Dnes vám predstavím zaujímavú hru s názvom Rayman Fiesta Run. Dátum jej uvedenia bol 7. októbra 2013 a je pokračovaním running hry Rayman Jungle Run. Tento titul nie je hráčom neznámy a bol dokonalým príkladom toho, ako hru čo najvernejšie prispôsobiť hernej konzole.

Screenshot_2013-11-11-18-36-32

Grafika a zvuk

Je naozaj skvelé, ako si hra dokázala udržať výbornú grafiku. Na hre vám ani nebude prekážať, že sa pohybujete v 2D priestore. Počas hrania budete hypnotizovaný hudbou Fiesta Run, ktorá v úvode začne v mexickom štýle neskôr prejde do hypnotických zvukov.

Screenshot_2013-11-13-13-27-26

Hrateľnosť

Namiesto spoliehania sa na plno chaotických tlačidiel na displeji, vám bude stačiť jedno, maximálne dve tlačidlá – či už tlačidlo skoku, pomocou ktorého nebudete len preskakovať prekážky, ale tiež liezť po stene, alebo plachtiť. Ďalej je to tlačidlo úderu, ktorým budete búrať svoje prekážky alebo získavať bonusové Lumy (Lums) – čo v iných hrách poznáte ako Coiny.

Screenshot_2013-11-13-13-37-49 Screenshot_2013-11-13-13-38-02
Screenshot_2013-11-13-13-37-55 Screenshot_2013-11-13-13-38-38

Hlavná postava Rayman sa dokáže plaviť cez ľadovo-studené drinky, odrážať sa od limetkových alebo klobásových podložiek, neskôr budete preskakovať horúce grily, či pichľavé prekážky. Hru nie je ťažké pochopiť, a preto oceňujem jej jednoduchosť. Zároveň nevyzerá byť až tak náročná, avšak, ak chcete všetko splniť na 100 Lumov, budete  musieť presne načasovať svoje skoky a údery. V hre sa nedokážete zastaviť, ani zmeniť smer pohybu, čo môže byť niekedy až frustrujúce, pretože mne veľakrát chýbal 1 až 3 Lumy a preto som musel opakovať celé kolo, až kým som nedosiahol ich plný počet.  Celkovo si prejdete 75-levelmi, ktoré udržujú Fiesta Run stále v sviežom prostredí a od ostatných hier vo svojej kategórii sa odlišuje aj tým, že máte možnosť si vymeniť svoju hlavnú postavu.

Screenshot_2013-11-13-13-40-02 Screenshot_2013-11-11-18-37-23
Screenshot_2013-11-13-13-39-19 Screenshot_2013-11-11-18-37-53

Už po plnom prejdení šiestich levelov sú na výber tri postavy. Niektoré sú dokonca príliš veľké v porovnaní s Raymanom, preto sa vám vždy pred začatím kola upraví veľkosť postavy “cez lievik”. Ako som naznačil, cieľom každého levelu je zbierať Lumy, pričom plný počet je vždy 100. V ostatných running hrách sa vám väčšinou po dokončení levelu zobrazia len tri hviezdičky, kde level môžete splniť na 0 až 3 hviezdičky. Vo Fiesta Run sa sčítavanie pohybuje v smere špirály, pričom môžete získať 4 hodnotenia – každé po dosiahnutí ďalších 25 Lumov a najvyššie hodnotenie je Perfect.

Screenshot_2013-11-11-18-44-05

Ak dokončíte level na hodnotenie Perfect, čiže dosiahnete plný počet Lumov, otvorí sa vám level s verziou invázie. Tento extra level je o dosť ťažší, keďže celý čas vás niečo naháňa a vy nemáte ani sekundu na zaváhanie. V ňom môžete takisto dosiahnuť rovnaký počet Lumov. Ak je niekedy level pre vás náročný, môžete využiť niektorý z vynálezov, ktoré vám uľahčia hru.

Screenshot_2013-11-13-14-55-49

V hre si za svoje Lumy okrem nových postáv môžete nakúpiť aj obrázky v Galérii.

Zhodnotenie

Hre sa bohužiaľ nepodarilo prekonať nadšenie ľudí z predošlej verzie Rayman Jungle Run. Napriek tomu si ale myslím, že hru sa oplatí kúpiť, pretože je veľmi dobrá na odreagovanie, keďže pri nej nepotrebujete nijak extra premýšľať. Iba stlačiť ľavé alebo pravé tlačidlo na displeji. Treba si tiež dať pozor, či je vaše zariadenie kompatibilné s danou hrou, pretože už sa objavilo pár nespokojných zákazníkov, ktorí zistili až po kúpe, že ich zariadenie nie je kompatibilné.

Hodnotenie: 7.5/10

Klady:

• hrateľnosť,