Tržby zo streamovania hudby už tvoria 75 percent príjmov v americkom hudobnom priemysle

Dávno sú preč časy, keď ľudia počúvali hudbu cez pevné média ako boli kazety alebo CD. Nástupu digitálnych médií odoláva len najstarší formát – hudobné platne, ktorýé si stále držia početnú komunitu. Medzi digitálnymi médiami ale dochádza v posledných rokoch tiež k významným zmenám. Klasické mp3 a ďalšie hudobné formáty nahrádzajú hudobné streamovacie služby ako je u nás populárny Spotify. Tie podľa najnovších štatistík tvorili v prvej polovici tohto roku 75 % príjmov v americkom hudobnom priemysle.

Kúpená stiahnutá hudba tvorí len 12 % a fyzické média už len 10 %. Väčšinu príjmov u streamovanej hudby tvorili prekvapivo platené účty a to až 2 a pol miliardy dolárov. Z bezplatných účtov s reklamou tvorili príjmy len 369 miliónov dolárov. Výhody streamovania sú zrejmé. Za mesačný poplatok má zákazník online k dispozícii všetkých populárnych interpretov a nemusí kupovať každý ich album zvlášť. Streamovanie tiež šetrí interné úložisko v smartfóne a s rozšírením pokrytia mobilných operátorov a zlacnením dátových balíčkov sa už nejedná ani o drahú záležitosť.

Disqus Comments Loading...