MojAndroid

Achillovou pätou dnešných Android zariadení je jednoznačne výdrž ich batérie. Však na jedno nabitie nám sťažka vydržia 1 až 2 dni, v lepšom prípade možno tri. To ale môže byť hudbou minulosti vďaka vynálezu, ktorý priniesli vedci z University of California a Bourns College. Jeho základom je piesok, ktorý v batériách nahradil uhlíkové katódy. Jeho najdôležitejšou zložkou je kremeň, ako objavil autor tohto projektu - promovaný študent Zachary Favors.

baterie-zachary
V modrom plášti môžete vidieť nadaného študenta Zacharyho Favorsa.

Tajomstvom je rozdrvenie kremeňa na rozmer nanometrov, pridanie ďalších látok ako napríklad magnézium a roztavenie celej hmoty na istú formu (zlúčeninu) kremíka. Tá je v normálnych podmienkach veľmi porézna, čo je najdôležitejšie pre zvýšenie výdrže batérie. Výdrž sa dokonca v takýchto batériách zlepšila až o 200%, takže zariadenia na jedno nabitie vydržia až 3-násobne dlhšie. Najväčším pozitívom tohto projektu pritom nie je zvýšenie výdrže batérie, ale to, že tento proces výroby je oveľa ekologickejší a lacnejší. Ak sa takéto "batérie z piesku" dostanú na trh, spôsobia svojim spôsobom revolúciu v energetickom priemysle. Čo na tento projekt hovoríte vy? Kúpili by ste si takúto alternatívnu batériu pre svoje Android zariadenie?

Zdroj: PhoneArena

11.7.2014

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

31 odpovedí na “3-krát väčšia výdrž batérie v mobiloch a tabletoch? Stojí za ňou piesok!”

  1. To su vsetko len take docasne senzacie. Asi pred pol rokom sa novinari vzrusovali nad nejakou super bateriou co vyvinula nejaka americka studentka a nic……Pokial to nebude overene v praxi, tak sa nad tym netreba zbytocne vzrusovat.

    • Ono je to inak.
      Nadnarodne spolocnosti ostro sleduju takyto vyvoj a amaterske patenty a pokial sa da, hned ich skupuju a zakladaju do archivov. Pretoze ak maju patent na vyrobu niecoho, ta vyroba prebieha (tzn bolo vyrobenych milion strojov, ktore to vsetko robia, a za ne spolcnost zaplatila nemale financie), tak tie peniaze chcu vratit a znasobit. Preto tieto vynalezy a patenty koncia ad acta v sukromnych archivoch.
      Vid priklad. Preco je momentalne na trhu solarny panel s maximalnou ucinnostou 35%?
      Lebo patent na panel s ucinnostou vyse 80% je ad acta zalozeny v archive US ministerstva priemyslu. Pretoze by zruinoval tretinu americkych prijmov z energii!

    • áno? Tak sa s nami podeľ o to, ako také auto na vodu vôbec funguje.
      A z kade máš také “zaručene pravdivé” informácie o tom, že ich nejaké spoločnosti zakázali?
      Je smutné že výmysly konšpiračných trtkov, niektorí, najmä jednoduchí ľudia, automaticky považujú za neochvejnú pravdu.

        • Prečítal som toho dosť, dokonca by som sa odvážil tvrdiť že viac ako ty. A nielen čo je na internete, ale najmú odbornú literatúru. A nič také ako že by auto, ktorého pohon je výhradne voda proste neexistuje(žiaľ).

            • ja sa ani nechcem hádať, no ak také auto skutočne je, tak na akom princípe teda funguje?
              Ono je to ako náboženstvo, niekto ti niečo tvrdí, ale dôkaz na to nemá. No oproti náboženstvu, tu je to ľahké, stačí ukázať funkčný prototyp, ktorý dokáže na svoj pohon využívať vodu a ja v tom momente uverím.

      • Auto na vodu napriklad vyrobil v ramci VTM nejaky prazak. Celkovo malo futuristicky tvar a kolesa zlozene z tvrdych penovych lopticiek.
        Samozrejme, bolo to v case tvrdeho socializmu (niekde okolo rokov 1980-85) a RUSI zakazali. Pretoze by (nielen oni) prisli o zisky z ropy!
        (Je to podobne ako auto, co bolo vo filme Upir z Ferratu – odporucam pozriet. Bol to prototyp Skodovky, ktory sa mal aj vyrabat, ale vyzerala ako Lamborghini. A…Rusi zakazali!)

        • Keď je to teda každému také jasné, prečo okolo nás nejazdia samé autá na vodu? Ak by to malo reálne fungovať, tak nie je problém nájsť sponzora alebo urobiť startup. Prečo sa to nedeje…? Aha, zabudol som, lebo ropná lobby, hneď ako sa objaví nejaký prototyp, tak to ide odkúpiť a nikto sa o tom nestihne nič dozvedieť. Deti, zobuďte sa.

  2. “Najväčším pozitívom tohto projektu pritom nie je zvýšenie výdrže batérie, ale to, že tento proces výroby je oveľa ekologickejší a lacnejší.”

    co z toho ze vyroba je lacnejsia, ked si zato budu pytat viac. so vsetkym to je tak :(

  3. “…pridanie ďalších látok ako napríklad magnézium a roztavenie celej hmoty na istú formu kremíka…”
    Ale co? No to su mi veci! A ze som taky smely, odkial sa tam zoberu tie dva protony navyse? Ja len ze magnezium ma atomove cislo 12, a kremik 14 (a izotopy kremika este viac). Mozete to zohriat az tak ze sa vypari, ale ani vtedy z magnezia nevyrobite kremik.

    Ze kremen sa nerozbija “na nanometre” ale na velkost v radove nanometroch, to uz asi ani nema zmysel spominat. Ale ked uz ste technologicky portal, tak preboha nepiste clanky s urovnou primeranou akurat tak pre Novy Cas.

  4. Vedci vymysleli, vedci nasli ale prd z toho. Taketo clanky som cital za posledne roky desiatky ale stale mame tie iste baterie…. ked vidim takyto nadpis tak sa len pousmejem a nasledne mi je smutno….

  5. No, ja by som to nekupil, lebo je to hovadina. Kremen totizto nie je tvoreny z kremika, ale z uhlika, takze nikdy nemoze byt pretaveny na kremik, ani pridanim magnezia. To by museli mat hovadsky dobry fuzny reaktor, pretoze uhlik (C) ma 6 protonov a kremik (Si) ich ma 14.
    Pre porovnanie – v klasickom jadrovom reaktore prebieha proces rozpadu plutonia na nestabilne neptunium a vzapati na stabilny uran. PT ma protonove cislo 94, U len 92. Odstiepenim 2 protonov sa uvolni obrovska energia.
    Pri fuzii, sa takisto uvolni energia, ale zatial na Zemi nie je jediny funkcny fuzny raktor.
    A vyrabat ekologicke baterie do mobilou fuznou reakciou, je blbost. To by jedna bateria stala tolko, ako rodinny barak s bazenom a Porsche v garazi!

Pridaj komentár

+