Facebook testuje integráciu virtuálnej reality na Nástenke

Facebook už v júni minulého roka začal experimentovať s 360-stupňovými videami. Rovnako, sprístupnil už aj streamovanie s podporou 360-stupňových videí. Dokonca pridal aj automatický nástroj, ktorý tieto videá po pridaní mierne kvalitatívne vylepší. Aktuálne sa však sociálna sieť snaží zaujať používateľov aj testovaním virtuálnej reality, ku ktorej budete môcť pristupovať priamo na vašej Nástenke. Na popularizáciu tejto funkcie si vybral známeho herca Dwayna “The Rock” Johnsona. Facebook spravil “upútavku” na jeho pripravovaný film Jumanji vo forme hry vo virtuálnej realite.

Ako píše The Rock na svojom facebookovom profile, je to “nový interaktívny zážitok v 360-stupňovej virtuálnej realite”. Funguje to aj ako 360-stupňové video a zároveň si ho môžu používatelia vychutnať aj s náhlavným setom pre virtuálnu realitu. Môžu sa teda poprechádzať vo svete, ktorý sa čoskoro objaví na filmových plátnach v rámci filmu Jumanji s The Rockom v hlavnej úlohe.

Jumanji je však len jeden z titulov, ktorý teraz predstavila facebookovská spoločnosť Oculus. Spolu s ním si vo virtuálnej realite môžete pozrieť aj Brtiské múzeum či vybrať sa na exkurziu po Dubaji. Základ tvoria videá natočené v 360-stupňovom formáte a neskôr upravené do virtuálnej reality pomocou React VR. Je to developerský kit na uspôsobenie virtuálnej reality, ktorý Facebook predstavil v apríli tohto roka.

“Sme šťastní, že sme začali testovať natívnu integráciu React VR a prehrávania týchto videí priamo na Nástenke Facebooku,” uvádza sociálna sieť. Facebook chce skrátka zatraktívniť virtuálnu realitu a motivovať pomocou jednoduchého nahrávania a prezerania aj bežných ľudí, aby takýto obsah pridávali. Navyše, ohlásili, že do Nástenky pridajú rôzne kreatívne nástroje na účel úpravy takéhoto obsahu.

Zdroj: engadget.com

Disqus Comments Loading...