Kodak Ektra: Fotomobil, ktorý sa vymyká štandardom | RECENZIA

13. februára 2017 5

V redakcii sme testovali netradičný smartfón od spoločnosti Kodak, ktorá je známa najmä pre svoje legendárne fotoaparáty. Práve Kodak Ektra je zariadenie, ktoré sa inšpirovalo jedným z nich. Novinka je teda akýmsi spojením minulosti so súčasnosťou, o čom svedčí aj dizajn a zameranie smartfónu. Ten je určený predovšetkým pre fanúšikov značky. Oplatí sa ale jeho kúpa aj ostatným? Na to sme sa pozreli v dnešnom teste.

Kodak Ektra v slovenských e-shopoch:
Cena:529,00 €(Skladom)Do obchodu
Cena:529,00 €(Info v obchode)Do obchodu
Cena:536,32 €(Info v obchode)Do obchodu
Cena:556,30 €(Skladom)Do obchodu

Konštrukcia: Ergonómia išla bokom

Pri návrhu smartfónu Kodak Ektra sa príliš nehľadelo na to, ako sa bude držať v ruke pri telefonovaní alebo ovládaní použitím dotykového displeja. Kodak myslel predovšetkým na fotografov. Tí  ocenia hrubšie telo a bradu, ktorá slúži pre lepšie uchopenie pri fotení. Vhod príde aj plastový zadný kryt, ktorého štrukturovaný matný povrch imituje kožu. Ten bráni nadmernému poteniu rúk, ale aj zbytočnému zachytávaniu odtlačkov prstov a nečistôt. Boky zariadenia lemuje kovový rám, ktorý mu dodáva pevnosť a aj určitú dávku elegancie a prémiovosti.

kodak-ektra-7

Zadnej strane dominuje vyčnievajúci fotoaparát, ktorý je zároveň aj dominantou celého smartfónu. Jeho rám opäť lemuje kov, pričom šošovku chráni ochranné sklo mierne zapustené pod úroveň zvyšku konštrukcie. Vystúpenie fotoaparátu je pomerne výrazné, je však rovnako vysoké ako ohyb smartfónu, takže nedochádza k žiadnemu balancovaniu na hrane, ktoré by sťažovalo ovládanie, napríklad v prípadoch, kedy máte telefón položený na stole. Zadnú stranu dotvára ešte mriežka reproduktoru a duálny dvojtónový LED blesk.

kodak-ektra-2

Boky zariadenia sa stali domovom pre všetky ostatné ovládacie prvky. Napravo nájdete dvojicu tlačidiel pre ovládanie hlasitosti, tlačidlo pre zapnutie a to najzaujímavejšie – dvojpolohovú hardvérovú spúšť fotoaparátu, na ktorej je vygravírované logo spoločnosti. Rozmiestnenie týchto prvkov však nie je úplne ideálne. Najmä tlačidlo zapnutia sme si častokrát mýlili s ovládaním hlasitosti, pričom jeho polohu by sme posunuli o niečo vyššie tak, aby bolo na dosah palca. Reakcie tlačidiel sú spoľahlivé, niekedy však vyžadujú silnejšie zatlačenie – to sa týka najmä tlačidiel ovládania hlasitosti.

kodak-ektra-1

Hybridný slot, pre nano SIM a pamäťovú kartu microSD, umiestnil výrobca naľavo, pričom myslel aj na 3,5 mm audio jack, ktorý je už tradične situovaný v hornej časti. USB typu C má svoje miesto v strede dolnej časti, kde sa nachádza aj otvor pre mikrofón. Predná strana s 5-palcovým displejom je vybavená aj trojicou kapacitných tlačidiel (nemajú podsvietenie), prednou kamerou a telefónnym reproduktorom, vrátane niekoľkých ďalších senzorov.

Kodak Ektra určite nepatrí medzi tie smartfóny, ktoré by nás zaujali svojou konštrukciou a dizajnom. V prípade tohto smartfónu však nejde o „masovku“ a je určený skutočne len pre určitú skupinu zákazníkov. Po konštrukčnej stránke je na tom veľmi dobre. Kodak Ektre však chýba akýsi punc prémiovosti. Na nás pôsobil skôr lacnejším dojmom, pričom ani svojou ergonómiou, či kompaktnosťou nás veľmi neoslovil.

