Rok 2015 bol pre virtuálnu realitu veľmi dôležitý. My ho však vnímame skôr ako odrazový mostík pre niečo lepšie, väčšie – rok 2016. To, že virtuálna realita bude trendom číslo 1 v tomto roku naznačila výstava MWC 2016 v Barcelone a dokazuje to aj neustála snaha Googlu o rozvoj tohto segmentu. Ako pri všetkých projektoch Googlu, aj pri virtuálnej realite ale musíme počítať s tým, že Google na nej bude chcieť zarobiť. Kartónové VR okuliare za pár drobných nie sú práve najlepšou cestou, ako na virtuálnej realite niečo zarobiť, a tak vyhľadávací gigant pripravuje in-app nákupy pre virtuálnu realitu.
In-app platby budú vo VR zrejme dostupné ako staré dobré point-and-click tlačidlá, ktoré sa zobrazia v prípade, že budete chcieť vidieť platený obsah. Google však ešte nie je pevne rozhodnutý a hľadá “čo najviac elegantné riešenie” na platenie vo virtuálnej realite. Ďalším problémom je nutnosť vyriešiť autentifikáciu používateľa a potvrdenie za platbu. Nikomu sa totižto nechce očami mieriť na klávesnicu a niekoľko desiatok sekúnd písať to zložité heslo, ktoré máte ku Google účtu. A riešením nie je ani vytiahnutie smartfónu z VR headsetu a potvrdenie platby odtlačkom. Sami sme zvedaví, ako Google tento problém vyrieši, no ak sa máme priznať, na in-app platby vo virtuálnej realite sa vôbec netešíme. Boli by sme radšej, keby sa vývojári zamerali na plné a platené verzie svojich aplikácií, než na model in-app platieb. Aký máte názor na tento typ platieb vy?
Zdroj: AndroidAuthority