Systém Android Auto naberá postupne zázemie a výrobcovia automobilov ho začínajú pomaly integrovať do svojich nových vozidiel. Jedným z nich je aj Volkswagen, ktorý sa pripravuje na vydanie svojho nového systému MIB II, ktorý integruje Android Auto, Apple CarPlay a MirrorLink. Systém bude pritom dostupný v dvoch verziách – jeden s menším 6,5-palcovým displejom a druhý s 8-palcovým displejom.
Už v minulosti sa objavili informácie, že Volkswagen plánuje priniesť Android Auto v aktuálnom roku, no výrobca to len teraz oficiálne potvrdil v tlačovej správe. Novú technológiu tak dostanú takmer všetky automobily s modelovým označením 2016. Podľa informácií sa prvé modely automobilov s MIB II objavia v priebehu týždňov.
Systém MIB II vo všeobecnosti prinesie vyššie rozlíšenie displejov, rýchlejšiu odozvu vďaka výkonnejšiemu hardvéru a upravenú grafiku prostredia. Displeje vo väčšine modelov ponúknu kapacitívnu dotykovú vrstvu namiesto rezistívnej, vďaka čomu budú môcť používatelia využívať dotykové gestá, ako swipe alebo pinch-to-zoom. Rovnako, ako v predchádzajúcej generácií aj tu nájdeme senzor priblíženia, ktorý deteguje prítomnosť ruky na displeji, čím sa sprístupnia dodatočné nastavenia.
Zdroj: androidauthority
tak volkswagen si uz nikdy nekupim :-D Akoze ak sa im paci predstava, ze hocikto si bude moct kohokolvek len tak zo srandy zabit na cestach…. Najhorsie je, ze aj nevinni ludia, ktori take auta nechcu, lebo security je uplne mizerna budu potrestani
Ty vole… ty čo fajčíš? To máš nejaký kvalitný matroš…. ;-)
Nuž až tak veľmi paranoidný nebude. Aj keby bol systém sám o sebe fyzicky oddelený od hlavných riadiacich funkcií automobilu je dosť spôsobov, ako ublížiť. Už som to raz niekde písal. Scenár: Idem po nemeckej diaľnici 180kmh a práve som v dlhej tiahlej zákrute z kopca a predbieham pomalú kolónu kamiónov. Neviem, že systém je napadnutý rootkitom vďaka zraniteľnosti Androidu. Ten má za úlohu na určitom mieste danom GPS koordinátmi, rýchlosťou vozidla a uhlom natočenia volantu spustiť na 100% výkonu mojej BOSE aparatúry vysoko frekvenčný piskot. A už máme nehodu ako vyšitýú. Závery vyšetrovania ukážu, že som sa nevenoval dôsledne vedeniu vozidla a nezvládol prejazd zákruty vo vysokej rýchlosti. Po nejakom rootkote nikto ani pátrať nebude.
ale tak toto je už príliš nie? Veď o tom systéme sa moc toho ešte nevie a hlavne toľko ak a keby a neviem čoho… to sa môžem rovno báť, že blesk fotoaparátu, ktorý fotil pluto spôsobil nejakú reakciu, ktorá bude mať za následok zmenu trajektórie pluta a to narazí na mesiac cháron a z neho sa kúsok odlomí a poletí priamo na zem a pri prelete atmosférou takmer celý zhorí, ale predsa ostane z neho ešte 80kg ktoré presne trafí moje auto, keď si budem cez android auto púšťať hudbu….
sry za blbý príspevok, ale Lukas Vyletel mi požičal ten matroš čo fajčí…. :D
Celeeee dobreeee ????
Nuž neviem ako ty ale ja som o žiadnom úlomky skaly oplomenom bleskom fotoaparátu ešte nepočul. Zato som zažil už niekoľko chvastúňov, čo tvrdili, že ich systém je neprekonateľný a všetci do jedného to už netvrdia. Spýtaj sa na to napríklad v Jeep-e https://m.youtube.com/watch?v=MK0SrxBC1xs
To je jasné, ale je len na výrobcovi auta akú moc dá akému softvéru a keď boli v Jeep-e taký pošahaný, že môžeš ovládať všetko, tak smola…. ak by bol ten androidauto deravý ako sito, ale nemôžeš ním ovládať nič, tak v pohode, nie?
