Obchod Play mal dvakrát viac inštalácií aplikácií ako App Store, no zarobil oveľa menej

Včera sme vás informovali o tom, že obchod Play zaznamenal v prvom štvrťroku tohto roku až 11 miliárd stiahnutých aplikácií. Nové štatistiky uvádzajú, že je to až dvakrát viac ako v prípade konkurenčného obchodu App Store na platforme iOS. Okrem toho sme sa ale dozvedeli aj ďalšie zaujímavé údaje, a to vďaka spoločnosti AppAnnie, ktorá zverejňuje tieto štatistiky každý štvrťrok.

Ako obyčajne, ani tentokrát oveľa väčšie množstvo inštalácií nestačilo obchodu Play na to, aby sa dotiahlo na svojho konkurenta v ziskoch z aplikácií. Tu App Store jednoznačne dominuje a aj v minulom štvrťroku zaznamenal až o 90 % ziskov z mobilných aplikácií viac. To je hlavný dôvod, prečo sú ešte stále niektoré aplikácie uverejňované najskôr na platforme iOS a až neskôr prídu aj na Android. Majitelia iPhonov a iPadov sú jednoducho za ne ochotní zaplatiť viac, resp. utratia viac na mikrotransakciách, ktoré sú aktuálne hlavným zdrojom príjmov vývojárov.

V obchode Play sme zaznamenali aj slušný 170% nárast ziskov zo zábavných aplikácií, no v prípade App Store bol tento nárast na úrovni až 230 %. V kategórii ziskov z hudby zaznamenal obchod Play až 180% nárast a prekonal svojho konkurenta, kde bol nárast na úrovni 160 %. V obchode Play pritom okrem hier dominovali stiahnutia aplikácií z kategórie nástroje, komunikácia a fotografia. Najvýnosnejšie aplikácie sú pritom z kategórií komunikácia, sociálne a zábava. Na priložených grafoch si môžete pozrieť aj ďalšie zaujímavé informácie, ktoré o dvoch najväčších obchodoch s aplikáciami zverejnila spoločnosť AppAnnie.


Zdroj: AppAnnie via PhoneArena

Disqus Comments Loading...