Kodak Ektra v slovenských e-shopoch:
Cena:529,00 €(Skladom)Do obchodu
Cena:529,00 €(Info v obchode)Do obchodu
Cena:536,32 €(Info v obchode)Do obchodu
Cena:556,30 €(Skladom)Do obchodu
Konštrukcia: Ergonómia išla bokom Pri návrhu smartfónu Kodak Ektra sa príliš nehľadelo na to, ako sa bude držať v ruke pri telefonovaní alebo ovládaní použitím dotykového displeja. Kodak myslel predovšetkým na fotografov. Tí  ocenia hrubšie telo a bradu, ktorá slúži pre lepšie uchopenie pri fotení. Vhod príde aj plastový zadný kryt, ktorého štrukturovaný matný povrch imituje kožu. Ten bráni nadmernému poteniu rúk, ale aj zbytočnému zachytávaniu odtlačkov prstov a nečistôt. Boky zariadenia lemuje kovový rám, ktorý mu dodáva pevnosť a aj určitú dávku elegancie a prémiovosti. Zadnej strane dominuje vyčnievajúci fotoaparát, ktorý je zároveň aj dominantou celého smartfónu. Jeho rám opäť lemuje kov, pričom šošovku chráni ochranné sklo mierne zapustené pod úroveň zvyšku konštrukcie. Vystúpenie fotoaparátu je pomerne výrazné, je však rovnako vysoké ako ohyb smartfónu, takže nedochádza k žiadnemu balancovaniu na hrane, ktoré by sťažovalo ovládanie, napríklad v prípadoch, kedy máte telefón položený na stole. Zadnú stranu dotvára ešte mriežka reproduktoru a duálny dvojtónový LED blesk. Boky zariadenia sa stali domovom pre všetky ostatné ovládacie prvky. Napravo nájdete dvojicu tlačidiel pre ovládanie hlasitosti, tlačidlo pre zapnutie a to najzaujímavejšie - dvojpolohovú hardvérovú spúšť fotoaparátu, na ktorej je vygravírované logo spoločnosti. Rozmiestnenie týchto prvkov však nie je úplne ideálne. Najmä tlačidlo zapnutia sme si častokrát mýlili s ovládaním hlasitosti, pričom jeho polohu by sme posunuli o niečo vyššie tak, aby bolo na dosah palca. Reakcie tlačidiel sú spoľahlivé, niekedy však vyžadujú silnejšie zatlačenie - to sa týka najmä tlačidiel ovládania hlasitosti. Hybridný slot, pre nano SIM a pamäťovú kartu microSD, umiestnil výrobca naľavo, pričom myslel aj na 3,5 mm audio jack, ktorý je už tradične situovaný v hornej časti. USB typu C má svoje miesto v strede dolnej časti, kde sa nachádza aj otvor pre mikrofón. Predná strana s 5-palcovým displejom je vybavená aj trojicou kapacitných tlačidiel (nemajú podsvietenie), prednou kamerou a telefónnym reproduktorom, vrátane niekoľkých ďalších senzorov. Kodak Ektra určite nepatrí medzi tie smartfóny, ktoré by nás zaujali svojou konštrukciou a dizajnom. V prípade tohto smartfónu však nejde o "masovku" a je určený skutočne len pre určitú skupinu zákazníkov. Po konštrukčnej stránke je na tom veľmi dobre. Kodak Ektre však chýba akýsi punc prémiovosti. Na nás pôsobil skôr lacnejším dojmom, pričom ani svojou ergonómiou, či kompaktnosťou nás veľmi neoslovil.
Displej a Multimédiá Displej má rozlíšenie Full HD, má 5-palcov a je typu IPS. Vlastnosti displeja sú priemerom triedy. Ponúka obstojné, aj keď trochu chladnejšie farby, a výborné pozorovacie uhly. Pochváliť musíme výsoký jas a dobrú čitateľnosť vo vonkajších prostrediach. Naopak, zobrazenie bielej trpí modrým nádychom v spodnej časti displeja. Úroveň jasu je regulovaná automaticky, pričom výrobca ponúka aj niekoľko…

Kodak Ektra

Dizajn a konštrukcia - 69%
Displej - 70%
Výkon - 86%
Operačný systém a nadstavba - 68%
Fotoaparát - 75%
Batéria - 81%

75%

Kodak Ektra je podľa nás výnimočný smartfón. Možno ani nie tak pre jeho funkcie a výbavu, ako skôr pre jeho dizajn a netradičnú konštrukciu. Smartfón so vzhľadom fotoaparátu sa predsa len tak často nevidí. Otázne ale ostáva, koho osloví. Pri pohľade na špecifikácie a ponúkané funkcie, nejde určite o žiadnu revolúciu, a to platí aj pri pohľade na odporúčanú cenu.

User Rating: Buď prvý !
75
Zapojte sa do diskusie (5)