Apple a Samsung súperia o post najväčšieho predajcu smartfónov

Potom, čo sa Apple dostal do rebríčka najlepšie zarábajúcich spoločností mu podľa analytikov pripadlo nové ocenenie najväčšieho svetového predajcu smartfónov. Podľa najnovšej správy od Strategy Analytics sa Apple zaslúžil o predaj 74,5 mil. smartfón po celom svete, čím zachytil rekordných 20% celkového podielu trhu vo 4. štvrťroku 2014. Samsung pritom uvádza predaj 95 mil. telefónov, z ktorých smartfóny tvorili približne 70% podiel, čo predstavuje 71,3 mil. jednotiek. Hoci to vyzerá, že Apple predbehol Samsung v celosvetovom predaji smartfónov, v tomto momente nie sú dostupné presné štatistiky o predaji zo strany juhokórejského výrobcu a teda nemôžeme určiť jednoznačného víťaza. Na výsledku sa nezhodli ani poprední analytici. Niektorí z nich označujú Apple ako jasného víťaza, zatiaľ čo iní uvádzajú rovnaké štatistiky z predaja pre obe spoločnosti.

Pod veľkým predajom spoločnosti Apple sa pripisujú samozrejme najnovšie modely iPhone 6 a iPhone 6 Plus, ktorým sa na trhu darí. Apple sa v poslednom čase ukazuje byť populárnou značkou aj v Číne, Spojených štátoch a Európe. Samsung na druhú stranu naďalej čelí silnej konkurencii a to na všetkých frontoch. Apple tlačí na najvyššiu triedu high-endov, spoločnosti ako Huawei zas v strednej triede a Xiaomi, či ďalší útočia na cenovo dostupné modely.

A čo ostatní výrobcovia? Spomedzi najsilnejších značiek sa na treťom mieste usadilo Lenovo, ktoré po oficiálnom spojení s Motorolou získalo 6% podiel svetového trhu so smartfónmi v Q4. Na ďalšom mieste figuruje spoločnosť Huawei, ktorej sa podarilo predať skvelých 24,1 mil. smartfónov. Huawei expanduje vďaka online predaju v Číne a vďaka predajcom v Afrike. Portfólio smartfónov sa pomaly každým dňom rozširuje a bude zaujímavé pozorovať, ktorý výrobca sa nakoniec umiestni na prvom mieste rebríčka.

Zdroj: counterpointresearch, strategyanalytics, theverge, fotografia: Ben Bajarin/Creative Strategies

Disqus Comments Loading...