Áno, ale ak by nemohol nič ovládať, tak by tam bol vlastne zbytočný. Ak chceli mať v Jeep-e funkciu trebárs len automatického parkovania, tak mu riadenie volantu, bŕzd a plynu zveriť museli. Ja som veľký fanúšik nových technológií, no mám pocit, že niektoré veci by mali ostať buď úplne ‘hlúpe’, alebo plne automatizované. Ako napríklad Google autonómne autá. Problém nemusí byť v systéme ako takom, ale v podmienkach, do akých sa dostane. A hlavne do akých sa dostane vodič – človek. Ak pustíš v zákrute pri rýchlosti 180km/h nahlas hudbu počítaču v Google car, tak v najhoršom vypáliš poistky audiosústavy. Urob to isté človeku a v panike zareaguje každý inštinktívne a nepredvídateľne.
Nebol by zbytočný, pretože to, že nemôže nič ovládať, tak neznamená, že do neho nemôžu prúdiť informácie ktoré on potom spracuje. Môže vyhodnocovať stav auta najazdené kilometre spotrebu, vypočítať na ako dlho ti ešte benzín vydrží a milión informácii ktorými ovládať auto nevieš, ale sú ti užitočné. A áno súhlasím s tebou. Niektoré veci by mali ostať… ani nie že hlúpe, ale “po starom” to nazvime :D Lebo práve tým aké sa snažia byť smart, tak sú hlúpe. Si pamätám na svoj prvý smartphone (HTC Desire S), ktorý bol úplne super, ale nezvládal takú jednoduchú vec ako 3G video hovor, ktorú vedeli “hlúpe” nokie tlačitkové…
Monitoring vecí, ktoré spomínaš s prehľadom zvládajú aj postaršie infotainment/palubné počítače. Na to netreba OS. OS tam cpú automobilky hlavne kvôli budúcej rozšíriteľnosti. Tak ako to robí napríklad už teraz Tesla. Updatuješ si v aute firmware a vďaka nemu auto zrýchli zrazu o 0,2s rýchlejšie na 100km/h alebo sa mu zväčší dojazd o ďalšich 20km. Chceš lepší chiptuning na svoje nové BMW? Kúp si appku na BMW store a hneď to natrieš na semafóroch susedovi s rovnakým modelom. :-P Už sa len teším, ako sa na XDA fóre objavia postupy ako si môžeš toho svojho bavoráka aj rootnuť, či flashnúť alternatívnu ROM.
Mimochodom HTC Desire S som mal aj ja a v podstate ešte stále mi leží v šuflíku s flashnutým Andoridom 5.1.1. No videohovory po 3G sieti som na ňom nikdy neskúšal.
Áno, aj staršie systémy v aute vedeli tieto veci, no nemal si z nich žiadny výstup v telefóne a nemohol si si nakódiť vlastnú apku ktorá by to vedela v tom telefóne spracovať (takto som to myslel).
Myslíš, že budú fungovať tie apky na autá cez in-app purchase-y? A myslíš že budú aj achievement-y? :D
Na eBay sa predáva spústa BlueTooth modulov, ktoré zasunieš do servisného konektora v skoro každom aute mladšom ako 10 rokov a na telefóne ti to krásne zobrazí hoc aj tlak oleja v turbe, či uhol predzápalu.
Je to len o tom získať dáta z ECU. Zobraziť ich vo vyčančanej grafike je už maličkosť.
Čo sa týka nákupu aplikácií tak tým som si skoro istý, že to tak bude. Veď pre čo iné by sa do toho Google púšťal ak nie kvôli ziskom z predaja aplikácií a priestoru pre reklamu.
A automobilky budú mať o spôsob viac ako nás donútiť si každé dva roky kúpiť nové auto, lebo to staré už nebudú nové verzie Androidu podporovať. Teda ak Google nezavedie líniu automobilov Nexus.:-P
Začínam ľutovať, že som pred rokmi predal svoju starú Škodu 105S.
odporucam trochu si prezriet topicy roznych ‘hackerskych’ konferencii za posledne roky a uvidis, ako tam prezentovali ludia hacky automobilov, ze dokazali ich dostat plne pod svoju kontrolu alebo zablokovat brzdy alebo uz co. V skutocnosti hackerovi na vytvorenie nehody staci mozno iba pristup k autoradiu; Staci ked zrazu ti vypeckuje pocas jazdy v komplikovanom useku radio na maximum a nehoda je dost pravdepodobna u mnoho ludi (napr menej skuseni vodici stopercentne havaruju).
