Bankové aplikácie sa postupne stávajú bežnou súčasťou našich smartfónov. Môžete pomocou nich jednoducho zaplatiť účty, previesť peniaze, či spravovať trvalé príkazy v banke. Mať svoju banku doslova na dosah ruky je praktické a zároveň maximálne pohodlné. Nemusíte navštevovať pobočku ani používať internet banking na počítači či notebooku. Stačí vám aplikácia nainštalovaná v mobile alebo tablete, ktorú máte vždy so sebou. Presne takou je aj aplikácia od ČSOB, ktorá svojím spracovaním a funkciami patrí medzi tie najlepšie. Aké funkcie a možnosti ponúka, sa dozviete v tomto článku, ktorý sme navyše doplnili aj o video.
ČSOB SmartBanking prichádza podobne ako väčšina bankových aplikácií s funkciami dostupnými ako pre existujúcich klientov banky, tak aj pre potenciálnych nových zákazníkov. S aplikáciou môžete totižto bez prihlásenia vyhľadávať napríklad bankomaty a pobočky banky, sledovať novinky, zistiť dôležité kontakty, pozrieť si aktuálne kurzy mien alebo použiť kalkulačky na spotrebný úver, hypotéku či sporenie. Navrhnúť môžete tiež dizajn vlastnej karty. Zvyšné funkcie sú vyhradené len pre klientov a sú chránené PIN kódom.
Po spustení aplikácie budete vyzvaní na zadanie PIN kódu, okrem poľa na jeho zadanie sa však na úvodnej obrazovke môžu zobrazovať aj aktuálne kurzy mien alebo najbližší bankomat, nechýba ani najaktuálnejšia správa z noviniek. Ihneď, ako sa prihlásite, budete mať prehľad nad zostatkami na vašich účtoch. Ku každému z nich je k dispozícii podrobný náhľad s pohybmi na účte, čakajúcimi platbami a vytvorenými trvalými príkazmi. V prípade sledovania platieb je možné použiť aj filtrovanie podľa dátumu, typu transakcie a sumy. Pre každý mesiac sa dá sledovať graf s príjmami a výdavkami, takže budete mať prehľad o tom, koľko ste minuli a naopak, koľko finančných prostriedkov prišlo na váš účet. Aplikácia ČSOB SmartBanking navyše ponúka aj odhad predpokladaného zostatku ku konkrétnemu dňu, vďaka čomu budete vedieť, ako ste na tom s financiami už aj po zaplatení všetkých budúcich platieb spojených či už s bývaním alebo inými službami.
ČSOB myslela aj na samotného používateľa, ktorému platby cez aplikáciu uľahčuje napríklad tzv. Smart skenerom, čo je čítačka čiarového alebo QR kódu na poštových platobných poukážkach alebo faktúrach (čiarový, resp. QR kód). Platiť môžete aj z vami prednastavených šablón, v ktorých si dopredu vyplníte účet príjemcu, sumu, platobné symboly a ďalšie položky. Neskôr ju pri platbe len vyberiete a prípadne zmeníte výšku posielanej sumy. Vaše 4 obľúbené funkcie môžu byť navyše prístupné vždy po kliknutí na ikonku hviezdičky v pravom hornom rohu.
ČSOB SmartBanking má v rukáve aj ďalšie užitočné funkcie. Je to napríklad generátor Smart platby, ktorý generuje QR kód (štandard PAY by square), s platobnými dátami, dobíjanie kreditu na mobile u operátorov Orange, Telekom a O2, možnosť uzatvoriť cestovné poistenie alebo podať žiadosť o spotrebný úver, kreditnú kartu či povolené prečerpanie. Priamo z aplikácie môžete zaplatiť aj mimoriadnu splátku hypotéky. Samozrejmosťou je v prípade bankovej aplikácie aj správa platobných kariet. Tie je možné zablokovať alebo odblokovať, zmeniť celkový limit debetnej karty, aktivovať a zmeniť zabezpečenej internetovej platby.
