Na výstave v Číne ukázala spoločnosť LeEco okrem svojho prvého autonómneho elektromobilu a smartfónov bez 3,5 mm audio jacku, aj veľmi zaujímavý kúsok v podobe smart bicykla. Ten je vybavený celou radou technológií, na ktoré v bežných bicykloch len tak nenarazíte. Špecialitkou je operačný systém Android, ktorý sa stará o všetky funkcie.
Le Syvrac je vďaka Androidu skutočným smart bicyklom, ktorý má vstavané také funkcie, ako svetlá, reproduktory a dokonca aj na diaľku ovládaný zámok. Intergrovaný je alarm, ktorý vás upozorní na prípadné odcudzenie, či GPS, ktoré ho dokáže následne nájsť. Bicyklu nechýbajú ale ani fitness funkcie, ktoré sú okrem bežného trackovania pomocou aplikácií, doplnené aj o merač srdcového pulzu v riadidlách.
Centrálnou časťou, alebo tiež mozgom, celého bicykla je smartfón, ktorý je doplnený o niekoľko softvérových doplnkov. Tie ocenia najmä športovci. Vybavený je 4-palcovým displejom a 4GB RAM, pričom veľa činností sa dá ovládať priamo z riadidiel. Výhodou je samozrejme ekosystém Android aplikácií, ktoré je možné doinštalovať. Na obrazovke sa tak môžu okrem aktuálnych údajov o prejdených kilometroch alebo spálených kalóriách, objaviť aj navigácia, hudobný prehrávač a veľa ďalších aplikácií.
Za tento technológiami nabitý bicykel, ktorý vyzerá ako z budúcnosti, si však aj poriadne priplatíte. Za prémiový dizajn, materiály a technológie sa jednoducho platí, v tomto prípade približne 6155 dolárov.
Zdroj: androidcentral
Zbytocne, na bicykli treba poriadne makat a nie sa hrat s elektronickymi hrackami…..za tu cenu, radsej klasicky, perfektne vybaveny bicykel ako tento hybrid.
Súhlasím s tým že momentálne je to trosku predražené, ale myslím si že do budúcnosti to má potenciál. GPS, zámok a podobné funkcie ktoré využívam na bicykli aj teraz akurát cez pripevnený smartfón by som privítal ak by boli integrované priamo v bicykli.
Ďaľšie dizajnové cvičenie na tému iqbike…Prémiové materiály-to akože véčkové ráfiky,nižšia rada Shimano bŕzd,základné oceľové rýchloupináky,lacné kotúče,alebo mechanické radenie(nevyužitie implementácie elektronického radenia do ekosystému bicykla)?No,to mi moc nesedí.Z hľadiska konštrukcie bicykla-nič moc,nezachráni to ani 4GB RAM:)A ten napichovací ražeň za sedlovou rúrou,to je úplne geniálne-autor nemá o bezpečnosti ani šajnu…