MojAndroid

Po úspešnej dvojtýždňovej testovacej prevádzke  jedna z najobľúbenejších českých taxislužieb Liftago spúšťa svoje služby na Slovensku naplno. Objednať taxík pohodlne cez mobilnú aplikáciu si tak môžu od začiatku decembra ľudia v Bratislave, ďalšie mestá budú nasledovať. Cieľom mobilnej služby je ponúkať zákazníkom  kvalitných vodičov dostupných aj počas špičiek na základe princípov voľného trhu bez regulácie cien. V Česku má populárnu taxi aplikáciu vo svojich smartfónoch vyše 100-tisíc ľudí a do systému je zapojených približne vyše 500 spokojných vodičov.

„Dvojtýždňová testovacia fáza na Slovensku dopadla nad naše očakávania. Urobili sme rekordných takmer 2 000 testovacích jázd. A sme veľmi radi, že už pri štarte na Slovensku má Liftago v ponuke takmer sto preverených licencovaných vodičov, ktorí prešli naším sitom. Do konca roka chceme ich počet zdvojnásobiť v závislosti od záujmu trhu. Prekvapil nás aj obrovský dopyt zo strany zákazníkov, ktorý je dôkazom rastúceho záujmu ľudí o kvalitné a dostupné cestovanie v meste,“ uviedol Tomáš Sroka, Country manažér Liftaga pre Slovensko.

Aplikácia Liftago je unikátna svojím trhoviskom jázd, kde môžu licencovaní vodiči flexibilne reagovať na dopyt zákazníkov rôznymi tarifami zo svojho taxametra. Vodiči tak nemajú motiváciu sa z aplikácie vypínať napríklad počas špičiek, nemusia brať objednávky od zákazníkov v uliciach, tým sú dostupnejší pre všetkých zákazníkov. „Niekoľko vodičov v Liftagu odišlo od konkurencie kvôli nesúhlasu s ich prístupom, iní boli konkurenciou dokonca aj vyhodení. Je to škoda, náš systém totiž počíta s tým, že vodič má niekoľko zdrojov zákaziek. Lenvyťažený vodič je totiž spokojný a môže poskytovať kvalitné  služby zákazníkom,“ dodal Tomáš Sroka.

Používanie mobilnej taxislužby Liftago je používateľsky veľmi jednoduché – po registrácii zákazník zadá niekoľkými dotykmi cieľ svojej cesty. Systém mu ukáže niekoľko konkrétnych ponúk od dostupných vodičov v okolí, ktorí na dopyt zareagujú. V ponuke je okrem odhadovanej ceny jazdy uvedený aj typ auta, meno vodiča, jeho vzdialenosť od zákazníka a jeho hodnotenie. 

„Najzaujímavejší fakt z testovacej fázy bol, že zákazníci nechválili primárne možnosť zvoliť si najlacnejšiu ponuku, ale možnosť vybrať si vodiča podľa jeho kvality. Zároveň ocenili, že vopred vedia, aký vodič po nich príde, a nemusia ponuku akceptovať,“ dodal Tomáš Sroka. Priemer hodnotení vodičov zákazníkmi kolísal počas testovacej prevádzky medzi 4,8 a 4,9 hviezdičky z piatich (maximum).

Liftago na Slovensku zatiaľ využívajú najmä inovátori, podnikatelia, nadšenci nových technológií, ľudia bez vlastného auta alebo večerní cestujúci, ktorí sa vracajú z párty a vlastné auto už nemôžu riadiť J. T. Sroka očakáva, že konzervatívni zákazníci začnú jazdiť až po osvedčení služby v ostrej prevádzke.

Zdroj: tlačová správa

4.12.2015
  • saksi

    Vysvetlí mi niekto prečo by som mal začať používať Liftago a nie Uber? Respektíve aký je medzi nimi rozdiel?

    • ondrej

      napriklad ak potrebujes doklad o zaplateni, tak taxikar ti ho normalne vystavi, uber vodic nie

  • tony

    Ja som v stredu chcel pouzit ale nikto mi ponuku neposlal….. takze mozno za par mesiacov skusim znova, lebo kde maju tych 100 vodicov neviem

+