Nabúrané auto, zatečený byt, či zlomená noha na dovolenke pri mori. Na nahlásenie akejkoľvek poistnej udalosti už nepotrebujete čakať na spojenie s operátorom na infolinke, ani vypisovať množstvo formulárov. Stačí pár klikov na vašom smartfóne, tablete či počítači a vaša poistná udalosť je okamžite nahlásená poisťovni. Práve takúto jednoduchú a rýchlu komunikáciu klienta s poisťovňou ponúka nové webcentrum nahlasovania škôd, ktoré koncom apríla spustila Allianz – Slovenská poisťovňa pre všetky poistné udalosti.
Hlásenie škôd je skutočne jednoduché a pozostáva z niekoľkých krokov bez potreby dodatočnej registrácie škody na strane poisťovne. K vytvorenej udalosti sa dá priložiť potrebná dokumentácia v elektronickej podobe, pričom o tom, ktoré doklady sú zvyčajne potrebné pre riešenie konkrétneho typu udalosti vám povie aj samotná aplikácia. Následne prípad preberie priamo likvidátor v poisťovni, ktorý ho ďalej rieši. Najväčšou výhodou online nahlasovania poistných udalostí pre klienta je komfort a rýchlosť nahlásenia škody a rýchlosť jej vybavenia.
Zistite stav poistnej udalosti kedykoľvek
Každý klient, ktorý svoju poistnú udalosť nahlási cez webcentrum, si môže v ktoromkoľvek okamihu zistiť stav jej riešenia. Na základe čísla, ktoré klient dostal po hlásení škody, sa môže prihlásiť do aplikácie, ktorá ho bude informovať o stave riešenia jeho poistnej udalosti, prípadne o požadovaných dokumentoch potrebných k jej vybaveniu. Digitalizované dokumenty ako fotografie dokumentujúce škodu, naskenované doklady či lekárske správy potom môže klient cez aplikáciu dodatočne vkladať do systému a likvidátor s nimi môže ihneď pracovať.
mObhliadka
MObhliadka je kombináciou mobilnej aplikácie v telefóne špecialistu pre obhliadky, služieb Google Maps a informácií z GPS vo vozidle. V minulosti sa obhliadkari a technici pre prihlásenie do systému a prijatie a naplánovanie nových prípadov museli vždy vrátiť na pracovisko, čím sa doba kontaktovania klienta predlžovala. Dnes, pri centrálnom plánovaní operátormi a vďaka online lokalizácii špecialistu, sa získaný čas využíva na vykonanie ďalších obhliadok, čím sa skracuje čas od nahlásenia škody po obhliadku. Súčasne mu aplikácia umožňuje rýchlejšiu navigáciu k miestu obhliadky a kompletné spracovanie dokumentácie vďaka online prenosu dokumentov. „Často je obhliadka škody vykonaná už v deň jej nahlásenia. Obhliadky sú tak oveľa rýchlejšie, flexibilnejšie a efektívnejšie pre obe strany,“ hovorí J. Hrdý.
Webcentrum zahŕňa tieto služby:
- Interaktívne vyhľadanie a odporučenie opravcu motorového vozidla,
- Zoznam zmluvných partnerov poisťovne a poskytovaných benefitov,
- Prenos informácie pre opravcu o novom prípade na základe výberu klienta,
- Automatizované pravidlá o vykonaní či nevykonaní obhliadky a výbere likvidátora pre nahlasovaný typ škody,
- Funkcionalita pripojenia dokladov pre riešenie škody už pri jej nahlásení s nápovedou o požadovaných dokladoch pre jednotlivé typy škôd,
- Okamžitý prenos dát a napojenie na existujúce digitálne procesy riešenia poistných udalostí.
Zdroj: tlačová správa