Smartfón Asus ZenFone 3 Max bol predstavený pôvodne ešte v priebehu júla 2016. Prívlastok “Max” nemusí v každom prípade znamenať veľkosť zariadenia, podobne ako v tomto prípade. Zariadenie svojou veľkosťou nevybočuje z aktuálneho pomyselného zaužívaného priemeru, jeho kapacita batérie je však v rámci ponuky smartfónov strednej triedy skutočne nadpriemerná. K nám do redakcie sa Zenfone 3 Max dostal až teraz, a tak vám prinášame pohľad na jeho plusy a mínusy.

Obsah balenia

Zariadenie od Asusu prichádza v pomerne kompaktnej bielej vysúvateľnej krabičke. V jej útrobách nájdeme samotný smartfón, ihlu na otvor pre SIM kartu alebo pamäťovú kartu microSD, 2A koncovku nabíjačky, microUSB kábel pre nabíjanie alebo prepojenie s počítačom a tiež základné papierové informácie. Bonusom je redukcia z microUSB konektora na plnohodnotné USB-A.

Konštrukcia smartfónu

Smartfón ponúka kovové “unibody” telo s jemnými plastovými časťami pre prechod signálu. Okrem kovu a plastových prvkov nájdeme na smartfóne pochopiteľne tiež ochranné sklo. Prevedenie kovovej zadnej steny je vyhotovené na prvý dojem z lacnejších a menej prémiových materiálov náchylnejších na poškodenie. Ide však o cenovo dostupné zariadenie, a tak je použitie týchto materiálov vskutku pochopiteľné.

Zariadenie má pomerne široké rámčeky okolo displeja, vyniklo to obzvlášť v našom bielom farebnom prevedení. Na tomto by výrobca mohol trochu zapracovať. Úchop smartfónu by bol istejší a komfortnejší v prípade tenších rámčekov. Smartfón sa však napriek tomu nedrží vyslovene zle. Rozmery zariadenia sú 149,5 x 73,7 x 8,6 mm a váha činí 148 gramov. To je vzhľadom k použitej batérii celkom príjemná hodnota.

Rozloženie prvkov

Predná strana zariadenia obsahuje ochranné sklo, pod ktorým sa nachádza 5,2″ displej. Nad displejom nájdeme skupinu senzorov, prednú kameru, pomerne jasnú LED diódu pre upozornenia a tiež reproduktor pre telefonovanie. Pod displejom nájdeme už len logo spoločnosti Asus. Tlačidlá pre ovládanie systému Android sa nachádzajú v softvérovej podobe na displeji.

Zadná stena obsahuje sekundárny mikrofón, objektív fotoaparátu, LED blesk, čítačku odtlačkov prstov, nižšie logo spoločnosti Asus a hlasný reproduktor. Kovovú a plastovú časť delia jemné lesklé pásiky.

Hrany zariadenia sú zaoblené, čo takisto prispieva k dobrému úchopu smartfónu. Horná hrana obsahuje 3,5 mm audio konektor. Spodná hrana následne microUSB konektor a mikrofón pre telefonovanie. Ľavá bočná hrana obsahuje zásuvku pre SIM / pamäťovú kartu. Pravá hrana následne obsahuje tlačidlá pre reguláciu hlasitosti a tlačidlo zapnutia / vypnutia zariadenia.

Lesklé pásiky, ktoré na zadnej stene oddeľujú kovovú časť od tých plastových zasahujú aj do bočných hrán. Telo je tak, ako bolo spomínané príjemne zaoblené. Od kovovej časti z bočnej hrany oddeľuje predné ochranné sklo ešte tenký plastový pásik. Telo zariadenia je mohutné a pevné, ani pri silnejšom stlačení nevydávalo žiadne nežiadúce zvuky a za samotné spracovanie teda môžeme udeliť výrobcovi pochvalu.

15.10.2017