Aplikácia disponuje aj niekoľkými bezpečnostnými mechanizmami, ktoré majú ochrániť vaše bankové údaje pred prípadnými zlodejmi. Je to napríklad automatické odhlásenie do jednej minúty od opustenia aplikácie, alebo zablokovanie služieb elektronického bankovníctva v prípade, ak 5-krát zadáte chybný PIN. Následné odblokovanie je potom možné len v pobočkách banky.
Celkovo na nás aplikácia pôsobí výborným a profesionálnym dojmom. Používateľské prostredie je prehľadné a väčšina vyššie popisovaných funkcií je dostupná aj z menu, ktoré sa vysunie posunom prsta z ľavého okraja obrazovky, alebo ťuknutím na ikonu v ľavom hornom rohu. Vieme si však ešte predstaviť niektoré malé vylepšenia. Sú to napríklad ikony niektorých funkcií, ktoré sa nachádzajú v niektorých častiach aplikácie, napríklad v menu s obľúbenými funkciami. Tie môžu byť pre začínajúceho používateľa nezrozumiteľné a chýba k ním akýkoľvek popis, ktorý by ich funkciu jasne vysvetľoval. Čo robia, sa bez predchádzajúcej práce s aplikáciou, dozviete až po ich stlačení. Časom ich však budete rozpoznávať už automaticky.
Na čom si ČSOB dala záležať je verzia aplikácie pre tablety. Tu sa využíva plocha veľkého displeja maximálne efektívne. Funkcie sú totožné, no ich umiestnenie sa od mobilnej verzie odlišuje. Dostupné sú takmer okamžite, vďaka čomu máte nad svojimi prevodmi a platbami ešte lepší prehľad.

Banková aplikácia ČSOB ponúka presne tie funkcie, ktoré by ste od nej mohli očakávať. Dokazuje to aj niekoľko ocenení, vrátane prvého miesta vo verejnom hlasovaní, či tretej priečky medzi brandovanými aplikáciami v Android Code 2012. S odstupom času môžeme potvrdiť, že táto aplikácia aj naďalej patrí vo svojej oblasti k tým najlepším. Dostupná je zadarmo v obchode Play, takže neváhajte a inštalujte.
v CSOB mali super aplikaciu uz davnejsie, skoda len ze je to taka sprosta banka ktora si nevie udrzat klienta a tak som musel od nich odist a zrusit vsetky ucty. Ale co sa tyka aplikacie tak su top.
Sprostejsia nez vub alebo tatra byt nemoze. CSOB je najlepsia banka na tomto plesnivom Slovensku a co sa aplikacie tyka tak ju tiez pouzivam a spokojnost.
takže ČSOB som u nich od februara a obsolutna nespokojnosť.
Aplikacia nevie prepinat medzi uctovnym a aktualnym zostatkom cize ak mate debet tak ho vam tam automaticky prirata co je blbost. Dalej nemoznost zasielania emailov o transakciach na karte. Co znamena ze dnes nieco kupim na amazone cez kartu ono sa to da akoze do cakajucich platieb a mozno sa to do tyzdna stiahne o com Vas bude informovat email ale az na druhy den posielany o po polnoci. IBAN asi 4 krat som tam volal pisal aby si do aplikacie uz konecne dali moznost zadat v tvare iban mame ho tu od 1.2.2014 oni to dokazali naparatat az od 1.5.2014 fakt rychlost. nezobrazovanie investicii co mate v banke. AKO videli ste uz niekedy fakt dobry smartbanking? Lebo tento ma od toho daleko.
Povedz nam teda, ktory to je (ten dobry SmartBanking), kedze si ho videl asi len ty. Nech mame aj my s cim porovnavat.
Inak keby si vedel aspon nieco malo o vyvoji bankovych aplikacii, nenapises taku sprostost ako to s tymi datumami. 3 mesiace sa Ti zda dlha doba na zavedenie zmeny? :) Bavis…
Taktiez to co pises s kartovymi transakciami, nema s aplikaciou ako takou nic spolocne. Niekedy je lepsie mlcat, najma ked nevies ako veci funguju.
