MojAndroid
Redakcia 28.11.2018

Smartfóny nám uľahčili život v mnohých smeroch, no iba málo aktivít je vďaka nim o toľko jednoduchších ako používanie internet bankingu. Ten bol svojho času revolúciou a umožnil ľuďom, aby vybavili bankové povinnosti z pohodlia svojho domova. Aj napriek tomu sa však ľudia internet bankingu cez počítač často vyhýbali – nemotorné online riešenia, zdĺhavé prihlasovanie a odhlasovanie a minimálna flexibilita boli dôvody, prečo nám mobilný banking pripadá ako dar z nebies. Dnes už ho nepoužívame iba sporadicky, ale aktívne, často aj niekoľkokrát do dňa. „Do elektronického bankovníctva sa mesačne prihlasuje takmer 400 000 našich klientov, pričom až 300 000 z nich využíva mobilnú aplikáciu. Priemerný klient sa do našej aplikácie prihlási 15-20 krát mesačne,“ dopĺňa Lukáš Mochňák, vedúci odd. rozvoja mobilných aplikácií v Tatra banke. Okrem toho, že na telefóne kontrolujeme prijaté a odchádzajúce platby, zároveň ho využívame aj priamo na míňanie peňazí – najčastejšie pri online nakupovaní.

Nakupovanie cez telefón je stále populárnejšie

Nakupovanie v e-shopoch, a najmä prostredníctvom mobilných zariadení, je fenomén, ktorý svojím spôsobom definuje posledné roky vo svete. Ide o tému, ktorá je aktuálna najmä v súčasnom predvianočnom období. Zľavy počas 11.11. či nedávneho Čierneho piatku sú extrémne dôležité dni najmä pre e-shopy, ktoré vypredávajú množstvo tovaru, no zákazníkov lákajú aj atraktívnymi akciami na súčasné novinky. Všetko sa nesie v znamení vianočných nákupov, kedy sú aj ľudia ochotní míňať oveľa viac ako po zvyšok roka.

Zároveň pozorujeme stúpajúcu tendenciu využívania online nakupovania. V októbri až 38 % držiteľov platobnej karty od Tatra banky zrealizovalo aspoň jeden nákup online. Za prvých desať mesiacov bolo v Tatra banke celkovo zrealizovaných 9,5 milióna online platieb, vlani v rovnakom čase to bolo iba 8,4 milióna.

Je tu teda jasne vidieť, že Slováci nakupujú online čoraz častejšie, pričom najväčšmi rastú práve nákupy uskutočnené na mobilnom zariadení. V Tatra banke klienti najčastejšie kontrolujeú zostatok na účte, pohyby, prípadne zadávajú platby. Okrem toho tiež často kontrolujú výdavky v spending reporte, uskutočňujú výbery mobilom, aj si prezerajú informácie o ostatných bankových produktoch.

Už dávno totiž neplatí, že v aplikácii s mobilným bankovníctvom nájdete iba informácie o vašom osobnom účte. Môžete si tu prezerať stav vášho sporenia, úverov a ďalších produktov. To je celkom bežná vec, no vedeli ste o tom, že prostredníctvom smartfónu si môžete aj založiť úver bez potreby navštíviť banku?

Úver z vášho smartfónu do desiatich minút

Umožňuje vám to nový Digitálny úver od Tatra banky. Potrebujete iba mobilnú aplikáciu Tatra banka. Tá totiž využíva na overenie vašej identity tvárovú biometriu, a vy tak nemusíte nikde chodiť a nič podpisovať. Úver teda môžete čerpať už v priebehu desiatich minút, čo je obrovská výhoda oproti tradičnému systému, kedy ste kvôli vybaveniu úveru museli navštíviť banku. Digitálny úver pritom môžete získať vo výške od 500 do 30 000 eur na obdobie 12 až 96 mesiacov. Na prvých 1000 nových klientov pritom čakajú výhodné podmienky s úverom až 5,9 % p.a.

Ešte pred pár rokmi bolo nemysliteľné, aby sme spravili akúkoľvek väčšiu transakciu mimo banky. Teraz to vybavíme pár klikmi z telefónu. Tak isto ešte donedávna sa vybavovanie úveru spájalo s návštevou banky, čo vám mohlo zabrať aj niekoľko hodín. Teraz to v Tatra banke vďaka Digitálnemu úveru pomocou Tvárovej biometrie vybavíte do desiatich minút. A zvyšok času môžete venovať míňaniu samotných peňazí.

Verzia: Rôzne
Aktuálna cena: Zdarma
Verzia: Rôzne
Aktuálna cena: Zdarma

Článok vznikol v spolupráci s Tatra bankou.

28.11.2018
  • Adolf Lajci33

    Blbosť. Načo mi bude aplikácia v telefóne keď to iste spraví karta ? Alebo ešte lepšie hotovosť. Ja sa tak teším keď sa to tu celé poserie lebo mladé generácie už nebudú schopne si ani zaviazať šnúrky na topánkach. Za to budú vedieť platiť telefónom. 😃. Vidím že osud plánuje urýchlený reset

Používateľské recenzie
Fotománia

+