MojAndroid

V dnešnej dobe je možné ohodnotiť takmer všetko. Od vášho kaderníka, cez film, ktorý ste si pozreli večer v kine až po vašu spokojnosť s nákupom v e-shope. Tieto hodnotenia by ale nemali žiadny efekt, ak by o nich nikto nevedel. Našťastie, väčšina vašich hodnotení je dostupná verejne na internete a pomáha sa rozhodnúť ďalším potenciálnym používateľom rovnakých služieb alebo aplikácií. A to je aj najväčšia výhoda hodnotiaceho systému.

Prirodzený filter vytvorený komunitou

Aj tak by sa dal charakterizovať hodnotiaci systém v rôznych mobilných aplikáciách, kde používatelia hodnotia produkty a služby, s ktorými prišli do kontaktu. Firmy dobre vedia, že iba máločo sa vyrovná kladnej skúsenosti zákazníkov, a tak je pozitívna recenzia veľkou motiváciou pre ostatných používateľov, aby dali produktu či službe šancu. Na druhej strane, viacero záporných recenzií môže automaticky poukázať na zlý produkt. Takto jednoducho je vďaka hodnotiacim systémom možné si vybrať, z ktorej reštaurácie si objednáte obed alebo ktorú čítačku elektronických kníh kúpite vášmu partnerovi na Vianoce.

Koľko hviezdičiek by dostal od vás takýto hamburger?

Motivácia pre poskytovateľov služieb

Tak, ako pomáhajú hodnotiace systémy používateľom vybrať si ten správny produkt, sú tieto systémy aj skvelým nástrojom pre zvýšenie snahy samotných predajcov. Kladné aj záporné skúsenosti zákazníkov sú verejné, a tak si dnes nikto nemôže dovoliť zákazníkov sklamať. Pozitívna recenzia je lepšia ako akákoľvek reklama a záporná skúsenosť zasa môže odradiť množstvo potenciálnych záujemcov. Zároveň ale môžu negatívne skúsenosti zákazníkov poukázať na slabiny v službe, ktoré môže poskytovateľ následne odstrániť. Hodnotiace systémy tak nepomáhajú iba zákazníkom, ale aj samotným predajcom. Samozrejme, je potrebné s nimi vedieť správne pracovať a spätné väzby využiť ako príležitosť na zlepšenie.

Hodnotiace systémy spôsobili revolúciu v doprave

Mnohí z vás sa s hodnotiacimi systémami stretávajú najčastejšie pri hodnotení produktov alebo reštaurácií. Tu hrá ale veľkú rolu predchádzajúca skúsenosť vás alebo vašich známych – často si niečo kupujeme alebo niekde obedujeme práve na základe odporúčania. V osobnej doprave to ale tak jednoduché nie je, keďže nikdy netušíme, kto po nás po zavolaní odvozu skutočne príde.

Aplikácia UBER ale búra tieto zaužívané bariéry a prináša prepracovaný hodnotiaci systém, ktorý pomôže každému používateľovi zažiť pohodlnú a bezproblémovú cestu podľa jeho predstáv. Ešte pred jazdou totiž vidíte hodnotenie a profil vodiča, s ktorým budete cestovať. Vďaka tomu sa viete rozhodnúť, či chcete ísť s ním, alebo si nájdete niekoho iného.

Na konci jazdy potom môžete aj vy zanechať hodnotenie šoférovi. Okrem tradičných hviezdičiek (1 až 5) môžete udeliť šoférovi pochvalu, napríklad za príjemnú konverzáciu či bezchybnú navigáciu. Ak bol šofér výnimočne dobrý, môžete na jeho profile nechať aj slovnú pochvalu. Na oplátku vodiči hodnotia aj samotných pasažierov, vďaka čomu sa vedia ďalší šoféri Uberu vyhýbať problémovým cestujúcim.

Okrem toho, hodnotenie od používateľov aplikácie pomáha aj spoločnosti Uber. Tá vie ľahšie nájsť šoférov, s ktorými boli cestujúci nespokojní a v kritických prípadoch ich dokonca môže vyradiť z evidencie. Ide tak o komplexný a prepracovaný systém, ktorého výhody čerpajú najmä samotní cestujúci.

Nezabudnite preto pri ďalšej jazde s Uberom nechať hodnotenie pre šoféra, čím v budúcnosti pomôžete aj ostatným používateľom aplikácie. Ak ste Uber ešte nevyskúšali, môžete tak urobiť teraz. Stiahnite si aplikáciu prostredníctvom widgetu nižšie a po rýchlej registrácii môžete aj vy zažiť výhody hodnotiaceho systému v praxi.

Verzia: Rôzne
Aktuálna cena: Zdarma
Verzia: Rôzne
Aktuálna cena: Zdarma

Článok vznikol v spolupráci so spoločnosťou UBER.

17.10.2017

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

  • Marek

    Výhody aplikácií s hodnotiacim systémom aneb Reklama na Uber. Omáčky omáćky a nakoniec to skončí pri inzercii. Aspoň to nabudúce pridajte do kategórie inzercia. Nemaskujte prosím reklamy za seriózne články. Stráca to na kvalite portálu.

+