MojAndroid

Potom, čo sa Apple dostal do rebríčka najlepšie zarábajúcich spoločností mu podľa analytikov pripadlo nové ocenenie najväčšieho svetového predajcu smartfónov. Podľa najnovšej správy od Strategy Analytics sa Apple zaslúžil o predaj 74,5 mil. smartfón po celom svete, čím zachytil rekordných 20% celkového podielu trhu vo 4. štvrťroku 2014. Samsung pritom uvádza predaj 95 mil. telefónov, z ktorých smartfóny tvorili približne 70% podiel, čo predstavuje 71,3 mil. jednotiek. Hoci to vyzerá, že Apple predbehol Samsung v celosvetovom predaji smartfónov, v tomto momente nie sú dostupné presné štatistiky o predaji zo strany juhokórejského výrobcu a teda nemôžeme určiť jednoznačného víťaza. Na výsledku sa nezhodli ani poprední analytici. Niektorí z nich označujú Apple ako jasného víťaza, zatiaľ čo iní uvádzajú rovnaké štatistiky z predaja pre obe spoločnosti.

Pod veľkým predajom spoločnosti Apple sa pripisujú samozrejme najnovšie modely iPhone 6 a iPhone 6 Plus, ktorým sa na trhu darí. Apple sa v poslednom čase ukazuje byť populárnou značkou aj v Číne, Spojených štátoch a Európe. Samsung na druhú stranu naďalej čelí silnej konkurencii a to na všetkých frontoch. Apple tlačí na najvyššiu triedu high-endov, spoločnosti ako Huawei zas v strednej triede a Xiaomi, či ďalší útočia na cenovo dostupné modely.

A čo ostatní výrobcovia? Spomedzi najsilnejších značiek sa na treťom mieste usadilo Lenovo, ktoré po oficiálnom spojení s Motorolou získalo 6% podiel svetového trhu so smartfónmi v Q4. Na ďalšom mieste figuruje spoločnosť Huawei, ktorej sa podarilo predať skvelých 24,1 mil. smartfónov. Huawei expanduje vďaka online predaju v Číne a vďaka predajcom v Afrike. Portfólio smartfónov sa pomaly každým dňom rozširuje a bude zaujímavé pozorovať, ktorý výrobca sa nakoniec umiestni na prvom mieste rebríčka.

Zdroj: counterpointresearch, strategyanalytics, theverge, fotografia: Ben Bajarin/Creative Strategies

29.1.2015

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+