Facebook má už 1,59 miliardy používateľov, zaznamenal rekordné zisky

Facebook aj napriek svojej gigantickej veľkosti a dosahu neustále rastie. Dokazujú to aj výsledky za posledný štvrťrok minulého roku a okrem nárastu aktívnych používateľov prekonal Facebook aj všetky finančné predpovede.

Sociálna sieť má 1,59 miliardy používateľov každý mesiac, z toho až 1 miliarda používateľov sa zapája v skupinách. Štvťročný obrat na úrovni 5,841 miliardy USD je až o 29,8 % vyšší ako v predchádzajúcom štvrťroku a o fantastických 51 % vyšší ako v rovnakom období v minulom roku. Používateľská základňa narástla o 2,58 %, čo je výrazne menej, ako 4,02% nárast, ktorý sieť dosiahla v treťom štvrťroku minulého roku. To môže naznačovať, že v niektorých častiach sveta už Facebook nerastie tak rýchlo ako doteraz, no inde sa mu zasa otvárajú nové dvere.

Počet denne pripojených používateľov narástol na 1,04 miliardy z 1,01 miliardy v treťom štvrťroku 2015. To predstavuje 2,97% nárast. Najzaujímavejšie výsledky ale dosiahla sociálna sieť na mobilných zariadeniach. Až 80 % všetkých obratov z reklamy zaznamenala spoločnosť práve na smartfónoch a tabletoch. Z celkového počtu používateľov narástol počet tých, ktorí sa pripájajú iba prostredncítvom mobilného zariadenia, až na 827 miliónov zo 723 miliónov v predchádzajúcom štvrťroku, čo je až 13,2% nárast.

Okrem toho zverejnil Mark Zuckerberg aj ďalšie zaujímavé informácie. Jednoduchšia mobilná verzia Facebook Lite má už 80 miliónov používateľov. 500 miliónov používateľov zasa využíva udalosti, ktorých bolo v roku 2015 vytvorených až 123 miliónov. Na Facebooku tiež nájdeme už 50 miliónov firemných stránok, ktoré reprezentujú malé a stredné firmy.

Po finančnej stránke sa spoločnosti darilo aj v ďalších metrikách. Priemerný obrat na používateľa narástol o 25,5 % z 2,97 USD v Q3/2015 na 3,73 USD v poslednom štvrťroku. Sociálnej sieti sa darilo aj v rozvojových častiach sveta, kde sa priemerný obrat na používateľa dostal na úroveň 1,22 USD, čo je takmer 30% nárast oproti predchádzajúcemu obdobiu. Celkovo zaznamenala spoločnosť v roku 2015 obrat vo výške 17,93 miliardy USD, čo je až 44% nárast oproti predchádzajúcemu roku (3,69 miliardy).

Čo stojí za úspechom?

Jedným z najúspešnejších segmentov spoločnosti je rast v rozvojových krajinách. Od roku 2012 narástol obrat na jedného používateľa v rozvojovách častiach sveta až štvornásobne. Tomu pomohla optimalizácia sociálnej siete, ale aj vydanie aplikácie Facebook Lite a neustále zvyšovanie dostupnosti internetu v týchto častiach sveta. Ďalším skvelým pomocníkom sú videá. Každý deň sa 500 miliónov používateľov postará o pozretie 8 miliárd videí v celkovom trvaní 100 miliónov hodín. To znamená množstvo priestoru pre umiestňovanie reklamy. Narastali ale aj ďalšie služby patriace pod Facebook – WhatsApp má už 900 miliónov používateľov každý mesiac, pričom Messenger sa doťahuje a každý mesiac je využívaný 800 miliónmi používateľov. Na popularite naberá aj Instagram, ktorý každý mesiac využíva 400 miliónov používateľov.

Všetko nasvedčuje tomu, že Mark Zuckerberg  robí svoju prácu naozaj dobre. Facebook je populárnejší ako kedykoľvek pred tým a prináša stále nové a nové príležitosti a možnosti pre svojich používateľov. To znamená, že na Facebook neprichádzajú iba noví používatelia, ale aj súčasní fanúšikovia tu majú stále k dispozícii zaujímavé novinky. To sa odráža na popularite medzi ľuďmi, ale aj na celkových finančných výsledkoch, ktoré neustále narastajú.

Zdroj: TechCrunch 1, 2

Disqus Comments Loading...