Musíte mať ale adaptér ktorý pripojíte do nabíjacieho portu. Akonáhle smartfón zaznamená USB, môžete použiť myš a klávesnicu na to, aby ste sa dostali do nastavení v prípade, že obrazovka nereaguje na dotyk.

Aktualizácia | Zdroj: Xiaomiui

Skontrolujte úložný priestor

Ďalším problémom môže byť aj nízka kapacita úložiska. To môže spôsobovať sekanie a taktiež aj pravidelné vypínanie vášho smartfónu. Overiť si to môžete v nastaveniach. Tam stačí nájsť možnosť starostlivosť o zariadenie. Zobrazí sa vám stav batérie, pamäť a tiež aj úložisko.

Ak chcete prísť na to, či práve málo úložiska je dôvod, prečo vám zariadenie mrzne, prejdite si všetky súbory. Tak zistíte, či máte dostatok priestoru na to, aby váš smartfón fungoval tak, ako má.

Úložisko | Zdroj: Xiaomiui

Aplikácie na pozadí

Je potrebné sa uistiť, že všetky vaše aplikácie sú aktualizované. Tiež môžete využiť možnosť vynútiť zastavenie. Toto všetko dokážete nájsť v nastaveniach. Vynútené zastavenie všetkých aplikácií zabezpečí to, že ani jedna z nich nebude zbytočne otvorená na pozadí, a nebude získavať prístup k informáciám.

V nastaveniach stačí nájsť zoznam všetkých aplikácií, ktoré sú stiahnuté vo vašom zariadení. Tiež uvidíte aj tie, ktoré sú momentálne otvorené na pozadí. Ak viete, ktoré z nich môžu spôsobovať sekanie vášho zariadenia, stačí vynútiť ich zastavenie, a problém môže zmiznúť.

Aplikácie | Zdroj: Xiaomiui

Všetky možnosti fungujú samozrejme aj pre Android tablety. Ak máte problémy s vašim smartfónom, vyskúšajte vyššie uvedené typy, a sekanie zaručene zmizne. Máte skúsenosti s týmito trikmi? Dajte nám v komentároch vedieť, či vám pomohli.

Náš tip
Hackeri vymysleli nový spôsob na napadanie smartfónov
Disqus Comments Loading...