Jednemu chlapikovi sa dokonca cez entertainment system podarilo hacknut cele lietadlo, keby bol terorista, tak kludne ho moze poslat k zemi.
Boli to veci popisane aj tu na mojandroid.sk, skus si v buducnosti taketo clanocky viacej vsimat, o prelomenej security a budes chapat moje obavy lepsie. Hocikto aspon trochu vnimavy k teme pocitacovej bezpecnosti zdiela obavy ohladom prilisneho zneuzivania pocitacov aj tam, kde to nie je treba, sofverovi inzinieri vedia velmi dobre, ze nemaju sancu napisat bezchybny plne bezpecny kod a firmy, ktore dokonca do security neinvestuju dostatocne velke prostriedky a garantujem ti, ze firmy, ktore sa nikdy softveru nevenovali, ako napriklad firmy, ktore vyrabali auta a teraz tam ten softver pchaju si neuvedomuju dostatocne dobre rizika. Ich zamestnanci ich podla mna na to aj upozornuju, ale tie firmy na to jednoducho nie su ochotne investovat peniaze.
Pohybujem sa vo vyvoji SW, takze mam trochu prehlad o tom, spolupracujem aj s jednou firmou, ktora sa venovala hardveru iba, potom zacali riesit aj softver ako bokovku a mozem ti povedat, ze je to hroza, velmi vidno tu neskusenost tej firmy na tomto poli a jej pristup k vyvoju softveru tomu naozaj zodpoveda.
jj s tým rádiom máš pravdu… môže dôjsť k nehode… ale to rýchlo fixnú… si myslím… a ak budú ľudia inštalovať nejaké cracknuté aplikácie, tak to je na ich zodpovednosť….
ono; keby nerobili odteraz nic ine, len fixovali bugy a riesili security, tak by mozno casom boli naozaj bezpecni (aj to je osemetne). Ale ludia nebudu chciet neaktualny softverovy produkt, ked konkurencia poskytne novsie features. Budu sa teda snazit vsetci vytvarat nove funkcie. Ako pridavas novy kod, tak tym vznikaju prave dalsie dvierka pre bezpecnostne problemy. Tie systemy su velmi komplikovane, obsahuju kusy softveru, ktore su iba prevziate a ktore same o sebe maju svoje interne problemy (napriklad androidove jadro), ti ludia, ktori na tom pracuju niektore casti toho softveru naozaj vobec nepoznaju.
Cely cas hovorim o tejto domene iba z pohladu vyrobcu, nie z pohladu ze uzivatel si moze uskodit este viac doinstalovavanim prkotin, lebo to je dalsie nebezpecenstvo, ale presne ako hovoris -> za to uz je zodpovedny uzivatel.
Problem je s tym, ze zodpovedny vyrobca bezpecnost takehoto produktu az tak garantovat nevie, resp. tie firmy do toho ani poriadne neinvestuju. Ako som spominal tie konferencie hackerov, tak tam su napriklad firmy automobiloveho priemyslu pravidelne sprdnute, nabadane na vacsiu security, ale zda sa, ze nikto si zatial neuvedomuje tu dolezitost. Su to aj biznis rozhodnutia, pretoze prilisne riesenie bezpecnosti oddaluju release a samozrejme potom nemozu zarabat. Ten stav v akom to je teraz je v kazdom pripade myslim neakceptovatelny a keby si sa porozpraval s odbornikmi na it bezpecnost, tak by ti povedali to iste.
Ak nebude pripojené k internetu alebo nejakej specialnej sieti ako Jeep(myslim ze to bol Jeep co sa im podarilo ziskat kontrolu nad autom cez siet), tak to bude ok.
ocividne to pripojene k internetu bude, kedze to mozes cez cloud ovladat smartfonom… ma to v sebe aj normalne SIM kartu, na videu o tych volkswagen autach co teraz nedavno robila Harry to hovorili. Ono je to vlastne jedno, ak to vies ovladat smartfonom, tak to bude musiet mat wireless siet, aj keby to nemalo priamo na internet pripojenie, staci lokalna wireless siet a v tom momente to mozes pokladat za otvoreny system.
tak vw urcite nebude mat v zakladnej vybave taketo veci urcite najvysia vybava a este bude aj zato priplaok 1000eur minimalne