Výkon a pamäť: MediaTek v hlavnej úlohe

Po stránke výkonu zapadá novinka skôr do priemeru, možno podpriemeru. Výkon zaisťuje procesor Helio X27 od MediaTeku. Práca so systémom je vcelku svižná, nepocítili sme žiadne sekanie, lagy ani iné nepríjemnosti, ktoré by bránili používaniu telefónu. Pre beh aplikácií slúži operačná pamäť s dostatočnou kapacitou 4 GB. Pri bežnom používaní sme mali približne polovicu voľnej RAM. Používatelia majú pre svoje súbory k dispozícii 64 GB vnútorné úložisko, pričom systém z neho zaberie okolo 13 GB. Zariadenie dokonca podporuje aj pamäťové karty, takže s jeho rozšírením nebude žiadny problém.

Rýchlosť a plynulosť celého systému nedosahuje kvalít vlajkových lodí ostatných výrobcov, to ale od telefónu tohto druhu vôbec nečakáme. Tu skôr ide o stabilitu a funkčnosť. Tú nový Land Rover zvláda na jednotku. V prípade, že by ste si chceli skrátiť dlhé chvíle nejakou tou hrou, nemusíte zúfať. Smartfón zvládne väčšinu titulov dostupných v Obchode Play bez nejakých väčších problémov. Nájdu sa ale aj hry, ktoré nespustíte, prípadne ak ich spustíte, nebudú dobre hrateľné. My sme vyskúšali obľúbenú hru Pubg. Grafika sa automaticky nastavila na minimum, a hra bola bez problémov hrateľná. Telefón bol trochu teplejší, ale to je pri hraní takejto náročnej hry bežný jav.

Telefón sme pre získanie lepšieho prehľadu o hrubom výkone podrobili benchmarkom Antutu, Geekbench a 3DMark. Výsledky si môžete pozrieť na obrázkoch vyššie.

Multimédiá: Multimediálny zázrak to teda nie je

Outdooroví nadšenci pravdepodobne nepozerajú na to, aký má ich telefón displej, prípadne či reproduktory hrajú kvalitne a ani na iné multimediálne vychytávky. Land Rover Explore teda nie je žiadnym multimediálnym smartfónom, no multimediálne funkcie samozrejme ponúka. Displej síce nie je z najpodarenejších, no prezeranie obrázkov, prípadne sledovanie videí na ňom nie je žiadnym problémom. Procesor zvládne  prehrávať aj video v rozlíšení 4K. Dostatočná RAM zase zaisťuje, že multimediálne aplikácie samovoľne nepadajú a bežia stabilne. Pokiaľ sa nachádzate niekde v lese, mimo internetového pokrytia, môže prísť vhod aj FM rádio. To funguje po pripojení slúchadiel.

Keďže je v telefóne prítomný operačný systém Android s prakticky žiadnou nadstavbou od výrobcu, neobsahuje žiadne vlastné multimediálne aplikácie. Len tie od Googlu. Nič vám nebráni v tom, aby ste si stiahli si váš obľúbený prehrávač videí, vlastnú galériu fotografií, prípadne nejakú zaujímavú aplikáciu na prehrávanie hudby. Oceňujeme zachovanie 3,5 mm jack konektora, pomocou ktorého je možné pripojiť ktorékoľvek slúchadlá. Telefón nemal problém ani s prehrávaním hudby do bluetooth slúchadiel. Reproduktor telefónu sa nachádza na prednej strane a je veľmi príjemným prekvapením. Jeho prejav je dostatočne hlasný a zvuk prekvapivo čistý. Jeho zvonenie určite neprepočujete, počúvanie hudby pomocou reproduktora nie je žiadnym sklamaním, práve naopak.

19.6.2018