A pokial sa bavime o aplikacii, kde mas jasne zobrazene zostatky aj cakajuce platby, neviem naco su ti maily o transakciach.
Skratka z Tvojej kritiky sa neda vybrat nic, co by opodstatnene kritizovalo aplikaciu, jedine to ukazuje, ze nemas ponatia o com hovoris :)
Nechápem na čo si zahlcovať email, keď používaš apku? Ten IBAN … no povedzme, ale beriem to tak, že všetko sa vyvíja, aktualizuje. Toto je moja tretia banka, som v nej zatiaľ spokojný. Aplikácia má svoje rezervy, ale na mobilné podmienky a operatívne platby je absolútne super. Mimochodom povedz nám, ktorá banka okamžite prevádza všetky platby? Takú na Slovensku nepoznám. Možno by sme mali trochu zvoľniť, trpezlivosť je to čo sa z nás vytráca touto uponáhľanou dobou.
ahoj older73.
Takze okamzite prevadza vsetky platby tatrabanka- bol som u nich 3 roky.
Preco potrebujem email o tom ze mi odysli peniaze z karty? Napisem to tu este raz. Dajme tomu dnes 6.7.2014 si objednam danu vec z ebay.de v hodnote 10 €. Platba sa budem zobrazovat aby som bol presny v Rezervované a blokované položky na účte, kde može byť zablokovaná až 7 dní. Po 7 dnoch ked uz mam tovar ja doma sa peniaze nestiahnu a nahodia spat do mojho uctu. Vysvetlenie CSOB je take ze ked ty zaplatis card za tovar oni odblokuju danu sumu obchodnikovi a on poziada o stiahnutie. Ze oni s tym nemaju nic a ze je chyba na strane obchodnika. potom casom prejde 1 mesiac upozornujem ze dany tovar mam uz doma 3 tyzden a naraz sa v polnocnej sms zobrazi aj dany nakup 10€ z ebay.de .
V com spociva to kuzlo ked mas takych transakcii za mesiac cez 100 tak a peniazky sa obcas stiahnu obcas nie TAK POTOM NEVIM AKY MAM ZOSTATOK NA UCTE a co bolo uz stiahnute a co nie, kedze po 7 dnoch sa to presuva do bezneho uctu.
older73: ak nie som denno denne na ich smartbankingu a nahodou mi odcudzia identifikacne udaje ako hned pridem na to? no jednoducho ze ti pride email z vasej karty bolo dna toho a toho stiahnute tam a tam.
TROSKU SECURITY :-)
Pre ach jaj : 1. opatovene TB
2. ja nemusim nic vediet o vyvoji ja som klient ktory, potrebuje zadavat v tvare IBAN a to hned akonahle od 1.2.2014 mali na to dost casu
3. ako som uz pisal hore nemas jasne dane zostatky
4. aplikacia je software sluziaci na ich prezeranie cize ano ma to s tym spolocne
A naposledy pre oboch spolocne preco aplikacia nezobrazuje investicie?
Chlapče ty sa najprv zobuď, naštuduj si fakty a až potom sa sťažuj :)
1. Žiadna banka ti hneď nezaúčtuje kartovú transakciu, platenie kartou sa najprv musi preniesť cez Unicard, ktorý následne informuje banku o transakcii. V Banke a na účte sa ti najprv vytvorí blokácia na účte na zaplatenú sumu kartou. Reálne zúčtovanie by malo zbehnúť do 3-4 pracovných dní (pokiaľ je tam strčený víkend/sviatok tak je to viac). Je to z toho dôvodu, že môže byť transakcia dodatočne stornovaná keďže existujú online/offline terminály kam strkáš kartičku (cez internet je to autom. online terminal)
2. Aplikácia je orientovaná pre bankové produkty ako také, takže je primárne určená pre depozitné a úverové produkty + transakcie. Investície/Fondy spadajú pod Asset Managment.
Samozrejme že to neobsahuje všetko čo by človek chcel, ale ako náhrada IB a návštev pobočky je to geniálne a dá sa stým vybaviť 80% vecí (pokiaľ niesi veľkopodnikateľ, uber privátny klient)